Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Blokujący się układ kierowniczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Blokujący się układ kierowniczy
Autor Wiadomość
colo254 




Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 66
Skąd: Polska

Rover 25

  Wysłany: Czw Sty 31, 2019 12:32   [R25] Blokujący się układ kierowniczy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2001

Witam,

Dzisiaj gdy wsiadlem do samochodu i chciałem ruszyć zastała mnie niecodzienna sytuacja :o , a mianowicie odpaliłem samochód i chciałem ruszyć kierownicą i zdziwienie. Kierownica ruszyła się może w zakresie 10-15 stopni i koniec, czuć wyraźny opór i słychać dziwny dźwięk (nie wiem jak go opisać). Nigdy nie miałem takiego problemu (nawet gdy auto stało kilka dni na 20 stopniowym mrozie). Im dłużej samochód chodził, tym kierownica zaczęła się dalej kręcić. Po około 2 minutach kierownica zaczęła chodzić normalnie od oporu do oporu. Jednakże zrezygnowałem z jazdy ze względu, że miałem jeździć z małym dzieckiem :wink: .

Od początku kiedy go kupiłem na kierownicy był mały luz i nie przeszkadzało mi to w jeździe, kierownica też nigdy za lekko nie chodziła ( ciężej niż w Matizie i Audi 80), ale to uważałem za zaletę, gdyż siła wspomagania nie była za duża.

Płyn do wspomagania przy poziomie Max, wycieków brak.

Czy ktoś miał podobny problem?

Liczę na pomoc, Rovera narazie nie ruszam.
_________________
Narodowi Brytyjczycy mnie irytują, najpierw wyśmiewali się z Rover"a, a teraz mówią
,że ich przemysł upadł.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 31, 2019 12:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Czw Sty 31, 2019 12:51   

No to masz do sprawdzenia najpierw krzyżak (przegub) kolumny kierowniczej, czy się czasem nie rozleciał. Jest w kabinie za pedałami i dzięki temu rzadko pada u nas, ale sprawdzić trzeba.
Dalej cała przekładnia kierownicza (maglownica). Najlepiej wejść pod samochód, gdy ktoś kręci kierownicą i szukać luzów, chrobotania, przeskoków...
A może blokada kierownicy w stacyjce się sypie zwyczajnie i zanim się rozrusza to trzyma?
 
 
colo254 




Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 66
Skąd: Polska

Rover 25

Wysłany: Czw Sty 31, 2019 19:44   

Powiem tak, dziwne trochę to zjawisko dzisiaj wystąpiło :| , ale gdy silnik chwilę pochodził to problem zaczął ustawać, pojechałem kawałek się przejechać ( po mało ruchliwej drodze ) i żaden problem już nie wystąpił :roll: . Ale sprawy na pewno nie oleję, gdyż układ kierowniczy to nie przelewki...

Wątpię, że to wina blokady kierownicy, gdyż ruch, który wykonywałem był ok. 3-4 razy większy niż na blokadzie ( dźwięk również był inny, niż przy blokadzie kierownicy)

Sprawdzę jutro, jak auto postoi całą noc na mrozie :wink:
_________________
Narodowi Brytyjczycy mnie irytują, najpierw wyśmiewali się z Rover"a, a teraz mówią
,że ich przemysł upadł.
 
 
RAFON 




Dołączył: 23 Wrz 2017
Posty: 5

Rover 25

Wysłany: Pią Lut 22, 2019 23:19   

Cytat:
Powiem tak, dziwne trochę to zjawisko dzisiaj wystąpiło :| , ale gdy silnik chwilę pochodził to problem zaczął ustawać, pojechałem kawałek się przejechać ( po mało ruchliwej drodze ) i żaden problem już nie wystąpił :roll: . Ale sprawy na pewno nie oleję, gdyż układ kierowniczy to nie przelewki...

Wątpię, że to wina blokady kierownicy, gdyż ruch, który wykonywałem był ok. 3-4 razy większy niż na blokadzie ( dźwięk również był inny, niż przy blokadzie kierownicy)

Sprawdzę jutro, jak auto postoi całą noc na mrozie :wink:


U mnie dokładnie to samo występuje, co gorsza problem pojawia się i znika, raz tylko na chwilę kierownica stawia opór i puszcza, następnym razem nie daje się dokręcić i trzeba się z nią siłować :mad:
 
 
colo254 




Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 66
Skąd: Polska

Rover 25

Wysłany: Czw Sty 16, 2020 16:41   

Dopiero ostatnio problem został rozwiązany... Sytuacja stała się tuż przed świętami ( przez okres od rozpoczęcia postu, więcej ta sytuacja się nie zdarzyła), a mianowicie winę ponosił przegub napędowy. Guma miała malutkie pęknięcie, przez które dostawała się woda i przy większych mrozach zamarzała co blokowało przegub. Przegub był jeszcze oryginalny, bardzo skorodowany (pierścień ABS odpadł po demontażu). Przegub nie dawał żadnych oznak zużycia, natomiast w ciągu 3-4 dni od momentu słyszalnych stuków, tak zaczął szarpać kierownicą i stukać, że ledwo dojechałem do warsztatu ;)
_________________
Narodowi Brytyjczycy mnie irytują, najpierw wyśmiewali się z Rover"a, a teraz mówią
,że ich przemysł upadł.
 
 
CEDZIOR 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 61
Skąd: SO snowiec

MG ZR

Wysłany: Wto Sty 21, 2020 02:20   

colo254 napisał/a:
Dopiero ostatnio problem został rozwiązany... Sytuacja stała się tuż przed świętami ( przez okres od rozpoczęcia postu, więcej ta sytuacja się nie zdarzyła), a mianowicie winę ponosił przegub napędowy. Guma miała malutkie pęknięcie, przez które dostawała się woda i przy większych mrozach zamarzała co blokowało przegub. Przegub był jeszcze oryginalny, bardzo skorodowany (pierścień ABS odpadł po demontażu). Przegub nie dawał żadnych oznak zużycia, natomiast w ciągu 3-4 dni od momentu słyszalnych stuków, tak zaczął szarpać kierownicą i stukać, że ledwo dojechałem do warsztatu ;)

To szybko po roku czasu :D
_________________
>>>NIE MA FACHOWCA NA CEDZIORA Z SOSNOWCA <<<
facebook.com/cedzior
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 04, 2020 12:58   

Tylny pierścień można przełożyć :)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lut 13, 2020 13:33   

Harry napisał/a:
Tylny pierścień można przełożyć

Pewny jesteś? Z tego co czytałem to tylko z przodu można pierścień ABS wymienić, poza tym nigdzie nie widziałem pierścieni do tylu
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1.4 05] układ kierowniczy
bodek400 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lip 07, 2010 20:42
keczu
Brak nowych postów [R 220] Układ kierowniczy ...
grembi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Mar 05, 2009 22:24
thef
Brak nowych postów [R214 16v 97] Układ kierowniczy
Wymiana elementów. Czy przepłaciłem?
Fido66 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Sie 13, 2008 12:23
Fido66
Brak nowych postów [R220SDi] zawieszenie przód i układ kierowniczy
Fargo80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Maj 06, 2009 10:56
zex
Brak nowych postów [R All] Blokujący się hamulec
MiL999 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Lis 22, 2009 22:10
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink