Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam!!!
Szukam i Szukam na tym allegro i tak nie mogę się zdecydować, potrzebuję zamontować uniwersalną centralkę w moim Roverku (koniec 96roku) sterownik Radiowy. z moim oryginalnym pilotem stało się coś niedobrego... gdy wciskam przycisk otwierania dioda mruga szybko i nie da sie tego wyłączyć... wymieniłem juz dwa komplety bateri... i nic... pilot nie reaguje wtedy na centralke... postanowiłem więc wymienić centralke... ale... jaka będzie odpowiednia? Zależy mi na tym aby po otwieraniu i zamykaniu z pilota samochód dawał znaki kierunkami tak jak jest oryginalnie... noi chciałbym aby alarm sie uzbraiał i działał... Pytanie do kogoś kto podłączał juz w takim aucie uniwersalną centralkę. wystarczy podpiąc się pod standardową instalację? czy trzeba przerabiać wtyczki?? Bardzo proszę o pomoc ewentualne linki do aukcji z takim sterownikami, ( Te co są na forum linki dawno już nie działają).
@EDIT (po podłączeniu)
Po poradach w tym temacie zdecydowałem się na zamówienie z allegro.pl uniwersalnego sterownika zamka centralnego firmy STIG: (nie będe podawał linku do allegro bo i tak zniknie)
Kiedy będziemy już mieli centralkę w ręku musimy zabrać się do podłączenia jej pod naszą instalacje, ja zrobiłem to następująco: (zaznaczam od razu że jest to wersja Radiowa centralki R po 96r.)
1). Lokalizujemy nasz fabryczny sterownik zamka centralnego - znajduje się on w bagażniku po prawej stronie pod boczną wykładziną, przykręcona jest na dwie śruby 10', warto jest ją odkręcić i wyciągnąć trochę razem z instalacją do wewnątrz bagażnika aby ułatwić sobie podpinanie.
2). Gdy już mamy sterownik na wierzchu odpinamy go od kostek instalacji, mamy w nią wpięte dwie kości małą oraz dużą. u mnie kabelki były spięte/skupione taśmą izolacyjną. Rozciąłem ją i rozluźniłem przewody aby mieć wygodny dostęp do kabelków które są mi potrzebne.
3). Przystępujemy do Podpinania przewodów z naszego nowego sterownika do fabrycznej instalacji.
.
Przewodów z fabrycznej instalacji nie przecinałem, ściągałem tylko izolacje na małym odcinku i w tym miejscu wlutowywałem się przewodem z uniwer. centralki, trzeba pamiętać aby wszystko dokładnie zaizolować żeby nie zrobiło się nigdzie żadne spięcie.
musimy znaleźć w pobliżu montażu naszych sterowników miejsce w karoserii w którym podepniemy się z masą. Ja podczepiłem się pod śrubę mocującą fabryczną centralkę. Tak jak widać w zamiszczonej wyżej tabelce przewody koloru żółtego oraz żółto czarnego łączymy razem ze sobą i podpinam do wcześniej znalezionego miejsca z masą na karoserii.
4). Jeśli dodatkowo chcemy aby migały nam kierunkowskazy poprzez sygnały idące z uniwersalnej centralki wybieramy dwa przewody brązowe i podłączamy jeden do zielonożółtego drugi do zielono czerwonego z fabrycznej instalacji. u Mnie wtedy auto reaguje następująco: Gdy otwieram z pilota mruga 3x szybko - otwiera się zamek z jednoczesnym mrugnięciem z fabrycznego alarmu natomiast zamykam mruga raz szybko - zamyka się zamek i fabrycznie mruga 3 razy. dodatkowo dzięki podłączeniu się pod kierunki mam funkcje odnajdowania samochodu na parkingu poprzez przycisk na pilocie po którego naciśnięciu kierunki mrugają 25 razy.
5). Jeśli już mamy wszystko polutowane i poizolowane podpinamy pod fabryczne kostki fabryczny sterownik i pod dokładaną kość sterownik uniwersalny. Zbieramy kable do kupy, spinamy i montujemy w tym samym miejscu skąd wymontowalismy. Nasz dokładany sterownik montujemy według swojego upodobania ale myślę ze najlepiej zrobić to obok fabrycznej centralki. Zwróćmy także uwagę czy w okolicach sterowników nie mamy nigdzie wilgoci bądź wody ponieważ one tego nie lubią...
Tak właśnie ja podłączyłem swoją uniwersalną centralkę i rozwiązałem problem wadliwego pilota, słabego zasięgu i po prostu lepszych możliwości centralnego zamka.
Wszystkie informacje zdobyłem na forum, tutaj zebrałem do kupy. Jeśli będziesz miał jakieś problemy przy montażu pisz na pewno pomożemy
Szczególne podziękowania dla forumowiczów:
wiecho65
Deamian
BorysOpole
Mayson
Ja sobie kupiłem sterownik od stiga z allegro, jakość pilotów mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła, chociaż bardzo głupio jest zrobione sterowanie - tzn po zamknięciu lub otwarciu najpierw 3x migną kierunkowskazy a dopiero potem aktywuje sie zamek. Nie rozumiem po co to tak ktoś zrobił i osobiście mnie to na tyle wkurza, że niedługo będę chciał przeprogramować PIC-a tak, zeby pasowało do moich potrzeb. Generalnie polecam, ale zwrócćie uwagę właśnie na kolejność migania i zamykania
http://moto.allegro.pl/al...1760243494.html
Przykład sterownika jakiego potrzebujesz. Znaleziony na szybko. Jak będziesz szukał zwróć uwage aby było dodatkowe wyjście sterowane z pilota do bagaznika i wyjście na funkcje komfort (domykanie szyb). A najlepiej napisz do jakiegoś sprzedawcy to wskaże Ci napewno odpowiedni sterownik
_________________ Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść.
Chyba dlatego ten świat jest taki pokręcony.
spisuje się ok ma też wyjście (domykanie szyb, i klapę bagażnika) domykanie już zamontowałem nad klapą potrzebuję trochę czasu ale myślę że w tym roku może się uda
a co się tyczy zamykania to u mnie miga 3 razy ale po zamknięciu normalnie może jest jest kwestia modelu centralki
spisuje się ok ma też wyjście (domykanie szyb, i klapę bagażnika) domykanie już zamontowałem nad klapą potrzebuję trochę czasu ale myślę że w tym roku może się uda
a co się tyczy zamykania to u mnie miga 3 razy ale po zamknięciu normalnie może jest jest kwestia modelu centralki
No właśnie ja kupiłem to samo. Jak już pisałem, to piloty bardzo przyzwoite, to co wygląda na metalowe rzeczywiście jest metalowe, plastik porządny, bardzo dobry sprzęt. Niestety wku... mnie to, ze zamek działa z opóźnieniem spowodowanym tym, że najpierw migają kierunkowskazy. BorysOpole: u Ciebie tak nie ma?
spisuje się ok ma też wyjście (domykanie szyb, i klapę bagażnika) domykanie już zamontowałem nad klapą potrzebuję trochę czasu ale myślę że w tym roku może się uda
a co się tyczy zamykania to u mnie miga 3 razy ale po zamknięciu normalnie może jest jest kwestia modelu centralki
Borys klika pytań:
Jeśli zakupie taki sterownik odpowiesz mi na ewentualne pytania dotyczące podłączenia?
W aukcji jest mowa o jakiś impulsach plusowych i minusowych, jaki są w naszych roverkach?
Podłączając funkcje domykania szyb dokładałeś jakiś dodatkowy moduł??
Mam rozumieć że z tym sterownikiem dostane wtyczke z przewodami, i te przewody będe musiał podłączyć pod odpowiednie przewody w oryginalnej centralki
na zdjęciu widać sterownik centralki? Podłączałes ją w miejscu koło sterowania szyb?? Masz sterowanie radiowe? czy na podczerwień?? moja Centralka jest w bagażniku po prawej stronie
@EDIT
Chyba jednak źle myśle bo spojrzałem w link na zdjęciu to jest tylko moduł domykania szyb?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum