Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 si] problem ze spalaniem i 'dławieniem' sie samochodu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:44
[214 si] problem ze spalaniem i 'dławieniem' sie samochodu
Autor Wiadomość
gorgoroth80 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 138
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 14:38   

sondę wyeliminujesz tylko badając jej odczyty w połączeniu z odczytami na analizatorze spalin - a nie przez wypinanie jej z jednostki sterującej.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 14:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Kwi 30, 2010 14:41   

gorgoroth80 po wypięciu sprawdzisz czy sonda robi kaszane a nie czy jest dobra/sprawna, bo może być sonda walnięta a samochód będzie normalnie jechał (ze spalaniem różnie). A jak sonda powoduje falowanie to wtedy sprawdzisz czy ona to robi wypinając ją
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
rafalbalec 



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Maj 09, 2010 17:41   

ok sparaw wyglada nastepujaco. Wlasnie przemierzylem sonde i tak mi powychodzilo

-na biegu jałowym 0,2V (skala 0,2-0,8V (czyli OK))
-przy otwieraniu przepustnicy bylo od 0,3V i roslo do 0,5V (powinno byc powyzej 0,5V)
-przy 3000rpm wykazalo 0,4 z czyms V (powinno byc tak jak na jalowym czyli 0,2V)
-przy gwałtownym zamknieciu przepustnicy powinno wskazac 0V... u mnie wykazalo 1V

wszystko robione wedlug http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#60

co sadzicie? jezeli to jeszcze jednoznacznie nie wskazuje na bledy w sondzie to we wtorek moge zrobic analize spalin.
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 09, 2010 21:56   

Mysle ze warto jak zrobisz ta analize, wg mnie to wina sondy ale sie upewnij ;) mysle ze za analize zaplacisz gora 20 zlotych a dowiesz sie w 100 czy nadaje sie ona do czegos :) daj znac co i jak chetnei podpowiem jak ja ajlatwiej wykrecic w razie ewentualnej wymiany. Pozdrawiam :)
 
 
rafalbalec 



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Maj 11, 2010 23:05   

analiza spalin dopiero next week:/

auto ostgtanio zgaslo mi 2 rayz podczas jazdy ...:O dalej myslicie ze ebdzie to z sondy?
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 11, 2010 23:21   

odepnij sonde i sie okaze
moze byc kopułka albo palec ;)
 
 
rafalbalec 



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 21:59   

bylem dzis na analizie spalin i ot co mi wyszlo :

na wolnych:
CO = 3,18% obj. (powinno 0,5%)
CO2 - 12,37% obj
HC = 418 ppm obj (100ppm)
O2 - 1.060 %
Lambda = 0.940 (0,97-1,03)

na wysokich:
CO = 5,59% obj (0,3%)
CO2 = 11,24 % obj
HC - 335 ppm obj (100 ppm)
O2 = 0,530% obj
Lambda = 0,858 (0,97-1,03)

ogolnie diagnosta jednoznacznie wskazal na sonde
powiedz mi Kot... dalbys rade zalaytwic ta sonde? powiedzmy ze wyslal bym Ci 150zl? + 3zl na browarek?:D
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 18, 2010 22:01   

zalatwic rade bym dal nei ma problemu tylko powiem CI jutro jak i co z cenami :) :)
 
 
rafalbalec 



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Cze 15, 2010 19:56   

ok czekam :)

[ Dodano: Wto Cze 15, 2010 19:56 ]
wracam do tematu.

sonda po wymianie. problem nadal istnieje. nadals ie dlawi. jedynie spalanie sie zmniejszylo do ok 9l. czyli juz w sumie ok.

a wiec po kolei. sonda wymieniona, palec rozdzielacza przeczyszczony (ma delikatny luz ale nie na tyle zeby nie bylo styku). kable, swiece nowe.
filtry tez... poza filtrem paliwa (podobno to tez moze byc przyczyna). Zastanawia mnie tez czy nie moze to byc tez modul w kopulce.... ale to znowu elektryka. a pompa paliwa? dodam ze silnik ciagnie olej.
auto na zimnym silniku jezdzi dobrze ale jak jest cieply to czasem mui odwala, ale mniej niz ostatnio.
jak jezdze sam to bez problemu.
mam peknieta rure przed filterm powietrza. jakos z groy zakleilem ale z dolu nic... nie mialem czasu zeby tam dojsc. no ale to przed filtrem wiec chyba nie ma znaczenia.

POMOCY
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 16, 2010 15:30   

mi jak szarpal, to w pewnym momencie zgasl na amen i okazalo sie ze palec daje ciala, kopulke tez musze wymienic :)
 
 
rafalbalec 



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 17:59   

a przeplywomierz?

[ Dodano: Sro Cze 16, 2010 17:59 ]
jest wg w roverach 200 bo nbie wiem
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 16, 2010 23:19   

Nie ma przeplywomierza, tzn jest ale w dieslach ...
 
 
rafalbalec 



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 23:16   

jakies pomysly?
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:34   

sprawdz jeszcze ta kopulke i cewke
 
 
rafalbalec 



Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 20:55   

kopulke sprawdzalem...a pompa paliwa? filtr paliwa?

[ Dodano: Czw Lip 15, 2010 20:55 ]
dzisiaj autem tak szarpalo ze nie pozostalo nic innego jak tylko cholowanie... aha wraclem od mechanika... przejechalem 50km i nic... pozniej zaczal sie juz koszmar.

filtr paliwa wymieniony. nadal nic... (byl !@!$# jak nie wiem)
auto podpiete pod kompa... silnik igla... moze to byc pompa tak mowil mechanik jak dzwonilem. w razie czego pytam, na allegro ceny pomp wahaja sie od 150-500zl oplaca sie kupic nowa? ile taka wymiana u mechanika by mnei kosztowala? bo raczje jest to miejsce ciezko dostepne
 
 
 
Kot 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 579
Skąd: Siedlce

Rover 400

  Wysłany: Sob Lip 17, 2010 00:01   

wymienisz sobie ssam bez problemu;) ale musisz dokladinie sie upewnic czy to pompa :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 160] problem z obrotami i dławieniem sie
mygyzyry Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Wrz 19, 2015 19:25
blabson
Brak nowych postów [MG ZR 160] Problem ze spalaniem
andrew82 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sob Sie 10, 2013 09:02
leszczu
Brak nowych postów [R214]Problem ze spalaniem B prosze o pomoc!!
bazone Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pią Maj 18, 2007 16:14
emes
Brak nowych postów [25]CDN problemów z dławieniem silnika na niskich obrotach
Jarkow Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Maj 29, 2007 11:27
Jarkow
Brak nowych postów [R 200] Problem z odpaleniem Samochodu
noto_frugo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Cze 19, 2012 21:24
noto_frugo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink