Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
Witam.
Wydaje mi się , że już coś czytałem na ten temat ale nie mogę znależć więc postanowiłem zapytać.
Jaki olej będzie najlepszy dla mojego MG?Czeka mnie wymiana a niestety nie wiem co było lane wcześniej.Przebig autka to około 145 tyś.km.Dziękuję i pozdrawiam.
Jeśli nie wiesz co było lane najbezpieczniej półsyntetyk ale wcześniej upewnij się, ze nie ma nigdzie przyczepionej informacji jaki olej i kiedy był wlany bo pewnie fullsyntetyk...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Wto Sie 25, 2009 22:25
Zaraz ktoś na mnie nakrzyczy, ale co mi tam Ja zawsze jeździłem na Mobil 1 (nie mylić z Mobil S i Mobil M). Nigdy, ale to nigdy nie miałem problemów z olejami syntetycznymi. Żaden półsyntetyk czy mineralny - lej pełny syntetyk. Smarowanie dużo lepsze niż w w/w. Genralnie ja polecam Mobil 1 (0W40 lub 5W40) lub Castrol Magnatec (5W40).
Przed zalaniem nowego oleju, jeśli był inny niż syntetyk, przydałoby się wyczyścić dokładnie miskę olejową i głowicę (to tak na marginesie).
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Wto Sie 25, 2009 23:18
KOLEGO widać nie znasz specyfiki kv6 ,jest to czuła jednostka i z doświadczenia widzę że ten motor nie zbyt lubi oleje full syntetyk , raczej w nim bym się nastawił na 10w40 , motor nie lubi rzadkiego oleju.
[ Dodano: Sro Sie 26, 2009 00:19 ]
na zachodzie matoły leją pełne syntetyki bo wymiany mają co 24 tyś km, ja proponuje 10w40 i 15 tyś km wymiana .
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 67 Skąd: East Cheshire
Wysłany: Sro Sie 26, 2009 08:12
PHJOWI, dzięki, chyba zaleje tak jak Ty napisałeś i Pływak chociaż zmierzałem do Castrola Magnateka bo to dość popularny olej tutaj i może taki był zalany ale pewności nie ma.Jakby powiedziała moja córeczka "dzinks mate".
[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 10:01 ]
PHJOWI napisał/a:
raczej w nim bym się nastawił na 10w40
jakaś konkretna marka oleju czy poprostu półsyntetyk np.Castrol
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
dwa dni temu zakupiłem piękne autko Rover 75 2.0 diesel jest CDT lub CDTi (tego nie pamiętam), auto jest sprowadzone z Francji i nie ma książki serwisowej, ani żadnej informacji która powiedziałaby jaki olej był w nim do tej pory stosowany. Właściciel również nie wiedział co było do niego lane.
Z instrukcji obsługi Rovera wyczytałem że należy stosować olej o lepkości: 10W/40 lub 15W/40 z normami ACEA i A3iB3.
Trochę czytałem o konsekwencjach wlania oleju syntetycznego gdy wcześniej był lany olej półsyntetyczny lub mineralny. Dlatego chciałbym się dowiedzieć co najlepiej zrobić w tym wypadku? Dodam jeszcze że samochód według sprzedającego ma trochę ponad 150tyś km przejechane (ale podejrzewam że jest to jak cena samochodu - do negocjacji ) zrobiłem mu przed zakupem szybki przegląd i usłyszałem że silnik jest w dobrym stanie i to 150tyś jest możliwe, ale nie wiem czy należy to traktować jako punkt zaczepienia.
informacja dla moderatorów - podobny temat był już pewnie kilka razy, ale opcja "szukaj" prawdopodobnie chwilowo wysiadła.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lip 18, 2011 11:16, w całości zmieniany 2 razy
Po tym co czytałem na różnych forach zacząłem się zastanawiać nad półsyntetykiem, boję się tylko czy ktoś nie wlewał wcześniej mineralnego i czy jeśli tak nie będzie z tego powodu konsekwencji.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Sro Paź 07, 2009 00:05
zrób tak jak napisał jedyna. W przypadku wystąpienia problemów możesz "wrócić" do mineralnego. Półsyntetyk się z nim nie gryzie. Po za tym nic poważnego w sposób nagły Ci nie grozi. Jest mało prawdopodobne, żeby silnik od nowego był zalewany mineralnym.
W razie potrzeby uzupełnienia poziomu oleju mechanicy, jeżeli nie są pewni czym auto jest zalane, dolewają półsyntetyk.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Paź 07, 2009 06:46
Bulway napisał/a:
Po tym co czytałem na różnych forach zacząłem się zastanawiać nad półsyntetykiem, boję się tylko czy ktoś nie wlewał wcześniej mineralnego i czy jeśli tak nie będzie z tego powodu konsekwencji.
nic się nie stanie, bo oleje są mieszankami olejów bazowych , a w tzw. półsyntetyku może być 90% bazy mineralnej ( 70%-90% ) .
Może to Ci coś pomorze
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#383670
Sam miałem podobny problem i rozwiązałem go w taki sposób, że zalałem dobrego półsyntetyka Valvoline.
Nie zauważyłem że mój poprzedni właściciel lał syntetyka, ale zrobiłem już na nowym 3 tyś, wszystko chodzi i śmiga aż miło. Klekota jak klekotał i o to chodzi
_________________ Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
powinna na webasto wisiec karteczka co ostatnio bylo lane.Ja mam z 2000 roku i jak kupowalem mial 180tys przebiegu czyli jak mowi;li byl dopiero na dotarciu.Wymienialem olej i wlalem 5w40 i jezdze do dzis czyli przejechalem juz 15000km na tym oleju.2000 tys dla dizla to pryszczyk. Ja jezdrze na 5-ce czyli pelnym syntetyku i wyciekow nie mam
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią Lis 20, 2009 19:51
170zł za półsyntetyk to trochę przegięcie, ja dałem coś ponad 130zł za filtr i olej Mobil Super S 10W40. Zalałem półsyntetyk bo też nie wiem co było wcześniej wlane.
W innym mniejszym aucie wlałem ELF Competition STI 10W40 mimo że wcześniej jeździł na mineralnym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum