Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] Montaż mechanizmów VVC
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] Montaż mechanizmów VVC

zmieniających fazy wałków rozrządu
Autor Wiadomość
kris0424 



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 2
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Sty 12, 2009 19:15   [MG ZR 160] Montaż mechanizmów VVC

Mam mały probem z moim Roverem (MG ZR 160)
Została rozebrana górna część głowicy trzymająca wałki rozrządu (żeby uszczelnić na łączeniu) i jednoczesnie zostały odkrecone mechanizmy VVC które sterują zmianą fazy dwóch krótkich wałków rozrządu.
Mechanizmy te muszą być odpowiednio ustawione i przykręcone
a zatem potrzebuje danych technicznych do odpowiedniego zamontowania tych mechanizmów.
Czy jest ktoś kto ma wiedzę w tym temacie i mógł by mi jakoś pomóc???!!!!
Ostatnio zmieniony przez thef Wto Sty 13, 2009 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 12, 2009 19:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 13, 2009 00:25   

:/ obawiam się, że w polsce na palcach się policzy ludzi, którzy to poskładają :/
masz blisko do PHJOWI, ale nie wiem, czy się podejmie... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Sty 13, 2009 11:47   

Jedyna znana mi instrukcja montażu i synchronizacji VVC (nie ma tego w Rave) Tu
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 13, 2009 11:52   

ZTCP kolega Sachar to zrobił, ale od tego czasu silnik VVC nazywa Very Very Complicated. ;) :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sty 13, 2009 19:25   

O, przepraszam, akurat co do działania vvc po mojej robocie to się przyczepić nie można. Nawet udało mi się bebechy z "młynka", które wysypały się na ziemię przy ściąganiu, poprawnie złożyć. A co do instrukcji to możesz się posiłkować tekstem z forum mg. Ważne, żebyś równo ustawił "młynki" i spiął je wałkiem synchronizującym. Jakby co to możesz dryndnąć 505493942, to powiem na co uważać.
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Sro Sty 14, 2009 00:56   

to moze w wolnej chwili wysmaz art-a na glowna sie wrzuci, dla potomnych ;) przez kom skorzysta tylko 1 osoba ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Sty 14, 2009 16:11   

Tylko musiałbym się najpierw Mariusza o prawa autorskie zapytać, bo bez jego kilku trików o których mi powiedział, to pewnie bym jeszcze z pięć razy rozkładał, zanim bym się nauczył :)
 
 
kris0424 



Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 2
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lut 18, 2009 20:59   

Koledzy muszę sie pochwalić !! !!!!!!!!
Po długich staraniach ( moze niektórzy jeszcze pamietają mój wczesniejszy problem z ustawieniem VVC przy moim MG ZR 160) w końcu poskłądałęm mój 160 konny silniczek VVC.
Autko jak najbardziej spawne, przetestowane i chodzi bez żadnych zażutów, bez dodatkowych awarii i niespodzianek.
Jak narazie to wszystko w jak naj wiekszym pożądku.
POZDRAWIAM wszystkich Roverowiczów :wink: :wink:
 
 
lopez86100 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 107
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 20:51   

Witam odnawiam stary temat czy ma ktoś opis jak ustawić VVC ? jesli nie to mogę wrzucić cały opis tylk chciałbym żeby sie znalazł w jakims faq lub coś pozdrawiam (mam wszystko wraz z fotkami oraz filmikiem)
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 22:02   

Filmik proponuję na YT, a na forum linka :) swoją drogą gratuluje - mało kto sobie z tym radzi. A tak a propos - dorobiłeś te stukające elementy VVC czy poskładałeś jak było?
 
 
lopez86100 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 107
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Maj 12, 2010 23:00   

Poskładałem bo niestety po głębszej analizie okazało się że wyrobione były nie same małe elemenciki ale te wałeczki pod wpływem obciążeń bocznych dostają kształtu elipsy :/ więc trzeba by napawać lub przetaczać na mniejszy rozmiar i wtedy napawać otwory w "elemencikach" i ustawiać na nowy rozmiar np. na wycinaniu laserowym + utwardzanie
.

Na ebay'u widziałem VVC za 175 funtów (nowe) lub głowice z przebiegiem 20-30 k mil za 220-300 funtów więc jak padnie lepiej tak zrobić.

Gdyby mieć dostęp do warsztatu z obrabiarkami można by się bawić ale tak koszty zbyt duże.

Oki dam filmik + resztę tutaj jak tylko opracuje. Naprawdę nie jest to takie trudne jak mówią a słyszałem kiedyś tekst gdy spaliłem sprzęgło w oplu kadecie rocznik 82 że nie wymienię pod blokiem wziąłem książkę okazało się że nie trzeba było nawet skrzyni zrzucać zajęło mi to 8 h przy latarce pod blokiem ;) do 4 w nocy ale na drugi dzień autko śmigało jak burza xd
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 13, 2010 10:14   

Kolega Sachar miał kiedyś taki sam problem i dał radę, ale widzę, że już po sprawie. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Maj 13, 2010 10:23   

lopez jak masz możliwość i czas, to spróbuj napisać art'a w edytorze jakimś tekstów (np. word). Jeśli możesz go opleść fotami, to też będzie fajnie. Wtedy wrzuciłoby się go na stronę główną.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
lopez86100 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 107
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Maj 15, 2010 18:32   

Narazie wrzucam link do strony na której podstawie sam skaładałem jakbędę mieć czas to dam tutaj przygotowany przezemnie materiał http://www.touchepower.talktalk.net/VVC_Timing.htm

A oto tłumaczenie bardzo proste na fotce numer 1 widzimy wałek łączacy 2 mechanizmy VVC i jego wycięcie które ma się znajdować równo z płaszczyzna głowicy oraz otwory proadzące w mechanizmach VVC po bokach w górnej obudowie tej którą zakładamy po włożeniu wałkow.

Robimy tak że najpierw wkładamy wałek łączacy fazy i zawsze dokładnie co do 1 zabka na każdym VVC zakładamy próbnie górną obudowę i jeśli widoczne jest prawidłowe ustawienie tzn obydwie zmienne fazy w otworach testowych (tych po bokach) są ustawione prawidłowo widoczny jest otwór w tym dokładnie momencie wałek łączący ma się znajdować właśnie z wycieciem przy płaszczyźnie. Przestawiamy aż uzyskamy właśnie taki efekt.

Gdy już to mamy możemy dać silikon i przykręcić śruby zgodnie z odpowiednim momentem z ksiązki.

Teraz zostaje sam trzpień czy jak to nazwać to które wchodzi od góry i łączy się z zębatka na wałku łączącym fazy. obrazek numer 2. cofamy go śrubokrętem tak aby przy okazji niczego nie porysować i wkładamy to coś i jesli jest minimalnie widoczny tzn około 0.5 mm i otwory powróciły do stanu gdy widac otwór ustawiający w fazach to jest ok powtarzamy aż uzyskamy taki efekt. Montujemy wszystko i jazda.

To tyle jak o czymś zapomniałem piszcie.

Co do silikonu należy dać bardzo cienka warstwę aby nie pozatykać kanałów olejowych.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Lip 30, 2010 20:30   

dzieki za tutka :) przydal sie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
marek_gabrys 




Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 32
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 21:21   

Odświeżam po dwóch latach ten temat, ponieważ jestem zbyt głupi i nie umiem zrozumieć tego opisu synchronizacji tego układu.

1. problem to to, że "młynki" VVC mają inne numery, wiec zakładam, że się różnią. który jest na przód a który na tył silnika? nie znalazłem nigdzie takiej informacji a nie chce się opierać kolorem uszczelniaczy jako jedyne kryterium rozróżnienia tych części.

2. problem to kompletne moje niezrozumienie tej procedury ustawienia vvc.
wałek synchronizujący ma wycięcie, młynki tez mają znaki co w połączeniu z otworami kontrolnymi w górnej części głowicy da mi poprawne ustawienie fazowości wałków ssących.

problem mam ze zrozumieniem procedury spięcia wałka synchronizującego( łączącego młynki vvc) z tłokiem HCU. tłok ten nie ma żadnego znaku mówiącego o tym, że jego pozycja w względem układu jest prawidłowa.

czy od czasu ostatniego wpisu nie pojawił się jakiś bardziej precyzyjny opis ustawienia tego układu??
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 09:31   

marek_gabrys, spróbuj znaleźć namiar do kolegi Sachara - pamiętam, ze kiedyś miał problem, bo przy demontażu wszystko mu się rozsypało i chyba składał sam od nowa, więc może będzie mógł pomóc. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 17:45   

marek_gabrys: z tego co pamietam, mlynki zalozone na gorna pokrywe, w mlynkach sa otwory kontrolne, musisz cos przelozyc przez obudowe w ten otwor, zakladasz walek regulujacy, a tloczysko zapinasz na walku jednym zabkiem, jak skrecisz wszystko sprawdz proforma ( ostroznie , zeby sie nie rozsypalo ) czy tlok pracuje od oporu do oporu mlynka ( w sensie czy nie spada z walka )
teoretycznie tyle :D
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
kasik001 



Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 1



Wysłany: Pon Lut 17, 2014 21:06   

Niestety też mam problem z zmontowaniem tego przydał by się opis dokładny. bo czegoś nie rozumiem . A chciałem spytać : te 2 młynki mają być przykręcone do tej ramki co trzyma wałki ?
Bo ja przykręciłem to i wałki są już na swoim miejscu i nie mogę nawet trafić młynkiem w te bolce na wałku !
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Lut 18, 2014 11:28   

postaram się zrobić jutro zdjęcia, mam akurat taka czapke wypatroszona

[ Dodano: Wto Lut 18, 2014 11:28 ]
zdjecia
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR/R25] AIR BAG montaż ? ?
nexxus_2005 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Nie Lut 10, 2013 20:17
Bashful
Brak nowych postów [R200 1.4 16V 99r] Montaż LPG
mozecie kogos polecic?
SizeeR Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Czw Cze 28, 2007 00:58
koni
Brak nowych postów [R 200 1.4 8V] Montaż gazu?
Gaz za i przeciw
Azazel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 39 Wto Lip 10, 2007 11:45
maciej
Brak nowych postów [R25] Montaz silników
Immq Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Kwi 27, 2010 14:06
Immq
Brak nowych postów [R 25 MG ZR] Montaż instalacji LPG
Yogi92 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Lut 11, 2015 11:48
zacekpl



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink