Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 05:39 [R600] Za duże spalanie i jest mułowaty
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Ostatnio duzo jezdzilem wiec zalalem kociol do pelna i wyzerowalem licznik.wczoraj zapalila mi sie rezerwa a na liczniku pokazalo sie okragle 700km!!!czyli caly kociol ma 65l minus rezerwa ok 8lwychodzi 57l czyli na 100 pali 8.1l co wedlug mnie jest przesada.jezdzielm bardzo spokojnie przewaznie 100 bez gwaltownych przyspieszen.odcinki jakie robilem to przewaznie praca 17.5km w jedna strone, dosc czesto do piotrkowa ok 40km w jedna i czasem do sklepu.
Oprocz tego auto nie ma kopa(o zrywie mozna zapomniec).jest strasznym mulem na 1,2 przy niskich predkosciach i dopiero powyzej 2tys obr zaczyna zyc.czy powodem tego moze byc wymiana rozrzadu i sprzegla.wymienilem to zaraz po kupnie i niestety nie mialem mozliwosci porownania przed wymiana i po.Zakaladem po prostu ze ten typ tak ma.
Co powinienem sprawdzic bo za chyba ma za duzy apetyt na paliwo.
Czy one zeczywiscie sa takimi mulami?
Ile litrow jest w rezerwie bo tylko zalozylem ze ok 8
ile Wam udaje sue zrobic km na pelnym kotle?
Dzieki z gory za wszystki odpowiedzi!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 24, 2011 23:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 05:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie-dzwiedz, mozebyc przestawiony rozrzad o jeden zabek lub przeplywka do d... Spalanie sprawdzisz lejac pod korek, odczekujesz chwile az opadnie a potem znow pod korek i powtarzasz tak do momentu az bedzie stalo w korku, przejezdzasz 100km tak jak jezdzisz zazwyczaj i zalewasz na stacji pod korek, patrzysz ile litrow Ci weszlo i wychodzi Ci ile spala na 100...
A jak mam sprawdzic czy rozrzad jest przestawiony?musze jechac do tego goscia ktory mi to wymienial i niech sprawdza?
jak sprawdzic czy przeplywka jest ok?
nie-dzwiedz, jakbyś miał przestawiony rozrząd, to zawory byś miał zapewne powyginane i silnik byś mógł sobie wiesz gdzie wsadzić
NEOSSS, no takiego sposobu to ja jeszcze nie widziałem
Generalnie zalewasz do pełna, zerujesz licznik, jeździsz, zalewasz znowu do pełna, patrzysz ile weszło litrów (tyle spaliłeś), no i mnożysz litry razy 100 i wynik dzielisz przez liczbę kilometrów, które przejechałeś.
leszek95b, nie pitol glupot dobrze? Mozna przestawic rozrzad op 1 zabek a samochod moze slabiej odpalac, kopcic, nie miec mocy, wiecej spalac itd.... Mozesz miec takze przestawiony kat wtrysku na pompie badz moze byc walnieta przeplywkla, odpenij przeplywke i sprawdz czy auto ma lepszego kopa. A co do spalania to opisalem to samo co Ty wiec nie wiem czym sie rozni moj przyklad od Twojego
Witam
o ile sie nie myle to w oplach moze sie pasek urwac i nic sie zlego nie dzieje, mialem przyklad na omedze i calibrze, wiec nie wiem o co Ci chodzi.
NEOSSS jak mozna sprawdzic czy ten rozrzad jest dobrze ustawiony? czy te zabki sa dobrze zgrane..
Romekluk, sprawdz w Rave jak powinnien byc ustawiony rozrzad, a kat wtrysku to juz u mechanika znajacego sie na Roverkach...
Najlepiej jakbys podjechal do kogos z Twoich okolic polecanego w temacie Roverkow
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 206 Skąd: Złoty Stok
Wysłany: Pon Wrz 15, 2008 10:52
Zgadza się opel ma bezkolizyjny silnik przynajmniej większość po urwaniu paska nic się nie stanie no, nie pojedzie dalej.
Wątpie że kolega ma przestawiony rozrząd,sprawdź czy z odpiętym przepływomierzem jest jakaś różnica,sprawdź też przewody gumowe od turbo,często jest niewielkie pęknięcie i następuje spadek mocy,jeszcze przewody co idą do pompy zerknij na kostkę.
I czy auto kopci
_________________ Człowiek nie wielbłąd musi się napić
Dzieki za wszystki odpowiedzi!jak wroce do domu to sprawdze przeplywke(wystarczy tylko wyjac wtyczke?).autko mi nie kopci chyba ze mam wlaczona klime to tylko kopci jak kompresor jest zalaczony i jeszcze kopci np jak podjezdzam pod kraweznik i musze dodac sporo gazu bo autko nie ma mocy na 1.
Przewody od pompy wtryskowej sa na pewno ok bo niedawno mialem z nimi "slynny" problem i musialem cos z tym zrbic.
[ Dodano: Pon Wrz 15, 2008 19:17 ]
Sprawdzilem jak autko chodzi po odpieciu przeplywki i nie odczulem zadnej roznicy.ale tak samo jak z przeplywka i bez niej zrywa zeby zrobic to trzeba sie napracowac.
Co mam dalej sprawdzic?
nie-dzwiedz, sprawdzaj jeszcze raz wiazke tylko bardzo dokladnie i powoli, nastpnie odpowietrz uklad paliwowy i spusc syf z filtra, sprawdz gruszke oraz korek. Posprawdzaj wszystkie weze od IC i turbinki no i dalej to moze tylko kat wtrysku...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum