Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Czy da się ściągnąć głowicę bez ..
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Czy da się ściągnąć głowicę bez ..

kanal potrzebny?
Autor Wiadomość
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Nie Lut 22, 2009 21:50   

Uszczelniacze są kierunkowe, Co do nowej magistrali to kupilem zestaw naprawczy w Tomateam za te 599zł, jest tam wszystko co potrzebne. Założyłem nową uszczelkę pod głowicę, ale magistrali nie zmienialiśmy.
Po naprawie silnik zarobił już ponad 2k km i jest :ok:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 22, 2009 21:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lut 22, 2009 23:51   

szukale tego zestawu naprawczego w Tomateam ale nie moge znalezc - mozesz podac link do tego produktu
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
leszek95b 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 870
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 00:39   

Chodzi najprawdopodobniej o ten zestaw.
http://tomateam.pl/sklep/...l=silnik&c=1115
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 01:08   

Moze pasek juz tak wyjechany?? Nie mam pojecia co moze szumiec w okolicy walka.Stawial bym na jakis napinacz ale to nizej i od strony rozrzadu albo lozyska w alternatorze.
uszczelniacze wszystkie sa kierunkowe na walkach (2 prawe i 2 lewe). Na wale korbowym tez i rowniez wypada wymienic.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 10:00   

leszek95b napisał/a:
Chodzi najprawdopodobniej o ten zestaw.
http://tomateam.pl/sklep/...l=silnik&c=1115


To dokladnie ten :razz: :ok:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 10:11   

pasek ma ok 35tys km, lozka w alternatorze 2 tygodnie temu wymieniałem. No nic rozbiorę to zobaczę.
1 A jeszcze takie pytanie - czy tuleje które wystają ponad blok (chyba plastykowe) trzeba zawsze wymienić na metalowe i czy one są w zestawie z uszczelkami głowicy czy kupuje sie je osobno?
2 Jak uszczelnić głowice i glowiczki - czym?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 10:16   

dawidd napisał/a:
1 A jeszcze takie pytanie - czy tuleje które wystają ponad blok (chyba plastykowe) trzeba zawsze wymienić na metalowe i czy one są w zestawie z uszczelkami głowicy czy kupuje sie je osobno?

Tuleje się wymienia na metalowe (są w zestawie), bo jak przegrzejesz silnik to plastik się zdeformuje i zacznie się olej od płynu lać.

dawidd napisał/a:
2 Jak uszczelnić głowice i glowiczki - czym?


Połączenie głowicy i pokrywy walków uszczelnikiśmy silikonowym uszczelniaczem termoodpornym. Dobrze się sprawuje :ok:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lut 23, 2009 10:31   

truten23 napisał/a:
Uszczelniacze są kierunkowe, Co do nowej magistrali to kupilem zestaw naprawczy w Tomateam za te 599zł, jest tam wszystko co potrzebne. Założyłem nową uszczelkę pod głowicę, ale magistrali nie zmienialiśmy.
Po naprawie silnik zarobił już ponad 2k km i jest :ok:


wybacz ale 2 tys km to raczej nie duzo zeby sie wypowiadac ze jest OK ale jak bedzie zrobione 100 tys to wtedy bylo byk ok z tak wypowiedzia :)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 10:41   

no właśnie sie tak zastanawiam nad tym sylikonem - ktoś na forum pisał ze to sie absolutnie nie nadaje i stosuje sie jakiś specjalny środek który wiąże dopiero gdy braknie tlenu - czyli jak złożymy graty ze sobą i teraz nie wiem jak być powinno ?? ?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 10:51   

truten23 napisał/a:
Połączenie głowicy i pokrywy walków uszczelnikiśmy silikonowym uszczelniaczem termoodpornym. Dobrze się sprawuje

dawidd napisał/a:
no właśnie sie tak zastanawiam nad tym sylikonem - ktoś na forum pisał ze to sie absolutnie nie nadaje i stosuje sie jakiś specjalny środek który wiąże dopiero gdy braknie tlenu - czyli jak złożymy graty ze sobą i teraz nie wiem jak być powinno

Ja to pisalem. Zadzwon do Przemo285 i niech On Ci wytlumaczy. Bedzie bardziej wiarygodnie. Tam sa male kanaly olejowe i jak zlozysz to na silikon to masz po silniku. Przemo to uzytkownik z allegro "britcars" i tam masz namiary lub do Michala (wspolnik) 602 131 443
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pon Lut 23, 2009 10:57   

dawidd napisał/a:
no właśnie sie tak zastanawiam nad tym sylikonem - ktoś na forum pisał ze to sie absolutnie nie nadaje i stosuje sie jakiś specjalny środek który wiąże dopiero gdy braknie tlenu - czyli jak złożymy graty ze sobą i teraz nie wiem jak być powinno ?? ?


Żaden silikon. Dajesz Loctite czy inny ThreadLock (VersaChem) - jest to rodzaj kleju anaerobowego, który wiąże po kontakcie z metalem. Kolega oprawca1978 z braku tego preparaty uszczelnił to połączenie (z dobrym skutkiem) używając szkła wodnego.

W Rave masz podane jaki dokładnie Loctite jest potrzebny.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 11:07   

BoloSr napisał/a:
wybacz ale 2 tys km to raczej nie duzo zeby sie wypowiadac ze jest OK ale jak bedzie zrobione 100 tys to wtedy bylo byk ok z tak wypowiedzia


Akurat sie nie zgodzę, jeśli po przejechaniu tych 2kkm jest wszystko w najlepszym porzadku, to moim zdaniem jeśli sami czegoś nie wykombinujemy to ta uszczelka powinna wytrzymać :ok:
Zukowaty napisał/a:
Ja to pisalem. Zadzwon do Przemo285 i niech On Ci wytlumaczy. Bedzie bardziej wiarygodnie. Tam sa male kanaly olejowe i jak zlozysz to na silikon to masz po silniku.


Wiem kolego że też o tym pisałeś, Jednak ja nie użyłem stricte silikonu, a broń boże Hermeticu! Jest to właśnie specjalny uszczelniacz do użytku w silnikach, jest toto termoutwardzalne i termoodporne. :wink: No, ale wygląda toto jak silicon... :roll:
Poza tym kolego wiem ile tego nalożyć żeby kanałow olejowych nie zalepić :ok: :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
tetryk 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 372
Skąd: z gór



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 11:18   

silikon,o czym nie wszyscy wiedzą,ma taką "fajną" właciowość-jak przychodzi wysoka temp.(ponad 100 stopni) i do tego dojdzie kontakt z olejem i wysokie ciśnienie,to zaczyna się zachowywać jak pianka montażowa do okien....widziałem juz wiele zniszczonych uszczelek głowicowych zniszczonych włąśnie przez silikon....jak ktos przesadzi z iloscią to potrafi nawet głowicę pokrzywic w ekstremalnym wypadku.... :mrgreen:
koledzy mają rację-do składania połówek głowicy tylko specjalny środek aneborowy-taki który "klei" przy braku dostępu powietrza....generalnie im cieniej tym lepiej,ale tak żeby była "ciągłość" powłoki uszczelniającej
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 11:21   

PTE napisał/a:
Dajesz Loctite czy inny ThreadLock (VersaChem) - jest to rodzaj kleju anaerobowego, który wiąże po kontakcie z metalem.


No, tak być powinno, niestety ja tego śodka nie miałem :roll:

PTE napisał/a:
Kolega oprawca1978 z braku tego preparaty uszczelnił to połączenie (z dobrym skutkiem) używając szkła wodnego.


Czym kto może, tym uszczelnia :ok: Koledze Oprawcy podobno świetnie to uszczelnienie na szkło wodne się sprawuje :ok:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lut 23, 2009 11:22   

no to moze tak byc ale ja bym wymeinial wszystko a nie tka jak ty to zrobiles skor miales caly zestaw :roll:
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 11:24   

tetryk napisał/a:
silikon,o czym nie wszyscy wiedzą,ma taką "fajną" właciowość-jak przychodzi wysoka temp.(ponad 100 stopni) i do tego dojdzie kontakt z olejem i wysokie ciśnienie,to zaczyna się zachowywać jak pianka montażowa do okien....widziałem juz wiele zniszczonych uszczelek głowicowych zniszczonych włąśnie przez silikon....jak ktos przesadzi z iloscią to potrafi nawet głowicę pokrzywic w ekstremalnym wypadku.... :mrgreen:
koledzy mają rację-do składania połówek głowicy tylko specjalny środek aneborowy-taki który "klei" przy braku dostępu powietrza....generalnie im cieniej tym lepiej,ale tak żeby była "ciągłość" powłoki uszczelniającej


Jednak ja nie użyłem stricte silikonu, a broń boże Hermeticu! Jest to właśnie specjalny uszczelniacz do użytku w silnikach, jest toto termoutwardzalne i termoodporne.
:razz:

Jeszcze raz, broń boże silicon i hermetic :ok: :>

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 11:26 ]
BoloSr napisał/a:
no to moze tak byc ale ja bym wymeinial wszystko a nie tka jak ty to zrobiles skor miales caly zestaw :roll:


Faktycznie, można było. Ale szczerze nie było do tego przesłanek. Czas pokarze :cool:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lut 23, 2009 11:30   

no to bede czekal na relacje co i jak :)
mam nadziej ze umnie to tak szybko nie nastapi :rotfl: w koncu furak ma tylko 60 tys zrobione a sam juz nim zrobilem 3 tys
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 11:50   

truten23 napisał/a:
PTE napisał/a:
Dajesz Loctite czy inny ThreadLock (VersaChem) - jest to rodzaj kleju anaerobowego, który wiąże po kontakcie z metalem.


No, tak być powinno, niestety ja tego śodka nie miałem :roll:

PTE napisał/a:
Kolega oprawca1978 z braku tego preparaty uszczelnił to połączenie (z dobrym skutkiem) używając szkła wodnego.


Czym kto może, tym uszczelnia :ok: Koledze Oprawcy podobno świetnie to uszczelnienie na szkło wodne się sprawuje :ok:


Zgadza się. Wcześniej połączyłem to na Unikor, ale po około 10 miesiącach wylazło.
W lipcku 2007 roku rozkręciłem toto, przepolerowałem tą samą metodą, co głowicę w listopadzie 2006, czyli płaska strona szkła od reflektora wagonu kolejowego oraz papierek nr 1000. Resztki farby dały się przetrzeć. Złożyłem toto potem na wodę szklaną, bez rozcieńczania, mazałem pędzelkiem od farbek akwarelek.
Do chwili obecnej przejechałem dystans 32 kkm (było wtedy 126 kkm, teraz mam 158) i trzyma się całkiem całkiem. Poci się troszkę po stronie wałka wydechowego, ale to normalna, bo silnik w Polonezie położony jest nieco skośnie i wałek wydechowy zawsze jest zanurzony w oleju, nawet jak silnik nie pracuje.
O dziwo, silnik na oryginalnych uszczelniaczach nie cieknie mi, ani na wale korbowym, ani miska olejowa (malusio poci się na rogach z przodu, z tyłu nie).
Silniczek w bardzo dobrym stanie, nie bierze olejku, ani też nie ma prawie zupełnie przedmuchów, nadmiarem odmy ciągnie zawsze, a przepustnica w środku czyściutka. Aż dziwne..
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 20:51   

czyli co, na wode szklana poskładać? Jakie jeszcze środki by sie nadawały? chodzi mi konkretnie o nazwy i firmy - jutro będę musiał to kupić bo jutro sie biorę za robotę
Ostatnio zmieniony przez dawidd Pon Lut 23, 2009 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Lut 23, 2009 21:10   

dawidd napisał/a:
czyli co, na wódę szklana poskładać? Jakie jeszcze środki by sie nadawały? chodzi mi konkretnie o nazwy i firmy - jutro będę musiał to kupić bo jutro sie biorę za robotę


Jak uda Ci się kupić - to najlepiej będzie tam pasować Loctite nr 510.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Jak ściągnać tapicerkę z drzwi?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Wrz 07, 2007 14:49
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Da się ściagnąć górny sworzeń wahacza?
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Nie Paź 21, 2007 13:55
Pyzdra
Brak nowych postów [R416] Gdzie kupić używaną głowicę?
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Sie 04, 2008 09:47
kolin
Brak nowych postów [R400] Jak ściągnać nadkole?
colorone Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Wrz 24, 2007 16:30
colorone
Brak nowych postów [r400] Jak ściągnąć osłonę (plastik) klapy ?
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Maj 14, 2012 22:05
haxigi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink