No jakoś dziwnie. Rave pokazuje że przy wszystkich radiach(Harmony i Symphony) zmieniarki mają K-bus, bo tak są sterowane. Chyba że jak masz ZT-T, to masz inne radio.
_________________ Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 18:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mam.... no właśnie.... nigdy nie pamiętam, audio z mała navi, ale myślę, że I-BUS jest przy audio, a do zmieniarki jest wewnętrzna komunikacja, przekładałem ze schowka do bagażnika:) INPA zczytała audio, i navi i LCM
[ Dodano: Sro Kwi 25, 2012 00:43 ]
VMatas napisał/a:
Lub po prostu ta opcja w LSM(zostawiona od BMW) niema realizowanej odpowiedniej jej funkcji i nigdzie nie prowadzi we wewnętrznym programie LSM.
To może być racja. Prawdopodobnie brakuje jakichś elementów wykonawczych, albo fragmentów instalacji w naszych R w porównaniu do BMW. Moduł jest identyczny (poza przednim panelem) jak w BMW.
Tak to wygląda u mnie:
Tak sobie myślę, że regulacja natężenia światła jest realizowana za pomocą jakiegoś tyrystora albo tranzystora mocy wysterowanego impulsami prostokątnymi za pomocą zmiany ich szerokości. Wydaje się to najprostszym rozwiązaniem. Pozostaje pytanie, czy owe (domniemane) elementy wykonawcze znajdują się w module LCM/LSZ i są poprzez wyjście dołączone bezpośrednio do żarówek, czy też są gdzieś na zewnątrz, a z modułu świateł jest podawany jedynie sygnał sterujący. To druie rozwiązanie jest chyba bardziej prawdopodobne, ponieważ przy mocy obu żarówek ~110W i napięciu 12V, prąd to prawie 10A, a to już całkiem sporo ciepła daje i solidnego radiatora wymaga. Walczyłem kiedyś z moim LSZ-tem, ale za nic nie pamiętam czy były tam większe tranzystory. Radiator jakiś był, ale i tak obstawiam wersję z lokalizacją tranzystorów na zewnątrz.
VMatas napisał/a:
...A wiem że jest możliwość włączenia świateł poprzez T4 - i wygląda że one wtedy włączają się po prostu na stałe - czyli jakbym całkiem inna metodą(drogą) włączania. Fakt, że to tylko domysły, ale jakoś musimy próbować wyjaśnić sobie te informacje które mamy..
Kodowanie modułów LSZ odbywa się inaczej niż LCM. Może dlatego T4 można ustawić tylko w jednej opcji, dostępnej w LCM. Navcoder działa. Czyta i wyświetla cały czas komunikaty z I/K-BUS-a. Z licznika, np. przebieg, z Navi aktualną pozycję GPS, temp. zewnętrzną i płynu chłodniczego, etc. Dodatkowo loguje wykonane operacje:
Oczywiście nic się nie zmieniło w świeceniu moich świateł , dlatego podejrzewam brak elementów wykonawczych.
W I/K-BUS wpiąłem się przy napędzi NAVI, trzy przewody w niebieskiej wtyczce. +12V (fioletowy), masa (czarny) i I/K-BUS (biało-czerwony z żółtymi "ciapkami"). Do tego oczywiście przejściówka USB<==>RS232 i jakoś to hula.
Może ktoś ma jakieś inne sugestie?
P.S.
Widziałem niedawno BM-kę z długimi "na pół gwizdka". Wyglądała koszmarnie, żółtawe, smętne światło bez wyrazu. Masakra normalnie. Mam nadzieję, że to kwestia "zwykłych" żarówek.
Bo jak nie... to po co my się tak męczymy?
Wszystko siedzi w LSMie w EEPROmie. Podglądając logi T4 widać, że on wali każdą konfiguracje od początku. Nie zmienia bajtu, czy bitów on po prostu wali ze źródła taki kawałek eepromu jaki sobie zaznaczasz przy sesji na T4. Odczytuje zupełnie inną metodą, zapis idzie po plikach EDIABAS, czyli protokołami dostępnymi dla BMW.
Jak wygląda opcja świateł dziennych i czy ktoś już to kiedyś uzyskał za pomocą T4?
Co się świeci? Długie z mniejszą mocą ? Halogeny z mniejszą mocą?
Czy to trzeba mieć odpowiednią wersję LSM'a czy może odpowiedni market - np. Australia albo Japonia?
BMWScanner może wtedy taki soft odczytać i zapisać. Bez najmniejszego problemu.
Należy jednak znać jego "treść", która wrzuci T4 w odpowiedniej konfiguracji
Ps.
To że moduł w środku wygląda tak samo, nie znaczy, że się soft nie różni.
W BCU jest identycznie. A jednak Rover zadbał oto, aby utrudnić życie wszystkim
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Czyli jaki widze nic jak narazie ze światłami dziennymi nie ugram, a szkoda bo palniki xenon drogie a za dnia trzeba na nich jeździć. Pozostaje dołożenie jakiegoś zestawu z allegro który by "robił" światła dzienne z długich i to chyba będzie najprostsze rozwiązanie.
Jak juz jesteśmy przy temacie świateł to mam jeszcze jedno pytanie ale odnośnie kierunkowskazów. Czt w R75 jest możliwość włącznie 3 krotnego mignięcia kierunkiem po dotknięciu manetki ? Kto jeździł nowszym autem z tym bajerem wie jakie to wygodne na trasie
Palniki drogie? poszukaj na allegro, no chyba ze wyobrażałeś sobie że palnik za dychę dostaniesz a i tak świeca 5-6 razy dłużej jak żarówka.
Najtańsze D2S są po 25pln bardziej markowe jak Philips już od 50pln więc jakos tej drozyzny nie widzę takiej żeby z dziennymi latać
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Palniki po 25 zł to loteria Sam używałem kilka razy i mam nawet teraz ale:
- krótka żywotność świecenia (pół roku, rok, półtora)
- słaby słup światła, a co za tym idzie krótszy dystans doświetlenia, co jest mocno uciążliwe w nocy
Jak juz jesteśmy przy temacie świateł to mam jeszcze jedno pytanie ale odnośnie kierunkowskazów. Czt w R75 jest możliwość włącznie 3 krotnego mignięcia kierunkiem po dotknięciu manetki ? Kto jeździł nowszym autem z tym bajerem wie jakie to wygodne na trasie
Nie mam wiedzy w tym temacie? W jakiejś BMW z tego rocznika była taka opcja do ustawienia? Co do wygody... chyba indywidualna sprawa każdego i kwestia przyzwyczajenia. Mnie na przykład nie stanowi problemu przytrzymanie manetki chwile dłużej A czasami jak jeżdżę po naszych drogach, mam wrażenie, że niektórzy mają w ogóle wyłączona opcję kierunkowskazów
Nadal nie wiem o co miałaby być walka w temacie.
Ktoś wcześniej wypisał możliwe opcje świecenia świateł dziennych, ale nie wiem czy to w praktyce gdzieś działało ?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
dla mnie światła to sprawa kluczowa, bo dużo jeżdżę noca dlatego parę dni temu rozbierałem lampy, myłem robiłem polerkę itd. Głupio by teraz było wstawiać palnik no name za 20zl/ W zeszłym roku kupowałem Philipsa najtańsze jakie były z allegro po 80zl + przesyłka to prawie 200 jak nic.
I 80 pln za palnik jest dla ciebie drogo? Po cholerę kupiłeś Rovera 75 jak połowa części będzie dla ciebie kosmicznie droga. Ludzie wymieniają żarówki co roku płacąc po 60 i więcej za szt a ty płaczesz nad palnikiem za 8 dych
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
I 80 pln za palnik jest dla ciebie drogo? Po cholerę kupiłeś Rovera 75 jak połowa części będzie dla ciebie kosmicznie droga.
To że się ma R75 nie znaczy że zaraz trzeba przepłacać za każdą część. Samochód zaiste nie jest pospolity no ale żeby od razu przepłacać kilkukrotnie rzeczywistą wartość przedmiotu tylko dlatego że jest ona do Rovera...
I na takim czymś właśnie żerują sprzedawcy i producenci części, bo dla przykładu taka pompka sprzęgła, ile ona może być warta w masowej produkcji? 100? 200zł? I to się chyba za zagalopowałem.
A nie wiem czy człowiek który przepłaca czuje się w jakiś sposób dowartościowany, czy jego "ja" się jakoś lepiej czuje? Nie potrafię tego zrozumieć.
Wg mnie tyle ile przedmiot czy usługa jest warta tyle się powinno za nią płacić, w przeciwnym razie nie jest to biznes tylko zwykłe krwiopijstwo.
Vickers i właśnie o tym piszę bo większość części do naszych R75 jest dość tania (poza niektórymi wyjątkami pompka, wentylator) a jak ktoś chce dla własnej satysfakcji płacić 200 i więcej za palnik który można mieć za niecałe 100 to niech się nie żali że są drogie bo patrząc na wydatek na żarówki i na palniki to nawet przy tych za 200 jest do przodu. Mam HID ponad 4 lata i palniki zmieniłem raz i te które padły miały więcej jak 3 lata a palnik xenonów jest taki sam różni się kablami czy gniazdem i żywotność ma podobną więc wiem ile kosztuje eksploatacja xenonu na chińskich, jak MaReK pisze, podłej jakości palnikach.
[ Dodano: Pon Lip 29, 2013 14:40 ]
Rozmawiałem z kolesiem co robi/przerabia xenony i powiedział że na tanim palniku ludzie mówią że jest krótszy snop światła a jest to najczęściej złudzenie spowodowane inną barwą światła palnika bo on mierzy ile światła dają palniki i mówi że 90% świeci jednakowo mocno tylko nie trzymają barwy światła.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Pon Lip 29, 2013 15:07, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem czy będzie duża oszczędność jeżdżąc na fogach zamiast na xenonach
Ja tam jeżdżę na xenonach od zawsze i od zawsze mam włączoną opcję "autoświateł"
Poza tym czy nasze FOGi są w odpowiedniej odległości nad jezdnią?
Na oryginalnych xenach auto przejeździło 6 lat W ciągu trzech ostatnich 3 razy wymieniałem chińczyka. Przez chwilę miałem Philipsa o którym wcześniej pisałem, ale był założony na testy dlatego wróciłem do chińczyka. Różnica w świeceniu kolosalna, nawet jak chińczyk nowy jest
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Z tym się zgodzę, zamontowałem do zwykłych lamp w 620 (zaraz mnie tu oskalpują przeciwnicy wiejskich tuningów) HID 1,5 roku temu i teraz mi lekko przyżółkły a wcześniej były aż niebieskie bo barwę wybrałem 5000K, ale widoczność i doświetlanie raczej się nie zmieniły.
Założyłem HIDy bo miałem dość H1 które się non stop paliły, a te droższe ultra hiper lighty itp. to już na potęgę. I nie wiem czego to była przyczyna bo uchwyty lamp nie pourywane, wszystko fabryczne i trzyma jak zalane betonem a non stop trzeba było wymieniać. Odkąd mam HIDy nawet nie zaglądałem pod zakrętki, świecą i na razie jest ok. A i nie oślepiam na pewno bo przegląd przeszedłem i diagnosta podjeżdżał tym czymś do każdej lampy i nieprawidłowości nie wykrył, a i z naprzeciwka też nie migają, także sądzę że jest wszystko ok.
No i oświetlanie drogi H1 a HID to jak niebo a ziemia na korzyść HID oczywiście.
MaReK z chińczykami tak właśnie jest że jedne padają jak muchy a inne świecą dłużej jak oryginały ale nie zawsze trzymają barwę i jedne i drugie.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja obserwuję na forum nowa modę czym drożej tym lepiej MiReK, proszę http://allegro.pl/zarowki...3424336298.html (pewnie tez napiszesz że nie oryginalne) i takie trafiłem wcześniej za 50 dych, może wyprzedaż była nie wiem, jednak nikt mi nie wmówi ze za taką kasę xenon jest drogi.
Tym sposobem wyszukaliśmy koledze palniki i on teraz bez wysiłku kupi sobie i powie że tanio zdobył, fajny sposób jak się nie chce albo nie ma czasu szukać klamotów.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie ma szans żebyś dostał oryginalne Philips poniżej 100 zł, jakby oryginały były w takiej cenie to możesz kupić dowolną ilość i każdy sprzedawca weźmie od Ciebie każdą ilość z pocałowaniem ręki.
Powiem Ci tak, są Philips oryginały i "Philips chińskie oryginały", Twój wybór które wybierzesz.
Kup jedną za 50 zł a drugą za 140 zł i porównaj wg tego filmiku:
tym sposobem wyszukaliśmy koledze palniki i on teraz bez wysiłku kupi sobie i powie że tanio zdobył, fajny sposób jak się nie chce albo nie ma czasu szukać klamotów.
Nie prosiłem żeby mi cos wyszukać
MiReK, fajne filmiki. w zeszłym roku jak pisałem kupiłem 2 palniki Philipsa D2S po 80zl
Po założeniu okazało sie ze 1 świeci inna barwa, zareklamowałem i dostałem do reki kolejny palnik, nie zwracając wadliwego. Po zmianie jest OK. Filmik zaintrygował mnie żeby sprawdzić ten wadliwy - w/g pierwszego filmu mam oryginał - napisy równe, S pod wycięciem, 2 wycięcia, plastyk matowy, pod spodem nabita wyraźna cyfra, opakowanie oryginał. Ale z drugiego filmiku wynika ze jednak to podróba - magnes jej nie przyciąga, a w środku jak się przyjrzeć odlew szkła nie jest idealnie równy. Wychodzi na to ze mam podrobke. Jakość światła mnie zadowala. Fakt ze nie mam porównania do oryginału, ale jak zrobiłem mycie lamp i polerkę szkła to granice światła/cienia widać na murze w słoneczny dzień z kilku metrow.
MiReK na Philipsach "Philips chińskie oryginały" też jest napisane Made in Germany?
Przyjrzyj się fotkom.
Jak podrabiali Płyty TDK to były TDK made in Europe i made in china które były podróbką wiadomo, a tu jakoś nie chce mi się wierzyć że sprzedają bezczelnie podróby na Allegro i nikt tego jeszcze nie zgłosił.
Koleś od świateł jak z nim rozmawiałem tez mówił mi że na oryginałach barwa się rozjeżdża ale po jakimś czasie się wyrównuje bo każdy palnik musi się najpierw lekko wypalić by świecił normalnie jak trzeba i to jest jeden z powodów wymiany zawsze obu palników.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum