Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 18:30 [R 75] TC i ABS świecą się razem
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, na początku chcę podziękować PHJOWEMU za wskazówki, a teraz do problemu. Podczas jazdy na licznikach zaświeciła się TC i ABS, z TC mam taki problem, że nie mogłem jej wyłączyć guzikiem, czasami się udawało ale sporadycznie. Po podłączeniu R do kompa wywaliło tylko błędy P1477 i P1471 a o TC lub o czujnikach ABS żadnych info. Czytałem o pompie ABS, ale czy ten sterownik/serwomotor TC co jest na ściance grodziowej jak padnie to też zaświecą się TC i ABS na licznikach i żadne z tych systemów nie będzie działał? a może padł pierścionek w lewym kole bo prędkość mam czyli prawe ok.
Z góry DZIĘKI za podpowiedzi
a i jeszcze jedna informacja - kable na 4 czujnikach sprawdzone.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 18:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 19:01
domel101 napisał/a:
Myślę nad pompą ABS-u, ale czy sterownik TC co jest na ściance grodziowej jak padnie to też zaświecą się TC i ABS na licznikach i żadne z tych systemów nie będzie działał?
jak padnie serwomotor TC , to świeci się tylko TC , ABS działa.Wygląda , że to jakiś kłopot z komunikacją pompy z IPK (wtyczka , przewody , pompa ).
OK rozumiem, a taka informacje, że chwile przed zaświeceniem się TC i ABS i utratą tych systemów zaświeciła się sama TC na ok 15 sec. i po upływie ok 3 min. już się świeciło TC i ABS
[ Dodano: Czw Kwi 18, 2013 15:11 ]
jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie czujników ABS-u, tzn. jakimś miernikiem można to pomierzyć a jak tak to jakie wartości powinno wskazywać
OK. to tak. na pewno mam uszkodzony lewy przód tylko nie wiem, czy czujnik czy może pierścień poleciał i może to on też mi robi wibracje auta podczas jazdy powyżej 100km/h.
będzie czas to podjadę do swojego mechanika na lepszy komputer i się zobaczy.
tempomat też nie działa więc lewy.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Kwi 19, 2013 18:36
domel101 napisał/a:
tempomat też nie działa więc lewy
widzisz,czyli jest nie kiedy prosty sposób sprawdzenia , a jak przód ,to i TC nie ma.Jak byś napisał na początku , że świeci TC , ABS i nie ma tempomatu , to sprawa była by jasna.
na z tym tempomatem to po przemyśleniach i po kontrolce doszedłem do wniosku.
Ostatnio grzebałem przy pompce sprzęgła i od tej pory nie działał tempomat, ale zaświecała się ikona na liczniku a teraz jej nie ma i stąd mój wniosek o lewym.
To może tempomat nie działa bo cofnąłeś za mocno czujnik położenia pedału sprzęgła.
Jest taki ładny, biały, nad pompką sprzęgła. Poszukaj i na swobodnym pedale sprzęgła (nienaciśniętym) ustaw na odpowiednią pozycję. Potem sprawdź jeszcze raz i jeśli nadal nie działa to jest to problem czujnika/pierścienia... Ogólnie to im więcej postów piszesz, to coś nowego wychodzi Zbierz się w sobie i napisz jak na spowiedzi co jeszcze robiłeś
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
więc spowiedź. grzebanie przy pompce sprzęgła - brak tempomatu ale zaświeca się ikona na licznikach, kilka dni później podczas jazdy zaświeciło się TC i ABS, sprawdzony lewy kabelek(już raz lutowany) jest OK. i zauważyłem, że nie zaświeca się ikona tempomatu na licznikach, poprawiałem ten biały czujnik przy pedale sprzęgła i dalej nic więc chyba lewy czujnik/pierścień(łożysko) do wymiany. Aamen
Witam, podepnę się pod temat,
u mnie ostatnio zapala się TC i Abs a nastepnie ręczny,
poprzedza to taki objaw że jadąc np 50km/h - następnie hamując pedał hamulca reaguje jak by ABS sie włączał podczas poślizgu ( ale go nie ma) czyli drży pod nogą tylko znacznie delikatniej jak przy normalnym działaniu ABS np na śniegu czy błocie
zapalają się kontrolki Abs Trójkąt , następnie po przekroczeniu 50-60km/h po niemiecku że hamulce szlag trafił i zapala się kontrolka ręcznego:))
też zacząć od wtyczek , czy to coś gorszego może być???
sprawdź czy ci sie kable od czujników ABS nie przetarły gdzieś (najczęściej o felgę) Miałem tak kiedyś.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tak jak napisał Sknerko, stawiam na przetarty kabel. Swego czasu świeciły mi kontrolki: kontroli trakcji, abs i hamulca, okazało się, że przetarty był przewód przy bodaj lewym, przednim kole. Problem pojawił się ponownie po kilku miesiącach, okazało się, że kabel jest za krótki, elektryk go przedłużył i podczepił lepiej, do dziś problemu nie mam
_________________ R75, 2.0, V6, 150 KM, benzyna/lpg, automat, 2001r.
Wtyki i kable z przodu ok,
tylne zobaczę jutro,
a co do pompy, jak kontakt spray nie pomoże to albo którys czujnik lub pompa,
co do kontrolek nie ma rutyny czasem przejadę 200km i jest ok nic nie świeci a czasem po mieście co odpalę i z miejsca pali się ABS następnie TC i "bremsfelchr" ręczny na czerwono,
albo odpalę wsio ok nic nie świeci pierwsze hamowanie pedał szaleje jak by abs chwytał delikatnie tak miękko i po kolei kontrolki j.w.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum