Wysłany: Sob Cze 17, 2017 10:27 [R75] Wplątany kabel w wentylator chłodnicy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Jakiś czas temu przestał działać wentylator chłodnicy. Typowe. Zacząłem rozkręcać wg instrukcji. Okazało się, że w wentylator wkręcony jest kabel, więc nie ma prawa się kręcić, wstępnie myślałem, że to jakiś czujnik ale wg schematu w Workshopie nie rozpoznaję go. Jesteście w stanie wskazać mi miejsce gdzie on powinien się znajdować?
Dotarłem do silniczka, szczotki i komutator jest w porządku, nie sprawdzałem jeszcze bezpieczników ale myślę, że winę ponosi wkręcony kabel. Poniżej zdjęcia jak wygląda.
@EDIT: dobra, chwila googlowania i już mam. Można temat usunąć, a gdyby ktoś szukał odpowiedzi na to pytanie co ja to jest to oczywiście czujnik temperatury zewnętrznej.
@EDIT2: Panowie, jednak potrzebuję rady. Mam oryginalny wentylator. W silniczku brak kabli podpiętych pod 3 bieg, czy to nie problem? Oraz w kąciku zrób to sam w silniczku są 4 sprężyny, u mnie tylko 2. Czy to może być problemem?
Załączam zdjęcia ale znów w słabej jakości: https://goo.gl/photos/bxjq5k1DDAr7JBb29
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 17, 2017 10:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sob Cze 17, 2017 15:36
przekaźnik 3go biegu masz nie podłączony bo masz 2biegowy silnik a w silniku to nie są sprężyny tylko dławiki i tak ma być, wentylator Ci nie kręci bo pewnie masz spalony rezystor - to aluminiowe coś na czarnym przewodzie
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie miałem zbytnio czasu by się odezwać i teraz tak:
Silnik sprawdzony na krótko i kręci, po podpięciu w samochodzie niestety już nie. Czy to potwierdza uszkodzenie tego rezystora?
Jak już założyłem temat to pozwolę sobie na trochę lenistwa, czy można wymienić sam rezystor?
tak to sugeruje rezystor i oczywiście idzie wymienić sam rezystor
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pora odgrzać temat. Dziś ambitnie zabrałem się za wymianę rezystora. Ponownie mam kilka pytań gdyż wentylator nadal nie działa.
Czy ma znaczenie, z której strony podpinam kable?
Na forum wyczytałem, że te dwie duże kostki mogły się, np. spalić - jak to sprawdzić?
Dziś okazało się, że przez dosyć długi czas jeździłem bez paska klinowego napędzającego sprężarkę klimy. Ktoś mógłby mi przy okazji podesłać jakiś zamiennik rolki napinacza?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Cze 25, 2017 09:38
rezystor w którą strone byś nie podłączył tak będzie działać, możesz odłączyć i podłaczyć te 2 duże kostki bo zdarza się że tylko nie stykają piny w nich,no i też to sprawdzenia sterownik silniczka (czarna puszka na przewodach z silnika)
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Czy mógłbym prosić o jakąś konkretną instrukcje jak sprawdzić ten sterownik? Jestem zielony w tej kwestii co z resztą widać
@EDIT: czy na pracę wentylatora w jakiś sposób wpływa sprężarka klimatyzacji? Bo póki co jest niepodłączona.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Cze 25, 2017 11:56
niewem jaki ma wpływ niepodłączona sprężarka ale chyba żaden, sterownik silnika w domowych warunkach dość ciężko sprawdzić, najpierw dobrze go jest obejrzeć, nie zrobiłeś żadnego zwarcia przy testowaniu silnika na krótko? bo to najczęstsza przyczyna zgonu tego sterownika
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Wentylator na razie sobie odpuszczam. Zostawię to komuś kompetentnemu. Tymczasem zajmę się sprężarką klimy. Z racji słabego dojścia do napinacza paska klinowego również odstawiam do mechanika ale pozostaje jeszcze jedno pytanie, czy mam odpowiednie części?
Pasek powinien być okej - Gates 5PK870
Wątpliwości mam co do rolki napinacza (samo to ramię mam) - w sklepie dostałem INA o numerach 532 0363 20.
Czy ktoś z Was to u siebie przerabiał?
Sterownik (płytkę z czarnej skrzyniki, w którą wpina się przekaźniki) można naprawić. Oczywiście najpierw trzeba zweryfikować, który element na płytce padł i go wymienić. Jaki rezystor dałeś?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
W takim razie pasek i rolka dla świętego spokoju zostanie założona a kogoś kompetenego do wentylatora już szukam. Póki co będę jeździł bez klimy to chyba nic się nie uszkodzi.
Rezystor 150W, chyba 0,47 Omh. Zamówiony z TME (nie jestem pewny, w każdym razie znaleziony tu na forum)
Oby miał dobre odprowadzanie ciepła i jak go zakładasz, to też staraj się w strumieniu wiatru go montować albo przykręć (jak ja) do podłużnicy, żeby coś to ciepło odbierało. Słyszałem jakieś głosy, że zdarzają się "wybuchy" tych rezystorów. Też mam z TME (100W) taki złoty w b. grubej obudowie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum