Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Witam po raz kolejny, sytuacja ma się następująco: od jakiegoś czasu zauważyłem że samochód jadąc po niewielkich nierównościach (gdzieś nawet czasami na głębokości 1-5 cm) samochód wydaje takie jakby głuche walenie w zawieszeniu i to nie że konkretnie jakaś strona tylko tak jakby każde koło nawalało.
W związku z powyższym podjechałem na diagnostyczną.. i niestety nic, facet jedyne co to mówi że łączniki ewentualnie wymienić na przód i tyle, natomiast reszta wszystko jak najbardziej ok, amorki 71% każdy więc mówi że samo zawieszenie mało mu się zdarza żeby było w takim stanie jak moje (:D) noale niestety nie rozwiązuje to mojego problemu. Dodatkowo również od kilku dni przy ruszaniu czuć stuk jakiś tak jakby z okolic środka/lewej/prawej (jak mu się podoba) samochodu i tylko przy ruszaniu nie przy hamowaniu. Dodam że automat o ile to ma znaczenie.
W samochodzie występują drgania na postoju przenoszone na całą podłogę oraz konsolę kierownicę i inne oraz przy większym obciążeniu w okolicach 1600-2+ tyś obrotów również są drgania z tym żę o wiele mocniejsze przed zmianą biegu.. Osobiście gdzieś mi przez myśl wpadła poduszka silnika czy tam zawieszenia lub czegoś, co jest za to odpowiedzialne ale może przy okazji ktoś z Was miał taką sytuację?
PS. Czy dźwięk silnika różni się w stosunku do manuala przy automacie? W automacie tak jakby przeciąga a w manulau no to wiadomo jak chodzi.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 07, 2017 21:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lut 07, 2017 22:01
daniel18c, tylko, że co mu dało to 71%? Ten wynik nie jest miarodajny. U mnie diagnosta nawet nie zwraca uwagi na % tylko na inne parametry oraz, czy nie ma dużych odchyłek amorków na osi. Możesz mieć 90%, a amorek będzie do wymiany.
Ja np. miałem 93% na amorku, który był totalnie wylany i coś tam jeszcze się z nim działo, a wynik sam widzisz.
daniel18c sprawdź tuleje wahacza i poduszki: pod skrzynią (tzw. ósemkę) i olejową (gruszkę).
Co do huczenia... Jakie masz koło i oponę? U mnie na 18" też mocniej słychać pracę zawieszenia ale jakby jest to normalne, że większe obciążenie idzie na zawias jak opona jest 225/40r18 zamiast 225/50r17
Amortyzatory raczej nie stukają. Pęknięta sprężyna ewentualnie ale skoro majster sprawdził... Sprawdź jeszcze raz
Jeśli chodzi o diagnostykę amorów w stacji, to u mnie co roku maja więcej procent Tyl przy kupnie miał 30% teraz ma ok 70%. Za 3 lata jak tak dalej pójdzie będę miał ze 120
Co rok pytam o to diagnostę i każdy mówi ze to niemożliwe ze sprzęt maja dobry i dobrze skalibrowany i takie tam...
Ja bym zaczął od porządnego sprawdzenia układu kierowniczego. Bardzo często dziwne dźwięki biorą się od maglownicy. Na przeglądzie mało kiedy sprawdzają przekładnię. Patrzą tylko na zawieszenie i końcówki drążków kierowniczych, ale samych drążków już nie sprawdzają. Nikt nie chwyta osłony gumowej na maglownicy, żeby chwycić w palce przegub na drążku i wyczuć czy już nie ma luzu (a tego okiem nie zobaczysz co jest to pod osłoną gumową). Kolejna sprawa. Głuche stuki potrafi wydawać sama przekładnia kierownicza, jak np. uszkodzenie ulegnie tuleja teflonowa w której pracuje listwa maglownicy. Wtedy jak skręcisz w na max w jedną stronę i chwycisz przez tą osłonę gumową za listwę, to da się nią lekko ruszać góra-dół, przód-tył.
Tylko pamiętaj, aby podlewarowć koło po tej stronie po której sprawdzasz aby było w powietrzu.
Ogolem stacja ma dobre opinie, tym się kierowałem natomiast cos tam pod autem dokładnie sprawdzi mówił że gumy są okej, niedawno też wymieniłem bodajże gumy sworzni ale w sumie nic to nie dało więc no tyle. Sam wahacze jest nowy.. mam nadzieję że uda mi się to jakoś ogarnąć a raczej mechanikowi.
Co do koła no to jest to 195/50 ( o ile dobrze pamiętam 50) na 15
Na początku tak nie było więc wykluczam aczkolwiej co do opon to jest to Kleber Krisalp z 2016 roku więc raczej bym je wykluczył po za tym opony aa głośne to ja wiem ale żeby tak stukalo.. A ciśnienie w oponach ma coś do rzeczy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum