Wysłany: Sro Lut 20, 2019 21:11 [Mg ztt] Koło jednomasowe zamiast dwu-
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam. Czy już ktoś się odważył i zamontował zestaw sprzęgła Valeo ze sztywnym kołem??? W szukajce posty sprzed kilku lat i tam wszyscy na nie, a jednak cena kusi i opinie użytkowników tego wynalazku miło by było poczytać
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 20, 2019 21:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To może ktoś pomoże w diagnozie. Przy puszczaniu sprzęgła yak w połowie operacji auto delikatnie szarpnie dwa trzy razy. Szarpnięcia są krótkie i szybkie. Druga sprawa to pedał sprzęgła raz niżej łapie, raz wyżej. Nieraz muszę podpompować żeby wbić bieg.
u mnie było tak samo - szarpanie przy ruszaniu, a pod gore ruszyć to tragedia, trzęsło cała buda i nieraz musiałem ruszać w 2, 3 etapach. Po wymianie kompletu sprzęgła i dwumasa jest spokój
Auto mam od dwóch tygodni. Nie mam pojęcia kiedy i czy w ogóle było robione sprzęgło. Zamówiłem profilaktycznie pompkę tazu bo wydaje mi się to za hedyną przyczynę szaleństwa pedała jakkolwiek to zabrzmiało Obawiam się dwumasy znalazłem na ebayu zestaw luka za 400 funtów. U mnie mocno nie szarpie ale czuć przy ruszaniu innych oznak brak
Jaką jednomasę? To jest rozwiązanie dla masochistów Włożyłem to w okresie przejściowym pomiędzy wymianą manuala na automat. Myślałem, że coś się !@!$#o jak wyjeżdżałem z warsztatu. Wróciłem na podnośnik, sprawdziłem wszystkie mocowania - jest okej. Po prostu to tak miało. Pojeździłem 2 tyg. i w pizdziec poszło koło pasowe. Zdecydowanie nie polecam. Polecam regenerację, a jak są fundusze, to zakup nowego.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Kalwar, może być wiele przyczyn. Tak przez forum trochę ciężko zdiagnozować.
Jeśli rozbierzesz już całość przygotuj się na niespodzianki tj. agonalnego stanu wysprzęglika, sprzęgła, dwumasy. Jeśli masz możliwość zamówienia gratów i oddania w przypadku nieużycia, to zrób tak oszczędzisz sobie czasu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Na wysprzęglik się szykuję , sprzęgło też przełknę ale ta dwumasa mnie załamuje. Na razie wymienię pompkę i mam nadzieję, że sprzęgło zacznie działać jak należy, bo dzisiaj już 60% zmiany biegów ro wciskanie na dwa razy.
Polecam zwrócić uwagę na stan "kominka" w skrzyni. Złotego pierścienia uszczelniającego po którym kręci się wysprzęglik. Jeśli będzie zbyt wytarty i wysprzęglik będzie miał luz, może powodować szybkie uszkodzenie wysprzęglika. Użyty w takim wypadku wysprzęglik TAZU z racji metalowej konstrukcji jeszcze bardziej zniszczy wtedy owy kominek. Nie wiem jak ceny dzisiaj się kształtują, ale jak ja pytałem o nową sztukę, to podchodziło coś pod. 500 zł.
Kalwar napisał/a:
Na razie wymienię pompkę i mam nadzieję, że sprzęgło zacznie działać jak należy, bo dzisiaj już 60% zmiany biegów ro wciskanie na dwa razy.
A sprawdzałeś ilość i jakość płynu w pompce? Zaglądałeś też pod auto? Nie ma śladów po wyciekach płynu DOT-4 ze spojenia skrzyni?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jeszcze nic nie sprawdzałem. Dopiero w niedzielę wlezę pod auto i zajrzę też do pompki. MaReK orientujesz się gdzie i za ile można kupić dwumasę po regeneracji?
[ Dodano: Pią Lut 22, 2019 17:49 ]
Zajrzałem do pompki. Jest już z metalowym korpusem. Płyn czysty. Ile powinno być płynu w zbiorniczku??? I jak go lejecie ?:)
[ Dodano: Sob Lut 23, 2019 10:24 ]
I jeszcze jedno. Właśnie doszła pompka tazu i teraz pytanie cxy odsyłać, bo już taką mam założoną czy zostawić?? Jest opcja że ta którą mam założoną się zepsuła?
Jest. Najczęściej padają uszczelniania, które kiedyś tazu udostępniał jako zestaw naprawczy, a potem chyba się pompki przestały sprzedawać, to zestaw zniknął z oferty. Jak jest teraz nie wiem, bo już nie muszę śledzić tematu Upewnij się, że to co masz założone jest takie samo jak TAZU, które przyszło. Niektórzy stosowali patenty z pompkami od BMW czy innych marek. Sam osobiście miałem jakiś żeliwny wynalazek od BMW Działał okej, ale komfort wciskania pedału był żaden. Dlatego do dzisiaj lewą nogę mam większą dwa razy od prawej
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wygląda tak samo i nie widzę tam żadnych patentów czy to przy mocowaniu czy przy podejściu do pedała. Jutro chcę odpowietrzyć i zobaczę co będzie.... ile ma być płynu w zbiorniczku i czy odpowietrzaniu za każdym razem zakręcać zbiorniczek?
Procedur odpowietrzania było wiele opisywanych. Ja mając jeszcze oryginał zawsze starałem się mieć płyn pod korek, z gumowym kapturkiem i zakręcałem korek, żeby się płyn nie rozlewał. Pompowałem kilkanaście razy, trzymałem pedał w podłodze, a ktoś przed maską odkręcał odpowietrznik i patrzył czy w wężyku na niego założonym leci płyn czy płyn z bąbelkami powietrza.
Po trzech lub czterech odkręceniach odpowietrznika uzupełniałem płyn.
Taką procedurę powtarzałem co jakiś czas przy wizytach w warsztacie, żeby ten płyn miał konsystencje płynu, a nie mazutu. Być może dzięki tym zabiegom do końca dni manuala, miałem oryginalną pompkę sprzęgła.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Odpowietrzyłem i póki co jest lepiej..... ale zauważyłem, że zbiera się kropla prawdopodobnie z połączenia odpowietrznika z rurką jest to możliwe?? Przy odpowietrzaniu zauważyłem też że odpowietrznik się obraca na tej rurce czy to normalne?
Witam w poszukiwaniu dwumasy po numerach wyrzuciło mnie na stronę na której niby dwumasa z R75, MG ZT i Freelandera jest jeszcze w fiacie panda 0.9 z 2012r (link wyżej) i teraz pytanie czy ktoś z was ma dostęp do części i może zweryfikować ten fakt przeglądając zdjęcia niewiele można wywnioskować bo wszystkie zdjęcia sklepów są jednej i tej samej dwumasy nie mająca nic wspólnego z rzeczywistym wyglądem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum