Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam, jestem po zakupie rovera75 niedlugo bede przy nim majstrowal a w najblizszym czasie czekaja mnie filtry.../oleje... i termostat. no i wlasnie nachodzi mnie pare pytan. Jakich olejow uzywacie na terazniejszy rok/miesiac do automatu wdieslu, co warto jeszcze wymienic po zakupie? Do ilu jest sens krecic obrotomierz przy miejskiej jezdzie(pytanie byc moze banalne ale schodze z benzyny a niby kazdy samochod to inna dynamika tym bardziej dla mnie diesel). "Przeganianie" diesli chyba bez dpf ma sens? Wyskakuje mi kontrolka od poduszki bodajze pasazera(gdzies wyczytalem ze kostka pod siedzeniem nie styka stad ow problem/jakie macie teorie na to?) Wczesniejszy wlasciciel odlaczyl webasto twierdzac ze elektryka wariuje swiatla/kierunki jesli dobrze pamietam, moze ktos mial cos podobnego? Skrzynia nie przelacza miedzy trybami czy to na wyswietlaczu czy "symulacja" zmiany przelacznika i proba odczucia miedzy obrotami(sport) czy ruszeniem z 2(winter)sie nie zmienia, na moje "zablokowana" na normalu. Czy ktos moze uskutecznial chiptuning na 2.0 cdti i jakie efekty mu z tego wyszly? Czy tylko ja mam wrazenie ze samochod jest jakby mulasty? Jak komus udalo sie dotrwac czytajac moj wywod i ma pomysl na niego z gory dzieki.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 08, 2017 00:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Cześć
W pierwszej kolejności potrzebujesz sporo czasu na czytanie forum, bo chłopaki opisali chyba wszystko co tylko może przydarzyć się naszym Roverkom.
W drugiej kolejności interfejs obd i program TOAF - on prawdę Ci powie co boli Twojego Pupila, poza tym Rave( serwisówki w pdf) i Workshop Manual Roverki.pl(cały dział forum z opisami napraw)
Tyle teorii
Co do filtrów:
Przy wymianie kabinowego trzeba ściągnąć wycieraczki i podszybie oraz wyciągnąć komputer silnika
do wymiany filtra oleju potrzebny klucz nasadowy - wymianie podlega tylko wkład
wymiana filtra powietrza bezproblemowa
przy wymianie filtra paliwa zwróć uwagę żeby nowy nie był za wysoki (np w Delphi musiałem podcinać odwadniacz )
wymienić należałoby filtr odmy silnika, albo wyczyścić separator - zależy co akurat masz założone
Co do oleju silnikowego to teorie są dwie bmw 5w40, Rover 10w40
skrzynia - olej ATF JF506E Ravenol
Jeśli chodzi o termostat . . . to najpierw zobacz gdzie jest umiejscowiony, potem, jeżeli zamierzasz wymieniać wymieniać sam - wiadro nerwosolu i parę godzin dłubania, ale wcześniej doczytaj na forum bo oring w nowym termostacie jest coś niewymiarowy, a uwierz nie będziesz chciał drugi raz podchodzić do tematu
W temacie "gonienia" diesla - nie należy - ale da się - silnik kręci pod 5k obrotów tylko po co?
Poduszki - temat rzeka - ale pierwsze trzeba zaglądnąć pod fotele i poprawić styki na żółtych i niebieskich kostkach, oraz unieruchomić je konkretnie bo problem powróci. . .
Webasto - do zdiagnozowania - metody podane a forum - jak będziesz miał kabel to do ogarnięcia
Skrzynia - jeżeli na wyświetlaczu przełącza między SD, D, *D to powinno być ok, różnice między trybami pracy są, jakby to ująć, bardzo subtelne i przy normalnej jeździe mało odczuwalne
Chiptuning - bezpieczny jest dostęny razem z programem TOAF - można podnieść ze 116kM do 131kM, ale Ciebie to chyba nie dotyczy. Wszystko ponad - to już trzeba uderzyć do użytkownika MaReK
Mulasty - tak, przecież autko waży ponad półtorej tony, ale jeżeli przy okazji masz okopcony na czarno zderzak, to do ogarnięcia układ wtrysku (może wystarczy czyszczenie wtryskiwaczy) i na 99,99% układ dolotu powietrza bo pewnie od nowości tam nikt nie zaglądał i kolektor dolotowy zarósł syfem i autko się dusi
To tyle na początek. Poza tym wszystko co będzie Ci potrzebne ktoś już opisał na forum tylko trzeba to znaleźć
Ostatnio zmieniony przez MarcinLitwa Nie Paź 08, 2017 10:42, w całości zmieniany 1 raz
Nie no... Z tymi wycieraczkami i podszybiem to sie jednak zapedziles... Nic takiego nie trzeba robic. Wrecz odradzam.
Do ilu jest sens krevic obrotomierz...w automacie.. A jezdzilrs Ty chlopie kiedys automatem? Wbijasz D dodajesz gazu i jedziesz. Koniec. No chyba ze bedziesz blokowal skrzynie na 2 lub 3 i tak jezdzil no ale w takim wypadku to trzeba bylo manuala kupic..
Na reszte pytan mozna znalezc odpowiedzi na forum, wiec nie warto po raz N -ty sie produkowac;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum