Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Brak wstecznego - skrzynia automatyczna
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Brak wstecznego - skrzynia automatyczna
Autor Wiadomość
choopin 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 24
Skąd: Wrząca

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 20, 2010 18:29   

niestety braciakowi sie przedłużyło więc zamierzam się zabrać za to wsyztsko sam, powiedzcie mi tylko jedną zadadniczą rzecz jak ściągnąc dolną obudowe filtra powietrza z tego co zauwazylem jest chyba mocowany na wciski gumowe, - pomóżcie
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 20, 2010 18:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Gru 20, 2010 20:54   

tak , jest na wcisk . Trzeba użyć trochę siły i wyciągając ruszać na boki.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
przemolka1 




Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pon Gru 20, 2010 20:56   

Podepne się pod temat jechałem wczoraj do domu miałem do przejechania 1200km po przejechaniu 800km stojąc w korku w słubicach zaczeło się dziać coś niedobrego ze skrzynią a mianowicie nie chciał przełączać biegów wyglądało to tak jakby brakowało oleju jak dawałem gazu to nie przełaczał dopiero jak odjołem troche gazu to zmienił bieg , doczłapałem się do warsztatu i wtedy przestał silnik wchodzić na wysokie obroty poprostu zachowuje się tak jakby coś go dławiło na wolnych pracuje normalnie a jak dodaje gazu to go dławi i gaśnie na domiar złego po dolaniu oleju do skrzyni zniknoł wsteczny i tak reszte drogi przebyłem na lawecie i niewiem co to się porobiło :beczy:
 
 
choopin 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 24
Skąd: Wrząca

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 20, 2010 21:30   

SeniorA napisał/a:
tak , jest na wcisk . Trzeba użyć trochę siły i wyciągając ruszać na boki.


dobra udało sie faktycznie troche siły potrzeba, bałem sie bo w essim miałem tak samo i przy wyciaganiu pękła obudowa od spodu,


porozłączałem jeszcze raz wszystko popsikałem elektrosolem i poczekam do jutra. zobaczymy
Ostatnio zmieniony przez choopin Pon Gru 20, 2010 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pon Gru 20, 2010 21:37   

choopin, zwracaj proszę trochę uwagę na pisownię. Nie da się tego czytać :roll: .
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
choopin 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 24
Skąd: Wrząca

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 08, 2011 19:59   

Styki na dole pod filtrem były troche zabłocone poczyściłem i użyłem elektrosolu ale niestety po podłączeniu wszytskiego i odpaleniu Roverka - brak wstecznego ;/ przy przełączeniu na R czuć szarpnięcie ale dalej nic - chyba musze pojechać do jakiegoś mechanika
polećcie kogoś okolice KALISZA SIERADZA
pozdro
bez wstecznego EMIL

[ Dodano: Sob Sty 08, 2011 19:59 ]
Witajcie po dłuższej przerwie
widze, że mój temat umarł.
bylem u kilku "mechaników", ale nikt nie był mi w stanie pomóc jedyna rada to kupić drugą skrzynie i zrobić podmiake, znajomy mi zaproponował za 400-500 zeta podmianke skrzyń szukałem na allegro i znalazłem 2 dość blisko mnie pabianice 75 2.5 V6 2003r - 1400 PLN i druga kalisz 2.5 v6 automat 2002 r - 800 PLN .
moje pytanie czy będą pasować do mojego Roverka i czy ryzykować przekładkę, czy lepiej pojezdzić za mechanikiem, może i nawet do Nowego Miasta o ile PH JOWI wie w czym tkwi problem i jest go w stanie rozwiązać.
pozdro
Emil
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 14:55   

Witam

Dzis spotkala mnie ta sama przykrosc ...

Parkowalem sobie pod praca i chcialem cofnac :/ a tu lipa :/

Wchodzi R Slysze parktronik czuje zmiane biegu i lekkie ciagniecie do tylu ale nie ma sily :/

Czego sie spodziewac ? :/ jutro jestem umowiony na 8:00 w serwisie Bosha w Czestochowie gdzie wymienialem rozrzad i Olej w Automacie .

Przypomniec im o tej srubce ? czy to nie gra roli i u mnie jest to co innego :/ ...

Bieg wchodzi bo czuje i widze ze stara sie cofac ale nie ma sily :/
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 16:16   

dzieju napisał/a:
wymienialem rozrzad i Olej w Automacie .
kiedy to robili i jaki olej wlali ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 20:08   

Robili to około pól roku temu coś koło 4 miesięcy temu.

Nie wiem jaki olej ale napewno odpowiedni generalnie nic się nie działo nie dobrego ;/ .

3 bieg nie zawsze gładko wchodził ale tak to pięknie chodIlo wszystko.

Jutro rano jadę i nie chce dać się w trobe. Zrobić.

Dzięki za odpowiedzi.
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 22:39   

a tak przy okazji jaki olej finalnie polecacie? czytałem w jednym z wątków, że jedni leją oryginalny ale podobno fachowcy od skrzyń polecają Dexron 6 bo podobno tańszy i lepszy ... ja mam 98tys przebiegu a olej nie był zmieniany więc się przymierzam do tematu tylko nie wiem, który olej zamawiać?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 06:33   

marecki6 napisał/a:
a tak przy okazji jaki olej finalnie polecacie? czytałem w jednym z wątków, że jedni leją oryginalny ale podobno fachowcy od skrzyń polecają Dexron 6 bo podobno tańszy i lepszy
uważam , że przy okresowj rutynowej wymianie powinno się wlać olej oryginalny Rovera.Trzeba pamiętać ,że w skrzyni Jatco wymianie podlega tylko połowa oleju ( około 4 l) i dolewanie innego oleju (o czym zpominają fachowcy) i robienie mieszanki olejów, kończy się naprawą skrzyni.Zmiana parametrów oleju , nie od razu ,ale za jakiś czas powoduje zakłócenia w pracy skrzyni ,no ale to auto klienta a nie fachowca.Można dyskutować o celowości zmiany gatunku oleju , ale przy wymianie całkowitej 8 l metodą dynamiczną , albo po naprawie skrzyni.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 08:08   

Jestem w serwisie , właściciel a zarazem mechanik już po moich opisach usterki podejzewa jakieś tarczki własnie ;/
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 08:35   

llygas napisał/a:
piter34 napisał/a:
Co to znaczy z "nadbiegiem"?


Nie wiem czy dobrze zrozumiałem Mariusza na spocie jak mi to tłumaczył, ale powiedział że sa 4 biegi a "nadbieg" spina wszystkie sprzęgła/biegi razem i przekazuje całą moc bezpośrednio na koła.


Skrzynia biegów jest generalnie reduktorem, czyli prędkość obrotowa wałka wyjściowego jest mniejsza niż sprzęgłowego. Wtedy przełożenie jest >1. Jeżeli w skrzyni występuje choć jeden bieg o przełożeniu <1, wtedy bieg nazywa się biegiem nadbiegowym a skrzynię, skrzynią nadbiegową.

Zarówno skrzynia manualna jak i automatyczna w R75 jest skrzynia nadbiegową.
Manualna z silnikami benzynowymi ma 5 bieg nadbiegowy, z CDT 4 i 5 bieg.
W automatycznej 4 i 5 bieg jest nadbiegowym.

Jeżeli skrzynia posiada bieg z przełożeniem 1:1 (prędkość obrotowa na wyjściu i na wejściu jest równa), wtedy taki bieg nazywa się bezpośrednim.

Automat w R75 posiada konwerter czyli sprzęgło hydrokinetyczne, które wśród swoich zalet ma też wadę w postaci strat na mocy, traconej na mieszanie i sprężanie płynu. Aby zwiększyć sprawność układu, skrzynia jest wyposażona w sztywna blokadę mechaniczną aby spiąć konwerter. Blokada działa na wysokich biegach i w pewnych warunkach, odnośnie wartości i stabilności momentu obrotowego.
O ile wiem w R75, blokada działa na 3,4,5 biegu.
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 09:18   

SeniorA napisał/a:
uważam , że przy okresowj rutynowej wymianie powinno się wlać olej oryginalny Rovera.Trzeba pamiętać ,że w skrzyni Jatco wymianie podlega tylko połowa oleju ( około 4 l) i dolewanie innego oleju (o czym zpominają fachowcy) i robienie mieszanki olejów, kończy się naprawą skrzyni.Zmiana parametrów oleju , nie od razu ,ale za jakiś czas powoduje zakłócenia w pracy skrzyni ,no ale to auto klienta a nie fachowca.Można dyskutować o celowości zmiany gatunku oleju , ale przy wymianie całkowitej 8 l metodą dynamiczną , albo po naprawie skrzyni.


dzięki, takiej konkretnej odpowiedzi oczekiwałem, zamawiam w takim razie w tomateam oryginalny olej rovera
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 13:23   

Panowie powiedzieli ze do wymiany sa tarczki i inne jakies drobne elementy strzelil jakis pasek czy cos od wstecznego ...

Koszt z tarczkami okolo 4000zl. :/

Masakra :(
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 13:28   

nie zazdroszczę
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 13:42   

dzieju napisał/a:
Panowie powiedzieli ze do wymiany sa tarczki
a nie powiedzieli jaki wlali wcześniej olej ? bo to chyba poszły elementy cierne tarczek.Zużycie tarczek sprzęgłowych spowodowane jest najczęściej wysoką temperaturą oleju lub jego zaniżonym poziomem do wymaganego.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 15:05   

Niestety nie mialem glowy do tego i nie zapytalem :/
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 15:09   

dzieju, 3500zł za robociznę???? Remont silnika R4 ze szlifami tyle kosztuję!
Porozmawiaj z llygasem. On się interesował tą sprawą i patrzył na ceny części. Wcześniej w tym temacie pisał właśnie że tarczki kosztują ok 500zł.

http://midparts.com.pl/pl/c/JF506EJATCO/47

http://www.kupujemy.pl/au...wnanie-cen.html

itd

Przy automacie jest dużo roboty ale nie przesadzajmy. Myślę że 1500zł za robotę to byłby świat.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 10:53   

Panowie a czy mozecie mi wskazac dokladnie co powinienem zamowic do generalnego remontu skrzyni ?

Zupelnie sie nie znam a moze taniej mi wyjdzie jak zakupie sam czesci a oni tylko wymienia :/

Chodzi mi o to ze te linki to jest cala masa tarczek i kilka opisanych Jatco a ja nie wiem ktore ja mam :/ i co dokladnie chodzi mi o komplet czesci do remontu skrzyni HELP .

[ Dodano: Czw Mar 03, 2011 10:53 ]
Wszystko ustawione :D

Znalazłem serwis zajmujący sie tylko automatami wykalkulowali koszty następująco .

- Montaż i demontaż - 500zl.
- Naprawa - 500zl.
- I części (pasek , tarczka ) - 500zl.

Plus ewentualnie elektrozawór bo 2 bieg wchodzi z lekkim puknięciem .
Filtr z uszczelka ...

Wiec kwota ma jakiś nie kosmiczny sens :D 2000zl. sie zmieszczą , omówiony jestem na PN tydzień czasy max robota ... dam panowie znać jak poszło :/
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Brak wstecznego biegu - skrzynia AUTOMAT
broken01 Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Lis 03, 2015 20:17
broken01
Brak nowych postów [R75] Automatyczna skrzynia
tom56 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Cze 06, 2013 20:04
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] brak świateł wstecznego
markozalko Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Gru 13, 2014 12:45
markozalko
Brak nowych postów [r75] brak wstecznego automat
jesaj Rover serii 75, MG ZT 21 Pią Sty 29, 2016 10:04
jesaj
Brak nowych postów [r75 ]brak wstecznego biegu
misze Rover serii 75, MG ZT 14 Wto Gru 03, 2019 10:26
pioracz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink