Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Włączenie świateł dziennych poprzez Navcoder
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Włączenie świateł dziennych poprzez Navcoder
Autor Wiadomość
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 18:53   

No jakoś dziwnie. Rave pokazuje że przy wszystkich radiach(Harmony i Symphony) zmieniarki mają K-bus, bo tak są sterowane. Chyba że jak masz ZT-T, to masz inne radio.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 18:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Sro Kwi 25, 2012 00:43   

Mam.... no właśnie.... nigdy nie pamiętam, audio z mała navi, ale myślę, że I-BUS jest przy audio, a do zmieniarki jest wewnętrzna komunikacja, przekładałem ze schowka do bagażnika:) INPA zczytała audio, i navi i LCM

[ Dodano: Sro Kwi 25, 2012 00:43 ]
VMatas napisał/a:
Lub po prostu ta opcja w LSM(zostawiona od BMW) niema realizowanej odpowiedniej jej funkcji i nigdzie nie prowadzi we wewnętrznym programie LSM.

To może być racja. Prawdopodobnie brakuje jakichś elementów wykonawczych, albo fragmentów instalacji w naszych R w porównaniu do BMW. Moduł jest identyczny (poza przednim panelem) jak w BMW.
Tak to wygląda u mnie:

Tak sobie myślę, że regulacja natężenia światła jest realizowana za pomocą jakiegoś tyrystora albo tranzystora mocy wysterowanego impulsami prostokątnymi za pomocą zmiany ich szerokości. Wydaje się to najprostszym rozwiązaniem. Pozostaje pytanie, czy owe (domniemane) elementy wykonawcze znajdują się w module LCM/LSZ i są poprzez wyjście dołączone bezpośrednio do żarówek, czy też są gdzieś na zewnątrz, a z modułu świateł jest podawany jedynie sygnał sterujący. To druie rozwiązanie jest chyba bardziej prawdopodobne, ponieważ przy mocy obu żarówek ~110W i napięciu 12V, prąd to prawie 10A, a to już całkiem sporo ciepła daje i solidnego radiatora wymaga. Walczyłem kiedyś z moim LSZ-tem, ale za nic nie pamiętam czy były tam większe tranzystory. Radiator jakiś był, ale i tak obstawiam wersję z lokalizacją tranzystorów na zewnątrz.
VMatas napisał/a:
...A wiem że jest możliwość włączenia świateł poprzez T4 - i wygląda że one wtedy włączają się po prostu na stałe - czyli jakbym całkiem inna metodą(drogą) włączania. Fakt, że to tylko domysły, ale jakoś musimy próbować wyjaśnić sobie te informacje które mamy..

Kodowanie modułów LSZ odbywa się inaczej niż LCM. Może dlatego T4 można ustawić tylko w jednej opcji, dostępnej w LCM. Navcoder działa. Czyta i wyświetla cały czas komunikaty z I/K-BUS-a. Z licznika, np. przebieg, z Navi aktualną pozycję GPS, temp. zewnętrzną i płynu chłodniczego, etc. Dodatkowo loguje wykonane operacje:
Kod:

2012-04-22 17:27:07.906:  !
2012-04-22 17:27:07.906:  ! NavCoder v2.8.350 [PL] [i/k-bus] logging started
2012-04-22 17:27:07.937:  ! Running on Windows XP Professional (Dodatek Service Pack 3)  [pl]
2012-04-22 17:27:07.937:  ! [Procotol = i/k-bus]
2012-04-22 17:27:07.937:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:07.937:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:07.937:  80 06 BF 19 0F 38 00 17
2012-04-22 17:27:07.937:  IKE  --> GLO : Temperature: Outside 15°C, Coolant 56°C
2012-04-22 17:27:09.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:09.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:11.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:11.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:13.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:13.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:14.015:  3B 03 80 01 B9
2012-04-22 17:27:14.015:  GT   --> IKE : Device status request
2012-04-22 17:27:14.015:  80 04 BF 02 00 39
2012-04-22 17:27:14.015:  IKE  --> GLO : Device status ready
2012-04-22 17:27:15.015:  68 03 18 01 72
2012-04-22 17:27:15.015:  RAD  --> CDC : Device status request
2012-04-22 17:27:15.031:  18 04 FF 02 00 E1
2012-04-22 17:27:15.031:  CDC  --> LOC : Device status ready
2012-04-22 17:27:15.656:  5B 06 80 83 00 08 9E C8
2012-04-22 17:27:15.656:  IHKA --> IKE : Air conditioning compressor status:
2012-04-22 17:27:15.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:15.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:17.031:  68 03 C8 01 A2
2012-04-22 17:27:17.031:  RAD  --> TEL : Device status request
2012-04-22 17:27:17.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:17.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:17.921:  80 06 BF 19 0F 38 00 17
2012-04-22 17:27:17.921:  IKE  --> GLO : Temperature: Outside 15°C, Coolant 56°C
2012-04-22 17:27:19.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:19.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:21.468:  D0 07 BF 5C FF 00 00 00 CB
2012-04-22 17:27:21.468:  LCM  --> GLO : Light dimmer: 255 (max)
2012-04-22 17:27:21.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:21.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM


2012-04-22 17:27:22.890:  DIA  --> LCM : Read identity
2012-04-22 17:27:22.906:  LCM  --> DIA : Diagnostic command acknowledged, Data="DA E0 00 C8 08 28 20 00 14 02 00 13"    [Úŕ Č (      ]
2012-04-22 17:27:23.093:  DIA  --> LCM : Read coding data, Data="00"    [ ]
2012-04-22 17:27:23.109:  LCM  --> DIA : Diagnostic command acknowledged, Data="00 3D 00 88 02 00 44 00 07 00 00 00 1E 00 00 FF 1E 22 28 A7 08 AA 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00"    [ = ˆ  D        ˙ "(§ Ş          ]
2012-04-22 17:27:23.234:  ! Odczyt LCM - Kodowanie LCM zakończone sukcesem.  NavCoder Został uaktualniony z bieżących ustawień LCM.


2012-04-22 17:27:23.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:24.031:  GT   --> IKE : Device status request
2012-04-22 17:27:24.031:  IKE  --> GLO : Device status ready
2012-04-22 17:27:25.125:  RAD  --> CDC : Device status request
2012-04-22 17:27:25.140:  CDC  --> LOC : Device status ready
2012-04-22 17:27:25.718:  IHKA --> IKE : Air conditioning compressor status:  Off
2012-04-22 17:27:25.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:27.125:  RAD  --> TEL : Device status request
2012-04-22 17:27:27.937:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:27.937:  IKE  --> GLO : Temperature: Outside 15°C, Coolant 56°C
2012-04-22 17:27:29.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:31.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:33.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:34.031:  GT   --> IKE : Device status request
2012-04-22 17:27:34.046:  IKE  --> GLO : Device status ready
2012-04-22 17:27:34.140:  NAV  --> IKE : Time & date: UTC  15:24 22 kwietnia 2012
2012-04-22 17:27:35.218:  RAD  --> CDC : Device status request
2012-04-22 17:27:35.234:  CDC  --> LOC : Device status ready
2012-04-22 17:27:35.781:  IHKA --> IKE : Air conditioning compressor status:
2012-04-22 17:27:35.937:  NAV  --> TEL : Current position: 49°18'4.3"N  19°57'54.9"E
2012-04-22 17:27:35.968:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:36.000:  NAV  --> TEL : Current location: Town = ZAKOPANE
2012-04-22 17:27:36.062:  NAV  --> TEL : Current location: Street = ULICA SMREKOWA;
2012-04-22 17:27:36.531:  LCM  --> GLO : Light dimmer: 255 (max)
2012-04-22 17:27:37.218:  RAD  --> TEL : Device status request
2012-04-22 17:27:37.937:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:37.953:  IKE  --> GLO : Temperature: Outside 15°C, Coolant 56°C
2012-04-22 17:27:39.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:41.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:43.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:44.031:  GT   --> IKE : Device status request
2012-04-22 17:27:44.046:  IKE  --> GLO : Device status ready
2012-04-22 17:27:45.312:  RAD  --> CDC : Device status request
2012-04-22 17:27:45.312:  CDC  --> LOC : Device status ready
2012-04-22 17:27:45.828:  IHKA --> IKE : Air conditioning compressor status:  Off
2012-04-22 17:27:45.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:47.281:  68 03 C8 01 A2
2012-04-22 17:27:47.281:  RAD  --> TEL : Device status request
2012-04-22 17:27:47.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:47.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:47.937:  80 06 BF 19 0F 38 00 17
2012-04-22 17:27:47.937:  IKE  --> GLO : Temperature: Outside 15°C, Coolant 56°C
2012-04-22 17:27:49.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:49.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:51.562:  D0 07 BF 5C FF 00 00 00 CB
2012-04-22 17:27:51.562:  LCM  --> GLO : Light dimmer: 255 (max)
2012-04-22 17:27:51.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:51.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:53.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:53.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:54.046:  3B 03 80 01 B9
2012-04-22 17:27:54.046:  GT   --> IKE : Device status request
2012-04-22 17:27:54.046:  80 04 BF 02 00 39
2012-04-22 17:27:54.046:  IKE  --> GLO : Device status ready
2012-04-22 17:27:55.390:  68 03 18 01 72
2012-04-22 17:27:55.390:  RAD  --> CDC : Device status request
2012-04-22 17:27:55.406:  18 04 FF 02 00 E1
2012-04-22 17:27:55.406:  CDC  --> LOC : Device status ready
2012-04-22 17:27:55.875:  5B 06 80 83 00 08 9F C9
2012-04-22 17:27:55.875:  IHKA --> IKE : Air conditioning compressor status:
2012-04-22 17:27:55.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:55.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:57.375:  68 03 C8 01 A2
2012-04-22 17:27:57.375:  RAD  --> TEL : Device status request
2012-04-22 17:27:57.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:57.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:27:57.937:  80 06 BF 19 0F 38 00 17
2012-04-22 17:27:57.937:  IKE  --> GLO : Temperature: Outside 15°C, Coolant 56°C
2012-04-22 17:27:59.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:27:59.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:28:00.562:  DIA  --> LCM : Read identity


2012-04-22 17:28:00.578:  LCM  --> DIA : Diagnostic command acknowledged, Data="DA E0 00 C8 08 28 20 00 14 02 00 13"    [Úŕ Č (      ]
2012-04-22 17:28:00.765:  DIA  --> LCM : Read coding data, Data="00"    [ ]
2012-04-22 17:28:00.781:  LCM  --> DIA : Diagnostic command acknowledged, Data="00 3D 00 88 02 00 44 00 07 00 00 00 1E 00 00 FF 1E 22 28 A7 08 AA 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00"    [ = ˆ  D        ˙ "(§ Ş          ]
2012-04-22 17:28:00.906:  ! Odczyt LCM - Kodowanie LCM zakończone sukcesem.  NavCoder Został uaktualniony z bieżących ustawień LCM.


2012-04-22 17:28:01.937:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:28:03.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:28:04.046:  GT   --> IKE : Device status request
2012-04-22 17:28:04.062:  IKE  --> GLO : Device status ready
2012-04-22 17:28:05.500:  RAD  --> CDC : Device status request
2012-04-22 17:28:05.515:  CDC  --> LOC : Device status ready
2012-04-22 17:28:05.953:  NAV  --> TEL : Current position: 49°18'4.3"N  19°57'54.9"E
2012-04-22 17:28:05.968:  IHKA --> IKE : Air conditioning compressor status:  Off
2012-04-22 17:28:06.015:  NAV  --> TEL : Current location: Town = ZAKOPANE
2012-04-22 17:28:06.031:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:28:06.078:  NAV  --> TEL : Current location: Street = ULICA SMREKOWA;
2012-04-22 17:28:06.625:  LCM  --> GLO : Light dimmer: 255 (max)
2012-04-22 17:28:07.468:  RAD  --> TEL : Device status request
2012-04-22 17:28:07.937:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:28:07.953:  IKE  --> GLO : Temperature: Outside 15°C, Coolant 56°C
2012-04-22 17:28:09.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:28:11.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:28:13.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:28:14.062:  GT   --> IKE : Device status request
2012-04-22 17:28:14.078:  IKE  --> GLO : Device status ready
2012-04-22 17:28:15.593:  RAD  --> CDC : Device status request
2012-04-22 17:28:15.593:  CDC  --> LOC : Device status ready
2012-04-22 17:28:15.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:28:16.000:  IHKA --> IKE : Air conditioning compressor status:
2012-04-22 17:28:17.546:  RAD  --> TEL : Device status request
2012-04-22 17:28:17.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:28:17.937:  IKE  --> GLO : Temperature: Outside 15°C, Coolant 56°C
2012-04-22 17:28:19.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:28:19.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:28:21.656:  D0 07 BF 5C FF 00 00 00 CB
2012-04-22 17:28:21.656:  LCM  --> GLO : Light dimmer: 255 (max)
2012-04-22 17:28:21.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:28:21.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:28:23.921:  80 05 BF 18 00 00 22
2012-04-22 17:28:23.921:  IKE  --> GLO : Speed/RPM: Speed 0 km/h, 0 RPM
2012-04-22 17:28:24.078:  3B 03 80 01 B9
2012-04-22 17:28:24.078:  GT   --> IKE : Device status request
2012-04-22 17:28:24.078:  80 04 BF 02 00 39
2012-04-22 17:28:24.078:  IKE  --> GLO : Device status ready


2012-04-22 17:28:24.484:  DIA  --> LCM : Read coding data, Data="00"    [ ]
2012-04-22 17:28:24.500:  LCM  --> DIA : Diagnostic command acknowledged, Data="00 3D 00 88 02 00 44 00 07 00 00 00 1E 00 00 FF 1E 22 28 A7 08 AA 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00"    [ = ˆ  D        ˙ "(§ Ş          ]
2012-04-22 17:28:24.718:  DIA  --> LCM : Write coding data, Data="00 3D 00 88 02 00 44 00 07 00 00 00 1E 00 00 7F 1E 22 28 A7 00 AA 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00"    [ = ˆ  D         "(§ Ş          ]
2012-04-22 17:28:24.734:  LCM  --> GLO : Lamp status: Park Low_Beam  All_OK
2012-04-22 17:28:24.750:  LCM  --> GLO : Light dimmer: 254
2012-04-22 17:28:24.750:  LCM  --> DIA : Diagnostic command acknowledged
2012-04-22 17:28:25.031:  ! Kodowanie LCM - LCM potwierdził pomyślne kodowanie.  Proszę na 10s. wyłączyć zapłon ,po tym czasie nastąpi reset LCM.  Proszę sprawdzić funkcje które zmieniałeś czy pracują prawidłowo.


2012-04-22 17:28:25.046:  LCM  --> GLO : Lamp status: Park Low_Beam  All_OK
2012-04-22 17:28:25.125:  LCM  --> GLO : Lamp status: All_Off  All_OK
2012-04-22 17:28:25.140:  LCM  --> GLO : Light dimmer: 255 (max)
2012-04-22 17:28:25.437:  LCM  --> GLO : Lamp status: All_Off  All_OK

Oczywiście nic się nie zmieniło w świeceniu moich świateł :beczy: , dlatego podejrzewam brak elementów wykonawczych.
W I/K-BUS wpiąłem się przy napędzi NAVI, trzy przewody w niebieskiej wtyczce. +12V (fioletowy), masa (czarny) i I/K-BUS (biało-czerwony z żółtymi "ciapkami"). Do tego oczywiście przejściówka USB<==>RS232 i jakoś to hula.
Może ktoś ma jakieś inne sugestie?
P.S.
Widziałem niedawno BM-kę z długimi "na pół gwizdka". Wyglądała koszmarnie, żółtawe, smętne światło bez wyrazu. Masakra normalnie. Mam nadzieję, że to kwestia "zwykłych" żarówek.
Bo jak nie... to po co my się tak męczymy? :bezradny:
 
 
maciej.s 



Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 51
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sob Maj 19, 2012 16:22   

witam,
na forum BMW znalazłem taki temat:
http://www.bmw-sport.pl/v...php?f=1&t=65305

i tam jest taki ładny schemacik:
http://imageshack.us/phot...interface2.jpg/

i według waszych wpisów i wpisów z forum BMW wystarczy wpiąć się np. do zmieniarki
czyli tu:

http://i17.tinypic.com/6393i87.jpg

i z programem Navcoder powinno dać się bez problemu zdjąć blokadę z TV :?:

Znalazłem jeszcze taki temat o ściąganiu blokady z kabla z interfejsem OBD2:
http://www.bmw-sport.pl/v...hp?f=25&t=98474

Czy ktoś robił sobie taką przejściówkę jak na schemacie?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lip 28, 2013 22:05   

Witam,
temat trochę stary wiec może coś sie zmieniło - czy komuś udalo sie włączyć światła dzienne w r75 ?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lip 28, 2013 22:55   

Wszystko siedzi w LSMie w EEPROmie. Podglądając logi T4 widać, że on wali każdą konfiguracje od początku. Nie zmienia bajtu, czy bitów on po prostu wali ze źródła taki kawałek eepromu jaki sobie zaznaczasz przy sesji na T4. Odczytuje zupełnie inną metodą, zapis idzie po plikach EDIABAS, czyli protokołami dostępnymi dla BMW.

Jak wygląda opcja świateł dziennych i czy ktoś już to kiedyś uzyskał za pomocą T4?
Co się świeci? Długie z mniejszą mocą ;D ? Halogeny z mniejszą mocą?

Czy to trzeba mieć odpowiednią wersję LSM'a czy może odpowiedni market - np. Australia albo Japonia?

BMWScanner może wtedy taki soft odczytać i zapisać. Bez najmniejszego problemu.
Należy jednak znać jego "treść", która wrzuci T4 w odpowiedniej konfiguracji ;)

Ps.
To że moduł w środku wygląda tak samo, nie znaczy, że się soft nie różni.
W BCU jest identycznie. A jednak Rover zadbał oto, aby utrudnić życie wszystkim :)


Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 07:54   

Czyli jaki widze nic jak narazie ze światłami dziennymi nie ugram, a szkoda bo palniki xenon drogie a za dnia trzeba na nich jeździć. Pozostaje dołożenie jakiegoś zestawu z allegro który by "robił" światła dzienne z długich i to chyba będzie najprostsze rozwiązanie.
Jak juz jesteśmy przy temacie świateł to mam jeszcze jedno pytanie ale odnośnie kierunkowskazów. Czt w R75 jest możliwość włącznie 3 krotnego mignięcia kierunkiem po dotknięciu manetki ? Kto jeździł nowszym autem z tym bajerem wie jakie to wygodne na trasie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 09:51   

Palniki drogie? poszukaj na allegro, no chyba ze wyobrażałeś sobie że palnik za dychę dostaniesz a i tak świeca 5-6 razy dłużej jak żarówka.
Najtańsze D2S są po 25pln bardziej markowe jak Philips już od 50pln więc jakos tej drozyzny nie widzę takiej żeby z dziennymi latać

Tu są http://xenon.istore.pl/pl/zarniki-xenon_zarnik-d2s po 20pln czyli w cenie zwykłej żarówki to nawet jak bym miał co roku zmieniać to się opłaca
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lip 29, 2013 11:09   

Palniki po 25 zł to loteria ;) Sam używałem kilka razy i mam nawet teraz ale:

- krótka żywotność świecenia (pół roku, rok, półtora)
- słaby słup światła, a co za tym idzie krótszy dystans doświetlenia, co jest mocno uciążliwe w nocy

a już na przykład taki http://allegro.pl/philips...3392732060.html świeci dużo lepiej i potrafi wytrzymać więcej niż 2 lata ;)

dawidd napisał/a:
Jak juz jesteśmy przy temacie świateł to mam jeszcze jedno pytanie ale odnośnie kierunkowskazów. Czt w R75 jest możliwość włącznie 3 krotnego mignięcia kierunkiem po dotknięciu manetki ? Kto jeździł nowszym autem z tym bajerem wie jakie to wygodne na trasie

Nie mam wiedzy w tym temacie? W jakiejś BMW z tego rocznika była taka opcja do ustawienia? Co do wygody... chyba indywidualna sprawa każdego i kwestia przyzwyczajenia. Mnie na przykład nie stanowi problemu przytrzymanie manetki chwile dłużej ;) A czasami jak jeżdżę po naszych drogach, mam wrażenie, że niektórzy mają w ogóle wyłączona opcję kierunkowskazów ;)

Nadal nie wiem o co miałaby być walka w temacie.
Ktoś wcześniej wypisał możliwe opcje świecenia świateł dziennych, ale nie wiem czy to w praktyce gdzieś działało ;D ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 12:45   

dla mnie światła to sprawa kluczowa, bo dużo jeżdżę noca dlatego parę dni temu rozbierałem lampy, myłem robiłem polerkę itd. Głupio by teraz było wstawiać palnik no name za 20zl/ W zeszłym roku kupowałem Philipsa najtańsze jakie były z allegro po 80zl + przesyłka to prawie 200 jak nic.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 14:00   

I 80 pln za palnik jest dla ciebie drogo? Po cholerę kupiłeś Rovera 75 jak połowa części będzie dla ciebie kosmicznie droga. Ludzie wymieniają żarówki co roku płacąc po 60 i więcej za szt a ty płaczesz nad palnikiem za 8 dych :załamka:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Vickers 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 113
Skąd: Kłodnica



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 14:20   

sknerko napisał/a:
I 80 pln za palnik jest dla ciebie drogo? Po cholerę kupiłeś Rovera 75 jak połowa części będzie dla ciebie kosmicznie droga.


To że się ma R75 nie znaczy że zaraz trzeba przepłacać za każdą część. Samochód zaiste nie jest pospolity no ale żeby od razu przepłacać kilkukrotnie rzeczywistą wartość przedmiotu tylko dlatego że jest ona do Rovera...
I na takim czymś właśnie żerują sprzedawcy i producenci części, bo dla przykładu taka pompka sprzęgła, ile ona może być warta w masowej produkcji? 100? 200zł? I to się chyba za zagalopowałem.
A nie wiem czy człowiek który przepłaca czuje się w jakiś sposób dowartościowany, czy jego "ja" się jakoś lepiej czuje? Nie potrafię tego zrozumieć.
Wg mnie tyle ile przedmiot czy usługa jest warta tyle się powinno za nią płacić, w przeciwnym razie nie jest to biznes tylko zwykłe krwiopijstwo.

Przepraszam za OT.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 14:40   

Vickers i właśnie o tym piszę bo większość części do naszych R75 jest dość tania (poza niektórymi wyjątkami pompka, wentylator) a jak ktoś chce dla własnej satysfakcji płacić 200 i więcej za palnik który można mieć za niecałe 100 to niech się nie żali że są drogie bo patrząc na wydatek na żarówki i na palniki to nawet przy tych za 200 jest do przodu. Mam HID ponad 4 lata i palniki zmieniłem raz i te które padły miały więcej jak 3 lata a palnik xenonów jest taki sam różni się kablami czy gniazdem i żywotność ma podobną więc wiem ile kosztuje eksploatacja xenonu na chińskich, jak MaReK pisze, podłej jakości palnikach.

[ Dodano: Pon Lip 29, 2013 14:40 ]
Rozmawiałem z kolesiem co robi/przerabia xenony i powiedział że na tanim palniku ludzie mówią że jest krótszy snop światła a jest to najczęściej złudzenie spowodowane inną barwą światła palnika bo on mierzy ile światła dają palniki i mówi że 90% świeci jednakowo mocno tylko nie trzymają barwy światła.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Pon Lip 29, 2013 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lip 29, 2013 14:47   

Nie wiem czy będzie duża oszczędność jeżdżąc na fogach zamiast na xenonach :)
Ja tam jeżdżę na xenonach od zawsze i od zawsze mam włączoną opcję "autoświateł" ;)
Poza tym czy nasze FOGi są w odpowiedniej odległości nad jezdnią?


Na oryginalnych xenach auto przejeździło 6 lat ;) W ciągu trzech ostatnich 3 razy wymieniałem chińczyka. Przez chwilę miałem Philipsa o którym wcześniej pisałem, ale był założony na testy dlatego wróciłem do chińczyka. Różnica w świeceniu kolosalna, nawet jak chińczyk nowy jest ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Vickers 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 113
Skąd: Kłodnica



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 14:54   

sknerko napisał/a:
jednakowo mocno tylko nie trzymają barwy światła


Z tym się zgodzę, zamontowałem do zwykłych lamp w 620 (zaraz mnie tu oskalpują przeciwnicy wiejskich tuningów) HID 1,5 roku temu i teraz mi lekko przyżółkły a wcześniej były aż niebieskie bo barwę wybrałem 5000K, ale widoczność i doświetlanie raczej się nie zmieniły.
Założyłem HIDy bo miałem dość H1 które się non stop paliły, a te droższe ultra hiper lighty itp. to już na potęgę. I nie wiem czego to była przyczyna bo uchwyty lamp nie pourywane, wszystko fabryczne i trzyma jak zalane betonem a non stop trzeba było wymieniać. Odkąd mam HIDy nawet nie zaglądałem pod zakrętki, świecą i na razie jest ok. A i nie oślepiam na pewno bo przegląd przeszedłem i diagnosta podjeżdżał tym czymś do każdej lampy i nieprawidłowości nie wykrył, a i z naprzeciwka też nie migają, także sądzę że jest wszystko ok.
No i oświetlanie drogi H1 a HID to jak niebo a ziemia na korzyść HID oczywiście.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 29, 2013 15:16   

MaReK z chińczykami tak właśnie jest że jedne padają jak muchy a inne świecą dłużej jak oryginały ale nie zawsze trzymają barwę i jedne i drugie.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 30, 2013 08:50   

MaReK napisał/a:
a już na przykład taki http://allegro.pl/philips...3392732060.html świeci dużo lepiej i potrafi wytrzymać więcej niż 2 lata


Ja mogę z ręką na sercu polecić tę,są nawet troszkę tańsze:
http://allegro.pl/ksenon-...3404713529.html

sknerko napisał/a:
bardziej markowe jak Philips już od 50pln


sknerko możesz być pewien na 100% że to nie jest oryginał.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lip 30, 2013 09:43   

Ja obserwuję na forum nowa modę czym drożej tym lepiej :załamka: MiReK, proszę http://allegro.pl/zarowki...3424336298.html (pewnie tez napiszesz że nie oryginalne) i takie trafiłem wcześniej za 50 dych, może wyprzedaż była :hm: nie wiem, jednak nikt mi nie wmówi ze za taką kasę xenon jest drogi.
Tym sposobem wyszukaliśmy koledze palniki i on teraz bez wysiłku kupi sobie i powie że tanio zdobył, fajny sposób jak się nie chce albo nie ma czasu szukać klamotów.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 30, 2013 10:16   

Nie ma szans żebyś dostał oryginalne Philips poniżej 100 zł, jakby oryginały były w takiej cenie to możesz kupić dowolną ilość i każdy sprzedawca weźmie od Ciebie każdą ilość z pocałowaniem ręki.
Powiem Ci tak, są Philips oryginały i "Philips chińskie oryginały", Twój wybór które wybierzesz.
Kup jedną za 50 zł a drugą za 140 zł i porównaj wg tego filmiku:



http://www.youtube.com/watch?v=x8URqbxKeMw


http://www.youtube.com/watch?v=bnF2dOqR7Fs
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lip 30, 2013 11:35   

sknerko napisał/a:
tym sposobem wyszukaliśmy koledze palniki i on teraz bez wysiłku kupi sobie i powie że tanio zdobył, fajny sposób jak się nie chce albo nie ma czasu szukać klamotów.

Nie prosiłem żeby mi cos wyszukać

MiReK, fajne filmiki. w zeszłym roku jak pisałem kupiłem 2 palniki Philipsa D2S po 80zl
Po założeniu okazało sie ze 1 świeci inna barwa, zareklamowałem i dostałem do reki kolejny palnik, nie zwracając wadliwego. Po zmianie jest OK. Filmik zaintrygował mnie żeby sprawdzić ten wadliwy - w/g pierwszego filmu mam oryginał - napisy równe, S pod wycięciem, 2 wycięcia, plastyk matowy, pod spodem nabita wyraźna cyfra, opakowanie oryginał. Ale z drugiego filmiku wynika ze jednak to podróba - magnes jej nie przyciąga, a w środku jak się przyjrzeć odlew szkła nie jest idealnie równy. Wychodzi na to ze mam podrobke. Jakość światła mnie zadowala. Fakt ze nie mam porównania do oryginału, ale jak zrobiłem mycie lamp i polerkę szkła to granice światła/cienia widać na murze w słoneczny dzień z kilku metrow.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Lip 30, 2013 12:59   

MiReK na Philipsach "Philips chińskie oryginały" też jest napisane Made in Germany?
Przyjrzyj się fotkom.
Jak podrabiali Płyty TDK to były TDK made in Europe i made in china które były podróbką wiadomo, a tu jakoś nie chce mi się wierzyć że sprzedają bezczelnie podróby na Allegro i nikt tego jeszcze nie zgłosił.
Koleś od świateł jak z nim rozmawiałem tez mówił mi że na oryginałach barwa się rozjeżdża ale po jakimś czasie się wyrównuje bo każdy palnik musi się najpierw lekko wypalić by świecił normalnie jak trzeba i to jest jeden z powodów wymiany zawsze obu palników.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Automatyczne włączenie świateł
rafaello232 Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Paź 30, 2009 11:43
Kris
Brak nowych postów [R75] Montaż świateł dziennych LED Tutorial
Dawidovs Rover serii 75, MG ZT 61 Pią Mar 13, 2015 15:31
longer86
Brak nowych postów [Wyciek płynu poprzez termostat]
RobertoP Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 09, 2019 12:12
SeniorA
Brak nowych postów [r 75 2,0 2001] - temperatura a włączenie wentylatora??
dawidek126 Rover serii 75, MG ZT 23 Pon Lip 18, 2016 17:27
sash997
Brak nowych postów [R75] Temperatura na wyswietlaczu, a włączenie klimatyzacji
grota10 Rover serii 75, MG ZT 28 Sro Cze 08, 2011 07:33
MateuszG



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink