Wysłany: Pon Sie 08, 2016 10:19 [R25] Luźne koło pasowe
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000
Witam serdecznie
Mam kolejny problem i chciałbym Was zapytać o poradę, wczoraj odkręciło mi się koło pasowe, stanęło bokiem więc straciłem wspomaganie i ładowanie, zatrzymałem się na pierwszym parkingu, sciagnąłem paski i dokręciłem wszystko dosyć mocno i nie było problemu z jazdą.
Dziś jadąc rano do pracy auto zrobiło ten sam numer, ale tym razem zauważyłem problem, bo mam wytarty klin ustalający i koło pasowe, przy kręceniu wałem zapomniałem, że zablokowalem rozrząd i i uslyszalem metaliczne pukniecie i widzę ze znaki na dole się nie pokrywają, czy mogę poprostu zdjąć pasek i przekręcic te 10 stopni zeby wróciło na znaki ? Jak sprawdzić, czy aby napewno rozrząd został poprawnie ustawiony ?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 08, 2016 10:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
"dość mocno" to pojęcie względne, serwisówki opisują moment coś koło 200 Nm, czyli w przybliżeniu 20kg na 1 metr (ramie) , żeby taki moment uzyskać trzeba solidnie zablokować koło zamachowe.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Wysłany: Wto Sie 09, 2016 19:57 Re: [R25] Luźne koło pasowe
pino1309 napisał/a:
Witam serdecznie
Mam kolejny problem i chciałbym Was zapytać o poradę, wczoraj odkręciło mi się koło pasowe, stanęło bokiem więc straciłem wspomaganie i ładowanie, zatrzymałem się na pierwszym parkingu, sciagnąłem paski i dokręciłem wszystko dosyć mocno i nie było problemu z jazdą.
Dziś jadąc rano do pracy auto zrobiło ten sam numer, ale tym razem zauważyłem problem, bo mam wytarty klin ustalający i koło pasowe, przy kręceniu wałem zapomniałem, że zablokowalem rozrząd i i uslyszalem metaliczne pukniecie i widzę ze znaki na dole się nie pokrywają, czy mogę poprostu zdjąć pasek i przekręcic te 10 stopni zeby wróciło na znaki ? Jak sprawdzić, czy aby napewno rozrząd został poprawnie ustawiony ?
Na małym kole rozrządu jest kropka. Jak zdejmiesz koło pasowe to ją zobaczysz.
A tak jak kolega ci pisze że dokręca się 200Nm , a chyba nawet 230. To jest bardzo dużo. Także dokręcanie na parkingu jest na chwilę. Teraz masz na pewno już podrobione małe koło i nie będziesz mógł już idealnie ustawić rozrządu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum