Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [R 200 1.4i 8V '99] ALARM ...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [R 200 1.4i 8V '99] ALARM ...

po zamknięciu auta włącza się :(
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Paź 21, 2007 20:13   

W Twoim aucie, o ile nie jest kombinowane nie masz dwie syreny za zderzakiem, z prawej strony, nad nadkolem ;) Jedna to klakson, druga to alarm. Czasami w autach po dzwonach, zeby bylo taniej podlaczano oba przewody pod jedna syrene. Wiec odlaczenie tego spowoduje, tylko i wylacznie, ze nei bedzie slychac wycia ;)
arturky napisał/a:
Czy siłowniki centralnego zamka ( przewody jasnoróżowy i pomarańczowy ) są powiązane z ALARMEM ?

Nie wiem jak w Twoim. W moim R alarm byl dokladany i silowniki nie maja wplywu na alarm.

Robi sie zagadkowo ;D
Moze tak jak pisze jeden z kolegow, warto by wyciac kable w wiazce w klapie bagaznika i wlutowac nowe. Ja tak zrobilem, 2h sie babralem, ale oplacilo sie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 21, 2007 20:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Paź 21, 2007 20:20   

Nie wiem czy uparte wycinanie wiązki przewodów idącej od prawego nadkola do klapy bagażnika ma sens, skoro odpiąłem w tym miejscu ( prawe nadkole ) kostkę łączącą wiązkę przewodów do tylnej klapy i zamknąłem auto - nadal to samo.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Paź 21, 2007 20:47   

A mnie się wydaje, że skoro po grzebaniu w styku maski była chwilowa poprawa, to tam musisz szukać przyczyny. Wypinałeś już ten przycisk, bo z tego co czytam to tylko go czyściłeś i wsadziłeś z powrotem? Naprawa wiązek i styków elektrycznych musi być bardzo dokładna, inaczej albo nie pomoże, albo usterka powróci za chwilę. Wypnij ten czujnik całkowicie i sprawdź czy coś się zmieni.
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Paź 21, 2007 21:01   

thef,

Wypiąłem tą wtyczkę od tego czujnika i zamknąłem auto - to samo.

Po odłączeniu czujników drzwi , maski i klapy również alarm się załącza.

Problem polega pewnie na zwarciu przewodów poprzez uszkodzoną izolację, teraz tylko dojść na którym odcinku :-|

Alarm czasami się nie załączy po zamknięciu ( rzadko ) stąd wniosek , że styk jest luźny jak gumka w przysłowiowych majtkach i komputer zwarcie traktuje jako nie zamknięte drzwi/klapę, stąd melduje.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Paź 21, 2007 21:55   

No jeśli tak sprawa stoi, to faktycznie pozostaje tylko lecieć centymetr po centymetrze każdego z przewodów i szukać zwarcia. Może jakiś elektryk poradziłby sobie szybciej za pomocą miernika, no ale chyba będzie lepiej jak wydrukujesz sobie schematy z rave i podziałasz sam. Powodzenia życzę i rychłego znalezienia usterki :)

[ Dodano: Nie Paź 21, 2007 21:56 ]
Aha, może jakaś masa jest luźna? W rave są wyszczególnione punkty masowe, więc może na początek to posprawdzaj?
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 21, 2007 22:43   

A to nie jest tak, że wypinając czujnik i testując alarm system widzi nie zamknięty obwód przez ten właśnie czujnik i przez to dalej wyje??
Może lepszym rozwiązaniem było by wypięcie czujnika z maski i złączenie przewodów w kostce do czujnika. Tym samym (teoretycznie) zamykasz obwód aczkolwiek nie wiem czy mostkowaniem przewodów czegoś nie uszkodzisz (choć nie sądzę bo podobnie działają czujniki w drzwiach, masce i klapie)
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 00:13   

Wydaje mi sie ze nie. Dopoki nie zostanie zamkniety ostatni element ukladu (drzwi, maska, klapa) to nie zalaczy sie alarm... przynjamniej tak jest w R220 SDi z 99 roku.

Moze byc tak, jak twierdzi thef, masa jest gdzies luzna, gubi ja wybiorczo i wzbudza alarm.
A jak zamkniesz z kluczyka, to nie powinien wyc nieprawdaz?

Pozdrowki,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 00:17   

TomC napisał/a:
A to nie jest tak, że wypinając czujnik i testując alarm system widzi nie zamknięty obwód przez ten właśnie czujnik i przez to dalej wyje??
Nie wiem jak to jest w klapie i masce, ale krańcówki działają na zasadzie zwarcia do masy więc wypięcie ich powoduje "myślenie" obwodu, że auto jest zamknięte.
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 08:32   

Witam,

Czy ktoś ma może opis kolorów przewodów w centralce alarmu, ten który mam z RAVE się nie zgadza z fizycznym :-(

KOLORY przewodów w mojej centralce alarmu:

Kostka 1 na górze centralki:
Zielono-niebieski
Niebiesko-czerwony
Zielono-czarny
Niebiesko-różowy
Biało-pomarańczowy
Fioletowy
Żółto-różowy
Biało-czarny
Zielono-pomarańczowy
Fioletowo-czerwony
Niebiesko-żółty
Zielono-żółty

Kostka 2
Czarny
Brązowo-żółty
Niebiesko-zielony
Zielono-biały
Czarno-biały
Czerwono-czarny
Zielono-czerwony
Zielono-pomarańczowy

które z nich odpowiadają za switch-e drzwi, maski i klapy ?

chcę odpiąć pojedynczo, aby znaleźć na której linii jest zwarcie.

[ Dodano: Pon Paź 22, 2007 09:44 ]
Przed chwilą zrobiłem próbę rano po nocy ( samochód otwarty stał całą noc w garażu ), zamykam pilotem migają kierunki i wszystko jest OK... czekam... 5 min i nic CISZA - zbyt piękne , żeby było prawdziwe...

Otwieram pilotem, czekam chwilę.

Ponownie wciskam symbol kłódeczki na pilocie, słyszę coś w stylu trrr i za chwilę wyje syrena, na której dźwięk mam już chyba alergię ;-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 09:58   

Tak jak odłączyłeś tylną klapę można odłączyć wszystkie drzwi. Zostanie wtedy do sprawdzenia wiązka wewnętrzna. Nie odpisałeś jak zachowuje się lampka sufitowa w czasie gdy zacznie wyć.
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 10:10   

R-200,

Przed chwilą sprawdziłem zachowanie lampki sufitowej - ustawiona w pozycji środkowej.
( Otwieram drzwi zapala się / zamykam po chwili gaśnie ).

Zamykam auto pilotem, po chwili syrena. Lampa sufitowa nawet nie błysnęła, nie mówiąc o jej zapaleniu.

Domyślam się, że gdyby czujnik z któryś drzwi meldował o włamaniu podczas wycia syreny to zapaliłaby się i lampka sufitowa.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 13:58   

TAK. Sprawdzilem to ;) Lampka sie swieci.
Trrr ktore slyszysz, to silwonik sie moze blokowac... tez tak mialem, az w koncu silek sie spalil ;D

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Peti 



Dołączył: 29 Mar 2004
Posty: 10
Skąd: Jarosław



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 15:20   

Witam.

Prawdopodobnie rozwalił Ci się microswitch w centralnym zamku od drzwi kierowcy (master). Koszt ok 2 PLN, ale zabawy z wyjęciem i włożeniem sporo.

Pozdrawiam
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 15:26   

thef napisał/a:
Nie wiem jak to jest w klapie i masce, ale krańcówki działają na zasadzie zwarcia do masy więc wypięcie ich powoduje "myślenie" obwodu, że auto jest zamknięte.

Jeżeli tak samo jest w masce, to fakt wycia na odłączonym czujniku wskazuje na jego uszkodzenie.

MaReK napisał/a:
Trrr ktore slyszysz, to silwonik sie moze blokowac... tez tak mialem, az w koncu silek sie spalil ;D

U mnie w R200 było kiedyś tak samo. Problem trrrr rozwiązałem przez montaż osobnych siłowników w drzwiach.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 16:22   

piter34,

Według mnie odłączenie czujnika ( rozwarty obwód elektryczny ) i zamknięcie samochodu komputer traktuje jako poprawną pracę czyli zamkniętą maskę, klapę czy też drzwi.

Natomiast zwarcie do masy w jednym z czujników powoduje, że sygnał wraca z powrotem do centralki alarmu i ta uruchamia syrenę.


Co do wspomnianego trrr...

Wydaje mi się, że słyszałem je w okolicach tylnej klapy i postaram się odłączyć TAILDOOR LATCH SWITCH w centralce alarmu i sprawdzić czy to faktycznie wina tego siłownika OBY :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 16:31   

arturky napisał/a:
Według mnie odłączenie czujnika ( rozwarty obwód elektryczny ) i zamknięcie samochodu komputer traktuje jako poprawną pracę czyli zamkniętą maskę, klapę czy też drzwi.
Popieram :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Paź 22, 2007 16:59   

thef napisał/a:
arturky napisał/a:
Według mnie odłączenie czujnika ( rozwarty obwód elektryczny ) i zamknięcie samochodu komputer traktuje jako poprawną pracę czyli zamkniętą maskę, klapę czy też drzwi.
Popieram :)

Oczywiście macie rację. Mój błąd ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 17:14   

Odłączyłem: czarno-czerwony ( Black-Red BR ) TAILDOOR LATCH SWITCH, według schematu z RAVE, ale nie wiem czy on do końca zgadza się z moją sytuacją kolorystyczną przewodów.
To samo syrena wyje, odłączyłem PR ( purple-red ) od TAILDOOR LOCK SWITCH to samo...

Wniosek totalna klapa, i to nie wina klapy... :-(

Rozpiąłem kostki od siłowników centralnego tylnych drzwi, te co wychodzą ze słupka środkowego i wchodzą do tylnych drzwi. Zamykałem to samo.

ehh...

Najgorsze jest to, że kolorystyka przewodów w centralce alarmu nie zgadza się z tą jaką mam z RAVE ( mam dwie : NEW ROVER 200 i ROVER 200 SERIES )

W tych schematach DOOR SWITCH-e są kolorami fioletowo-biały, fioletowo-jasnoniebieski.

U mnie z fioletu jest tylko jeden zapewne ECU POSITIVE FEED oraz fioletowo-czerwony zapewne od switch'a tylnej klapy.

CZY KTOś MA OPIS PRZEWODóW W CENTRALCE ALARMU ROVER 200 1999rok ZGODNY Z MOIM ? :-|
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Paź 22, 2007 18:33   

Drivers door switch-różowo-szary/ Bonet swtch-czarno-różowy/Boot taildoor latch switch-czarno-czerwony/Bott taildoor lock switch Różowo-czerwony.J proponuję rozpinać przy centralce
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Paź 23, 2007 21:26   

Dziękuje Wszystkim za Odpowiedzi w moim temacie !! :lol:

Szczególnie zasłużony jest przemo285, którego metoda odpinania kolejno przewodów z centralki alarmu okazała się skuteczna... !! :-)

To nie drzwi, nie czujnik maski czy też winna w większości postów tylna klapa, a ...

INSTALACJA POD CZUJNIK RUCHU !!

volumetric signal i volumetric power ( przewody czarno-biały i czarno-brązowy ) umieszczone w pomarańczowej kostce centralki alarmu LUCAS.

Mimo, że nie posiadam tego czujnika w kabinie, ale instalacja jest poprowadzona ( zapewne rozwarta ) i prawdopodobnie nastąpiło zwarcie na tych dwóch przewodach co komputer odczytywał jako włamanie do poczciwego RoVeR-ka.

WIELKIE JOŁ !!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [R 200 1.6] Alarm i immobiliser
Nie działa...
wild_weasel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Cze 01, 2008 14:26
R-200
Brak nowych postów SOLVED [R200 1.4Si 1998] Czy mam alarm?
Danuel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pon Cze 30, 2008 22:37
Danuel
Brak nowych postów [R214Si] Jak odłączyć alarm - alarm sam się włącza
dajkam2 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Lip 21, 2017 17:46
NoPE
Brak nowych postów SOLVED [R 200 1.4 16V '99r] Dywaniki od ZR do 200
jerzu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Paź 08, 2007 07:54
Kozik
Brak nowych postów SOLVED [220 SDi] Elektryka
barti101 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Sty 24, 2008 14:52
barti101



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink