Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [R220 SDI]nie odpala po zalaniu - woda w silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [R220 SDI]nie odpala po zalaniu - woda w silniku
Autor Wiadomość
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Wto Lip 29, 2008 12:38   SOLVED [R220 SDI]nie odpala po zalaniu - woda w silniku

Witam
W zeszły weekend po bardzo obfitych opadach deszczu stała sie rzecz straszna. Wjechałem w zbyt dużą kałuże i auto zgasło - jak by sie zdusił. Wypchnąłem roverka z kałuży, patrze do filtra - mokry. Niestety pociągnął wode. Po odcholowaniu auta do garażu, okazalo sie ze w przewodach(rurach), turbinie, interkcoolerze i co najgorsze w cylindrze WODA :(
Szybko mechnik zabral sie za rozkrecanie i osuszanie, wylewanie wody z:
- przewodów
- intercoolera, turbiny,
- kolektory ssacy i wydechowy.
- wtryski (po wyjęciu wtrysków i zakręceniu silnikiem z cylidrów tryskało pozostałością ropy z wodą :( )
Po osuszeniu złożeniu wszystkego do kupy roverek nie chce odpalić. :(
Jest jakas rada zeby silnik ożył ??
Sprawdzone zostały wszykie bezpieczniki, kable, przewody - OK
Wtryski dostają paliwo, swiece żarowe sprawne.
Podczas próby odpalania kontrolki zachowóją sie normalnie, słychac brzeczenie z okolicy pompy.

Szukałem na forum opropos problemów z odpalaniem i znalazlem "wina kąta wtrysku, przekaźnika świec, albo samych świec żarowych"

CO ROBIC?? gdzie szukać przyczyny ??
Ostatnio zmieniony przez maciej Pon Sie 25, 2008 10:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 29, 2008 12:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lip 29, 2008 13:04   

ja bym sprawdził ciśnienie sprężania na cylindrach :| Jeśli pociągnął za dużo wody, to mógł się uszkodzić silnik mechanicznie :| trochę czarny scenariusz, ale sprawdzic trzeba a w oleju nie widać śladów wody czasem ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Wto Lip 29, 2008 13:25   

wlasnie mechanik ma sie zabrac za sprawdzenie cisnienia. Wlasnie szukam jakie powinno byc ciśnienie na cylindrach na forum i jakos nie moge znaleść. Co do czarnego scenariusza to juz sie pogodzilem ze moge byc z 1800 PLN do tyłu za silnik. Ale mam wciąż nadzieje ze ożyje.
Co do wody w oleju, tyle co bagnetem sprawdzam to nie widać- ciężko okreslić, ale olej bede musial wymienic (jak tylko ożyje)
_________________
http://www.rimmerbros.co....5-MG-ZR--m-1614
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Lip 29, 2008 13:31   

Stopień sprężania to 19,5 .
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Wto Lip 29, 2008 13:39   

Adrian355 napisał/a:
Stopień sprężania to 19,5 .
dzieki wlasnie to znalazlem w danych technicznych
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lip 29, 2008 15:27   

stopień sprężania nie jest równy ciśnieniu w cylindrze. Ale myślę, że mechanik bedzie wiedział czy jest dobrze czy nie po pomiarze ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 627
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 10:40   

Sprawdż wiązkę od pompy wtryskowej. Ja nie mogłem odpalić po myciu silnika,
w otulinie przewodów była woda a przewody miały spękną izolację.
Powodzenia.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 12:37   

BetJar napisał/a:
Sprawdż wiązkę od pompy wtryskowej.


Wiazka jest sucha nie lałem woda po silniku niestety woda poszla do środka silnika.

Panowie pomoże mi ktoś poszukać jaki jest moment dociagnięcia srub od glowicy ??

Czy orientuje sie ktoś jak powinien być ustawiony rozrząd (chodzi o znaczki ) po prawej stronie jak sie na silnik patrzy(przy pompie). Sa tam 2 nacięcia na obu kolach zębatych ale nie cholery nie wiadomo z czym one sie powinny pokrywać.
Z lewej strony znalazlem, blokade wału też.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 13:02   

Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz w Rave - instrukcji serwisowej rovera dostępnej tu: http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
 
 
Bidi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lip 30, 2008 13:07   

kolego mialem ten sam problem ;) dobrez ze juz nie ma wody w cylindrach:) wymien olej na nowy i nie patrz czy jest w starym woda czy nie :) to nie zaszkodzi :) ja tak zrobilem i samochod jezdzil ;) ale wiadomo to mu na zdrowie nie wyjdzie :) tyle powiem :) i odpalaj do skutku ja tez mialem problem ale za ktorys razem zlapal...? a mam pyt ile czasu byla woda w cylindrach??a i jeszcze jedno z jaka predkowscia wjechales w kaluze?? chodzi mi o predkosc obrotowa silnika...??
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 13:47   

thef napisał/a:
Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz w Rave


Wlasnie staram sie to sciagnąc ale moje "super szybkie" lacze da rade to zassac za x czasu.
Czy mogl by mi to ktos sprawdzic na czasie mi zależy(moment dociagnięcia srub od glowicy) a RAVE sie sciaga niemilosiernie wolno u mnie.

Piter1986 napisał/a:
kolego mialem ten sam problem

I co zrobiles oprócz wymiany oleju?


Co do prędkości jak wjechalem w kałuże to bardzo wolno, nie powiem ile mialem obr/min ale naprawde wolniutko, jadac w kaluży musialem dodatkowo puscic noge z gazu zeby ominąć zalane BMW i wtedy calkiem zdechł.
Moim błedem moze bylo ze staralm sie nim potem z 3 razy zakręcic zeby odpalił.
Wiem ze jak bym mial sporą prędkość obr to by mi wał moglo wykrzywić itd .... sprawy o ktorych nie chche nawet mysleć.

Piter1986 napisał/a:
mam pyt ile czasu byla woda w cylindrach??

jakos za osuszanie wziolem sie zaraz po przycholowaniu ale wody z cylindrów pozbylem sie na następny dzień rano.
Możliwe jest zeby zawór sie nie domykał szczelnie i to moze byc powodem ze nie odpala ?
 
 
Bidi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lip 30, 2008 14:09   

wiec tak jak zalalem silnik w nocy to nasteonego dnia rano z tata wzielismy sie za odkrecanie swiec zarowych i proba odpalenia wywalo paliwo z cylindorow, a przed tym wyalaislmy wode z turbo wezow intercolera , wymiane filtra i jak samochod juz zapalil to pochodzil chwilke i pozniej wymienilismy olej i autko jezdzilo norlamnie :) a ja tak samo mialem jechalo przedemna bmw przejechalo wiec ja za nim jak on juz dojezdzal to konca kaluzy to awaryjne i klops a w w polowie kaluzy i zassal silnik wode i dupka ;/ ;/;/ a u Ciebie moze byc tak ze pasek przeskoczyl i juz dupa z odpalenia spr rozrzad:)
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Sro Lip 30, 2008 14:15   

Piter1986 napisał/a:
jak samochod juz zapalil

długo go kręciłeś zeby odpalił? ja próbowalem po osuszeniu aż mi prawie akumlator siadł.
_________________
http://www.rimmerbros.co....5-MG-ZR--m-1614
 
 
Bidi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lip 30, 2008 14:28   

bizkid napisał/a:
Piter1986 napisał/a:
jak samochod juz zapalil

długo go kręciłeś zeby odpalił? ja próbowalem po osuszeniu aż mi prawie akumlator siadł.


hmm trduno mi to powiedziec bo to bylo z rok temu ale jakos dlugo nie krecilem z kilka razy ;0 a u Ciebie moze byc rozrzad przestwaniwony wiec lipa moze byc:) ja jechalem wtdy 1 bez jazu toczylem sie :) zassal i zgasl ;)
 
 
bizkid 




Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 75
Skąd: śląsk



Wysłany: Sob Sie 09, 2008 16:52   

no i KAPA silniek dalej nie chche odpalić.

Po wylani wody z wszystkich elementów mechnik (brat) zabrał sie za rozbieranie silnika i sprawdzenie czy wał jest wporzadku. na szczęście okazał sie OK. Wszystke cylindry zostały wyjęte, umyte i założone spowrotem. Wyczysczone zawory i gniazda zaworów -bo nie domykały sie szczelnie zaszły jakimś białym nalotem.
Po umyciu wszytskich elementów silnik powoli sie poskładał. Nie obylo sie bez wymiany uszczelki na głowicy, oleju, cieczy chłodzącej.
Po złożeniu wszystkiego do kupy silnik nie chce odpalić

Obiawy:
- Rozrusznik kręci.
- Paliwo dochodzi do wtrysków ale jakoś tak słabo. Po zdjęciu przewodów z pompy paliwo leci pod malym cisnieniem. Czy powinno "sikać" z pompy mocno ??
(- bezpieczniki OK)

Przeglądam różne posty o tematyce "problem z odpalaniem" i natrafilmem na takie problemy
Czy to czasme nie wina immo ( w sumie jak wciske przycisk na kluczyku, lampka gaśnie) Po zjęciu klem z aku i zalożeniu ich z powrotem (ładowanie akmlatora) immo wyłącza sie dopiero po 3 krotym nacisnięciu. Kazde następne wyłącznie immo jest OK.

Czy skutkiem, że nie chche odpalić może być wina jakiegoś przekaźnika lub czujnika?
Pytam bo od Turbo idą cienkie przedowy (zdjęcie poniżej) przewody kolor czerwony do jakichś czujników (zaznaczone na zdjeciu kolorem niebieski i zielony) czy co to tam jest. z nich tez się troszke wody wylało.
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Nie Sie 10, 2008 00:55   

bizkid napisał/a:
przewodów z pompy paliwo leci pod malym cisnieniem. Czy powinno "sikać" z pompy mocno ??


W przewodach idących od pompy do wtryskiwaczy ciśnienie powinno być wysokie, bardzo wysokie.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 10, 2008 09:56   

Moze sie pompa zatarla jakos i jest do wymiany :???:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10902
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 15:10   

Skiba napisał/a:
W przewodach idących od pompy do wtryskiwaczy ciśnienie powinno być wysokie, bardzo wysokie.

tak, ale dawka tego paliwa to jest ledwo kropelka na wtryskiwacz... także ciśnienia na przewodach nie da się zauważyć na oko, można zmierzyć ewentualnie specjalnym manometrem... jedyne co da jakiekolwiek wyobrażenie, to sprawdzenie jak działa całość razem z wtryskiwaczem- powinien dawać mgiełkę, a nie strumień paliwa... :/
z drugiej strony zalanie silnika nie powinno mieć wpływu na ciśnienie wtrysku (chyba, ze by się rozrząd przestawił) ewentyalnie końcówki wtryskiwaczy mogły dostać po tyłkach... :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4529
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Nie Sie 10, 2008 17:41   

eee... Paliwo powinno strzelać po lekkim odkręceniu wtryskiwacza.
Pompy to niestety czułe elementy i chyba tu tkwi problem.

W innym wątku (chyba o MG ZR) było to opisane niedawno.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 18:25   

pompa w 220SDi jest duzo mniej podatna na awarie niż w ZR/ZS i R25/45. Kurcze nie mam pomysłu co mogło paść. Ja bym sukcesywnie posprawdzał całą elektrykę silnika a szczególnie obwód pompy oraz czujnika wału korbowego i czujnika położenia igły wtryskiwacza :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220] Ciężko odpala po zalaniu benzyny
grembi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Cze 07, 2012 13:26
Remigiusz
Brak nowych postów [214 S.I. 97r] Nie odpala po zalaniu cewki-głośny strzał....
mysiak6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Maj 04, 2011 14:44
mysiak6
Brak nowych postów SOLVED [Rover 214 Si 96] Woda w bagażniku
Rycho61 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Sie 20, 2008 20:37
Rycho61
Brak nowych postów SOLVED [R25 1.4 14K4F '01] nie chce jechać na zimnym silniku
PTE Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Sro Kwi 03, 2013 14:16
Maarcel
Brak nowych postów [R220 sdi] Woda w samochodzie
miro20 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Gru 17, 2009 21:48
Haidi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink