Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam od niedawna jestem posiadaczem roverka 220ti . Silniczek cudny lecz zabrałem sie za wymianę rozrządu + uszczelniaczy wałków rozrządu bo lało sie z nich .
Wszystko pięknie ale nie odpala po złożeniu . Co jakis czas jakby załapie puści małego bełta przez wydech i tyle .
Możliwe , że to od źle ustawionego rozrządu ?
*Ustawiałem według reguły : Koło pasowe na godzine 9 .
*koło zębate na wałku wydechowym usytuowany na kołku przy "ex" , a na dolotowym przy "in" . Mają zgrywać się (prawie) w jednej linii .
Wedle tego zdjęcia .
Może wie ktoś od czego to może być lub miał podobny problem ?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 06, 2019 18:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mogłeś źle założyć kółka, wał najlepiej jest ustawić na otworze w kole zamachowym. We flanszy między silnikiem a skrzynią masz otwór za turbo po prawej stronie pod zaślepką w bloku.
Tam wkładasz coś (ja używałem wiertła) o średnicy 6mm i powinieneś móc zablokować zamach.
Może po prostu zbieg okoliczności że coś padło.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Zamach blokowałem w ten sposób właśnie wiertło 8 idealnie pasuje Wszystko ustawiałem tak jak tu ale jednak coś nie trybi , wszystko nowe dawałem czujniki posprawdzane i tylko ten rozrząd jakoś mi nie pasuje . Jutro postaram się coś jeszcze porobić lecz boję się zeby nie doszło do kolizji zaworów
To jak kółka na wałkach założyłeś dobrze to raczej nie ma opcji żeby to był rozrząd.
Memsdiag - APka na telefon dzięki której możesz sprawdzić najważniejsze parametry silnika, warto się w nią zaopatrzyć jak chcesz mieć to autko dłużej.
Zacząłbym od iskry i paliwa, jeśli wszystko jest to dalej idąc właśnie memsdiag sprawdzić czy widzi obroty, jak tak czujnik położenia wału jest OK.
Ten silnik nawet z przestawionym rozrządem o jeden ząbek pali i chodzi dobrze. Tak samo czujniki, potrzebny jest praktycznie tylko położenia wału i iskra.
Reszta czujników tylko koryguje pracę silnika ale na pewno nie spowoduje jego unieruchomienie.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Paliwo jest ,iskra też . Te kółka mnie tylko męczą bo było oznaczeń tyle (po poprzednich osobach co robili rozrząd ) że robiłem od nowa wszystko. Koła zębate są oba takie same tylko zalezy na jaki kółek się go posadzi (bynajmniej ja to tak rozumiem) . Koło na walku wydechowym nasadzilem na kółek przy oznaczeniu "ex" i na dolotowym na "in" na logikę jest dobrze . Jedyne co nie pasuje to to że strzałki i napisy "exhaust" ma być w stronę dolotu , a in w stronę wydechu (do ustawiania)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum