Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Problemy z układem chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Problemy z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
Mateusz_17 



Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 1



Wysłany: Pią Lip 28, 2017 18:52   [R200] Problemy z układem chłodzenia
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999

Mam Rovera 200 ( grudzień 1999) 1,4 103 km z założona instalacją LPG. 3 tygodnie temu wymieniałem chłodnicę. Wszystkie naprawy i przeglądy robię u tego samego mechanika. Po wymianie chłodnicy przestał działać wentylator ( auto się zagotowało)
mechanik wymienił obydwa czujniki. Po wymianie wentylator załącza się z opóźnieniem dopiero wtedy, gdy płyn zaczyna się gotować - co ciekawe wskaźnik temperatury w kabinie pokazuje normalna temperaturę. Ani mechanik ani ja nie wiemy gdzie szukać przyczyny. Będę wdzięczny za wszelką pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 28, 2017 18:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lip 28, 2017 19:06   

korek zbiorniczka plynu chlodzenia działa ?? uklad chlodzenia trzyma cisnienie ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 72



Wysłany: Sob Lip 29, 2017 19:23   

Czujnik nowy ale i tak warto sprawdzić rezystancję (gdy zimny i gdy gorący).
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Lip 29, 2017 22:52   

Płyn wrze od ok 106°C więc lepiej sprawdzić czujnik. A termostat to masz dobry?
Podczas jazdy nie powinien się zagotować nawet przy piłowaniu w upalny dzień.
Na postoju owszem.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lip 30, 2017 17:10   

NoPE napisał/a:
Płyn wrze od ok 106°C


jesli w układzie jest odpowiednie cisnienie to wyzej
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 31, 2017 05:55   

Temp. wrzenia jest nawet niższa, a jeszcze większe ma to znaczenie czy robimy pomiary na mazurach czy w górach :)

Ewidentnie nie trzyma Ci ciśnienia, po nagrzaniu silnika przewody od chłodnicy powinny być twarde.
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 01, 2017 06:08   

Pokazywać może normalną temperaturę, gdyż w rovrach są dwa czujniki, jeden od wskazań deski drugi od załączania wentylatora.

Może założył czujnik który poprostu odpala wentylator za późno ?


Taj jak kolega wyżej wyżej napisaj, sprawdz rezystancje czujnika:

Złap czujnik w imadło, tylko delikatnie, żeby niczego nie popsuć

Weź miernik, ustaw sobie na " pikanie ", na ekranie miernika będzie ci się pokazywać rezystancja, a w pewnym momencie zacznie pikać, wtedy obwód jest zamknięty ( kiedy pika ) i napięcie przepływa przez czujnik czyli wentylator powinien się załączać.

Weź opalarkę i grzej ten metalowy bolec co wychdozi z czujnika, ten element który jest w układzie chłodzenia jak się wkręci czujnik, po drugiej stronie wtyczki jakdy na pewno wiesz o co chodzi, nie wiem jak to opisać.

Jak ci zacznie pikać to sobie termometr przyłóż, cyba że taki laserowy.

I już wiesz przy jakiej temperaturze załącza ci czujnik wentylator.


P.s. Czujnik załączający wentylator znajduje się w trójniku, wtyczka skierowana jest w stronę chłodnicy. Drugi od wskazań deski nawet nie wiem gdzie jest.. :p


Do trójnika masz przewód z termostatu, idzie za silnik, drugi który idzie od trójnika do górnego węża chłodnicy, i czujnik.

[ Dodano: Wto Sie 01, 2017 07:08 ]
A i jeszcze tak:

Poza tym sprawdzeniem czujnika, to jeszcze widzę dwie opcje:

Korek zbiorniczka i termostat.


Korek odkręć przetrzyj albo i nie, i dmuchnij w niego, w tą dziurke mniejszą, jak powietrze przeleci to znaczy że już kiedyś on zadziałał i jest do wymiany.

Korke to też zawór ciśnieniowy który 0 jak auto sie zagotuje, i ciśnienie się zrobi za duże, to zadziała ten zawór i wywali płyn, jakby nie zadziałał to w końcu by pewnie któregoś węża rozwaliło, albo coś innego.

A termostat no to może się zacinać ale to wiesz.. jak sie auto nagrzeje górny wąż ma być gorący i tyle.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 01, 2017 07:51   

Saaphyri, Twój opis sprawdzenia tyczy się termistorów bimetalicznych a z tego co wiem (i jestem niemal całkowicie pewien) w R są dwa czujniki rezystancyjne.
Jeden dla licznika i jeden dla ECU.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Sie 04, 2017 20:16   

Saaphyri napisał/a:
jak powietrze przeleci to znaczy że już kiedyś on zadziałał i jest do wymiany.


on nie jest jednorazowego zadzialania, tam sa spreżyny, jesli zadziala raz, to powinien zadzialac i kolejny raz, oczywiscie jesli jest sprawny, takie tam zawory zwrotne
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Pią Sie 04, 2017 22:50   

Korek nie jest jednorazowy, to tak jak byś miał wymieniać codziennie termostat, bo przecież się już raz otworzył. Nie ma żadnego włącznika załączającego wentylator, na obudowie termostatu są dwa czujniki, jeden na komputer i jeden na zegary.
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Sob Sie 05, 2017 13:06   

Miałem na myśli, czujnik idzie do komputera(ecu) i z komputera idą przewody załączające wentylator. Tylko prościej tak, że czujnik załączający wentylator.

Co do korka, to widocznie u was nie jest jednorazowy. Ostatnio nawet temperatura silnika poszła za wysoko i korek puścił mi płyn, w efekcie musiałem wymienić korek gdyż przestał być szczelny.
Jedyne co widzę, to może jest tak jak mówicie, tylko że ja kupuje korki używane, a ta sprężyna zwrotna może już nie działać jak należy.

W nowych może tak działa jak mówicie, ja nie mam porównania bo dotychczas kupowałem używane a tam ze starości różnie to może być :razz: :wink:
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Sie 15, 2017 21:35   

ADI-mistrzu napisał/a:
Twój opis sprawdzenia tyczy się termistorów bimetalicznych a z tego co wiem (i jestem niemal całkowicie pewien) w R są dwa czujniki rezystancyjne.

Z termistorem bimetalicznym to ja się jeszcze nie spotkałem :-| Je li take co?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 16, 2017 06:09   

NoPE, fakt użycie słowa "termistor" trochę nie pasuje :)
Chociaż uwzględniając że materiał rezystywny jest z innej substancji a nóżki z innego to jakiś tam bimetal by wyszedł :P

Prawidłowa nazwa to raczej wyłącznik/włącznik termiczny bimetaliczny.
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Sie 16, 2017 09:52   

Teraz już lepiej :)
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 31, 2017 15:29   

Jak możesz to napisz symbole jakie te czujniki Ci założył ten mechanik bo już takie cyrki widziałem że aż się wierzyć nie chce a sprzedawcy tez często dają nie te czujniki co trzeba.
Przyklad ? Prosze pierwszy z brzegu.
aukcja http://allegro.pl/czujnik...6818729580.html według niej czujnik o symbolu MEK000030 nadaje się do silnika 1.4 Rover 200 Si
A tutaj ten sam czujnik w sklepie landrowerowy.pl http://sklep.landroverowy...mek000030l.html
Oczywiście prawidłowy czujnik to http://sklep.landroverowy...mek100060l.html :wink:
Oprócz tego co chłopaki napisali jako możliwe przyczyny dodał bym jeszcze możliwy zapowietrzony układ chłodzenia. Ciepło w kabinie dmucha ?
Może teraz nie pora na grzanie ale sprawdz to.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 01, 2017 14:54   

robsson78, Potwierdzan, sam swego czasu zakupiłem ten czujnik z allegro.

Gwint jest w nim zbyt mały i nie da się go wkręcić :neutral:
Kupiłem ten MEK100060L i pasuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200]Moje problemy z układem chłodzenia
zaczynam mieć dość
sandal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Sro Kwi 25, 2007 07:25
sandal
Brak nowych postów [R200 1,6 1997r] Problem z układem chłodzenia
dziki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Gru 11, 2011 14:30
dziki
Brak nowych postów [MG ZR] problem z układem chłodzenia
intruzone Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Cze 19, 2012 20:52
intruzone
Brak nowych postów [214] Problem z układem chłodzenia
Mardok19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Nie Sty 11, 2015 20:01
robsson78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink