Wysłany: Pią Lip 28, 2017 18:52 [R200] Problemy z układem chłodzenia
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999
Mam Rovera 200 ( grudzień 1999) 1,4 103 km z założona instalacją LPG. 3 tygodnie temu wymieniałem chłodnicę. Wszystkie naprawy i przeglądy robię u tego samego mechanika. Po wymianie chłodnicy przestał działać wentylator ( auto się zagotowało)
mechanik wymienił obydwa czujniki. Po wymianie wentylator załącza się z opóźnieniem dopiero wtedy, gdy płyn zaczyna się gotować - co ciekawe wskaźnik temperatury w kabinie pokazuje normalna temperaturę. Ani mechanik ani ja nie wiemy gdzie szukać przyczyny. Będę wdzięczny za wszelką pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lip 28, 2017 18:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Płyn wrze od ok 106°C więc lepiej sprawdzić czujnik. A termostat to masz dobry?
Podczas jazdy nie powinien się zagotować nawet przy piłowaniu w upalny dzień.
Na postoju owszem.
Pokazywać może normalną temperaturę, gdyż w rovrach są dwa czujniki, jeden od wskazań deski drugi od załączania wentylatora.
Może założył czujnik który poprostu odpala wentylator za późno ?
Taj jak kolega wyżej wyżej napisaj, sprawdz rezystancje czujnika:
Złap czujnik w imadło, tylko delikatnie, żeby niczego nie popsuć
Weź miernik, ustaw sobie na " pikanie ", na ekranie miernika będzie ci się pokazywać rezystancja, a w pewnym momencie zacznie pikać, wtedy obwód jest zamknięty ( kiedy pika ) i napięcie przepływa przez czujnik czyli wentylator powinien się załączać.
Weź opalarkę i grzej ten metalowy bolec co wychdozi z czujnika, ten element który jest w układzie chłodzenia jak się wkręci czujnik, po drugiej stronie wtyczki jakdy na pewno wiesz o co chodzi, nie wiem jak to opisać.
Jak ci zacznie pikać to sobie termometr przyłóż, cyba że taki laserowy.
I już wiesz przy jakiej temperaturze załącza ci czujnik wentylator.
P.s. Czujnik załączający wentylator znajduje się w trójniku, wtyczka skierowana jest w stronę chłodnicy. Drugi od wskazań deski nawet nie wiem gdzie jest..
Do trójnika masz przewód z termostatu, idzie za silnik, drugi który idzie od trójnika do górnego węża chłodnicy, i czujnik.
[ Dodano: Wto Sie 01, 2017 07:08 ]
A i jeszcze tak:
Poza tym sprawdzeniem czujnika, to jeszcze widzę dwie opcje:
Korek zbiorniczka i termostat.
Korek odkręć przetrzyj albo i nie, i dmuchnij w niego, w tą dziurke mniejszą, jak powietrze przeleci to znaczy że już kiedyś on zadziałał i jest do wymiany.
Korke to też zawór ciśnieniowy który 0 jak auto sie zagotuje, i ciśnienie się zrobi za duże, to zadziała ten zawór i wywali płyn, jakby nie zadziałał to w końcu by pewnie któregoś węża rozwaliło, albo coś innego.
A termostat no to może się zacinać ale to wiesz.. jak sie auto nagrzeje górny wąż ma być gorący i tyle.
Saaphyri, Twój opis sprawdzenia tyczy się termistorów bimetalicznych a z tego co wiem (i jestem niemal całkowicie pewien) w R są dwa czujniki rezystancyjne.
Jeden dla licznika i jeden dla ECU.
jak powietrze przeleci to znaczy że już kiedyś on zadziałał i jest do wymiany.
on nie jest jednorazowego zadzialania, tam sa spreżyny, jesli zadziala raz, to powinien zadzialac i kolejny raz, oczywiscie jesli jest sprawny, takie tam zawory zwrotne
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Korek nie jest jednorazowy, to tak jak byś miał wymieniać codziennie termostat, bo przecież się już raz otworzył. Nie ma żadnego włącznika załączającego wentylator, na obudowie termostatu są dwa czujniki, jeden na komputer i jeden na zegary.
Miałem na myśli, czujnik idzie do komputera(ecu) i z komputera idą przewody załączające wentylator. Tylko prościej tak, że czujnik załączający wentylator.
Co do korka, to widocznie u was nie jest jednorazowy. Ostatnio nawet temperatura silnika poszła za wysoko i korek puścił mi płyn, w efekcie musiałem wymienić korek gdyż przestał być szczelny.
Jedyne co widzę, to może jest tak jak mówicie, tylko że ja kupuje korki używane, a ta sprężyna zwrotna może już nie działać jak należy.
W nowych może tak działa jak mówicie, ja nie mam porównania bo dotychczas kupowałem używane a tam ze starości różnie to może być
NoPE, fakt użycie słowa "termistor" trochę nie pasuje
Chociaż uwzględniając że materiał rezystywny jest z innej substancji a nóżki z innego to jakiś tam bimetal by wyszedł
Prawidłowa nazwa to raczej wyłącznik/włącznik termiczny bimetaliczny.
Jak możesz to napisz symbole jakie te czujniki Ci założył ten mechanik bo już takie cyrki widziałem że aż się wierzyć nie chce a sprzedawcy tez często dają nie te czujniki co trzeba.
Przyklad ? Prosze pierwszy z brzegu.
aukcja http://allegro.pl/czujnik...6818729580.html według niej czujnik o symbolu MEK000030 nadaje się do silnika 1.4 Rover 200 Si
A tutaj ten sam czujnik w sklepie landrowerowy.pl http://sklep.landroverowy...mek000030l.html
Oczywiście prawidłowy czujnik to http://sklep.landroverowy...mek100060l.html
Oprócz tego co chłopaki napisali jako możliwe przyczyny dodał bym jeszcze możliwy zapowietrzony układ chłodzenia. Ciepło w kabinie dmucha ?
Może teraz nie pora na grzanie ale sprawdz to.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum