Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Sprawdzenie "na sucho" sprężarki klim
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 19:04
[R420] Sprawdzenie "na sucho" sprężarki klim
Autor Wiadomość
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 21:22   [R420] Sprawdzenie "na sucho" sprężarki klim
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Jak w temacie jak to sprawdzić? Byłem dzisiaj w serwisie klimatyzacyjnym nabić klimę po zmianie skraplacza. Wszystko poszło ładnie do momentu odpalenia klimy. Nie włączyła się wogóle sprężarka. Wiatrak na skraplaczu kręcił się aż miło. Panowie w serwisie nie bardzo chcieli tam grzebać i szukać przyczyny, odciągneli spowrotem czynnik. Więc pytanie do was. Co może być powodem nie włączania się sprężarki?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 28, 2010 00:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 06, 2007 21:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 21:30   

No to się nie postarali :| Mogli podać na krótko prąd na sprzęgło sprężarki i by wiedzieli czy działa i czy chłodzi. I wcale w tym celu nie trzeba grzebać przy sprężarce. Wystarczy poszukać kabelka który do niej idzie. No a później powinni poszukać, gdzie "zabłądził" prąd. Warto zacząć od bezpieczników.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 21:55   

'Na krótko" czyli przewodem bezpośrednio z akumulatora do sprężarki? Sprawdzę jutro sam, tyle umiem zrobić :wink: A jeśli nie ruszy to co sprawdzić następnie (jeśli mam się już ufajdać, to przynajmniej sprawdzę więcej)?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 22:01   

No właśnie jak podasz na krótko i nie ruszy to lipa :| I na bardzo krótko, bo niestety masz czynnik odciągnięty i brak smarowania w układzie :| Jak nie ruszy, to znaczy ze problem w sprężarce albo sprzęgle sprężarki :( A jak ruszy, to szukaj w elektryce. Schemat z rave w łapę i do dzieła :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Tacowski 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Mar 2005
Posty: 164
Skąd: RUMIA



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 09:01   

A na krotko to ten kabel pod + czy pod - podlaczyc czy jak?
_________________
Pozdrowienia z 3miata
Tacowski R416 Si
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 09:12   

Pod "plus", bo minus cewka sprzęgła sprężarki bierze sobie z obudowy. Oczywiście robimy to na zapalonym silniku i powinien być czynnik w układzie. Ale nawet bez czynnika można na kilka sekund podać sygnał, żeby zoabczyć czy sprzęgło załącza sprężarkę ;) Tylko uważać na palce, bo pasek klinowy blisko ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 09:27   

hmmm... obawiam się, że nie ruszył na krótko :???: What next?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Cze 07, 2007 09:56   

Tzn nie było nic słychać ?? Powinno przy podawaniu prądu zaiskrzyć i "cyknąć" dość głośno. Jeśli nie ma reakcji to sprzęgło sprężarki jest do sprawdzenia :| Zmierz omomierzem opór pomiędzy odpiętym z instalacji przewodem zasilającym cewkę sprężarki a masą na silniku. Powinno być około 4 omów. Jeśli masz opór 0 lub nieskończoność, to czeka Cię naprawa cewki. Opis jest TUTAJ
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lis 18, 2010 02:41
kasjopea
Brak nowych postów [R420 D '96] Tylny hamulec "rudy", przedni piszczy
Czy to normalne? Takie ta hamulcowe sprawy...
Kabotyn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Lis 13, 2009 11:42
darek_wp
Brak nowych postów [R420]Po wymianie poduszki "olejowej"drży całe wnę
basti Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Lip 13, 2013 15:27
basti
Brak nowych postów [r420] Kody błędów "na drucik" + jak się nazywa te
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Cze 17, 2013 23:06
haxigi
Brak nowych postów [R420] Problemy po "przeszczepie" silnika
zawal41 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Wrz 07, 2011 00:00
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink