Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Problem z podkręceniem turbo z 1,1 na 1,3 bara
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 08:59
[R200] Problem z podkręceniem turbo z 1,1 na 1,3 bara
Autor Wiadomość
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 11, 2010 16:17   [R200] Problem z podkręceniem turbo z 1,1 na 1,3 bara
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam dzisiaj naszla mnie ochota ustawienia turbo na 1.3 bara ( w chwili obecnej 1.1) Tak więc skracam cięgno jazda próbna ..i bez zmian 1.1 bara oraz 1.15 z "buttonem" myśle wtf. Ponowna próba cięgno skrócone na maxa doładowanie w dalszym ciągu 1.1 bara.Dolot szczelny nic na bok nie dmucha. I teraz pytanie co moze byc nie tak. Zastanawia mnie opcja zatkanego kata? Ew jakies inne sugestie. Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lis 20, 2010 19:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 11, 2010 16:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 11, 2010 21:47   

Raptile, Tez tak miałem w 220 SD nie dało rady więcej niż 1.2bara. A kata nie miałem.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Czw Lis 11, 2010 23:31   

U mnie przy max skręconym cięgnie dmuchało 1.3 w porywach 1.4 więc odkręciłem gruszkę i nakręciłem na jej szpilki po jednej nakrętce M6 i wsztstko z powrotem do kupy. zrobiła się wtedy tak jakby dodatkowa regulacja poprzez odsunięcie gruszki i teraz dmucha bez problemu 1.7bara
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pią Lis 12, 2010 00:00   

U mnie skrócenie cięgna skutkuje tym że turbo wcześniej daje o sobie znać, innymi słowy auto jest żwawsze przy niższych obrotach silnika co się przydaje bo nie nie trzeba redukować do czwórki przy wyprzedzaniu, ciśnienia nie sprawdzałem. Po kilku testach doszedłem do wniosku że nie warto przeginać bo spalanie rośnie a vmax nie, no i na zimnym trzeba delikatnie obchodzić się z pedałem gazu żeby nie zarżnąć turbo.
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 12, 2010 22:17   

No dobra ale problem musi gdzieś być skoro inni mogą dac nawet 1.5 bara
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lis 12, 2010 23:30   

może masz już podjechaną turbawkę i nie kręci siętak swobodnie ... możesz popatrzyc na luzy wirnika ... a jak sa ok, to spróbuj metodą kolegi GRZYBE powiększyć regulację :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 12, 2010 23:37   

tylko nie dokonca rozumiem metode kolegi
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 13, 2010 10:34   

GRZYBEK82 napisał/a:
dmucha bez problemu 1.7bara

z takim doładowaniem to twoje turbo długo nie wytrzyma, bezpieczna granica to do 1,5 bara
dawkę paliwa też zwiększyłeś czy tylko samo turbo podkręciłeś?
tak czy tak 1,7 bara to za dużo
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Nie Lis 14, 2010 17:06   

Dawka oczywiście też muśnięta :mrgreen: ,co do turbiny to niech się kończy założy się coś większego :twisted:
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lis 14, 2010 18:28   

szoso420, Turbo i również silnik silnik a bardziej tłoki oberwą :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 08:15   

szoso420 napisał/a:
tak czy tak 1,7 bara to za dużo

może i dużo, ale caly czas z takim doładowaniem sie przecież nie jeździ, moze mieć ustawione nawet na 1.7, odpowiednie regulowanie pedałem gazu wszystko zalatwia
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
Nilbul 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 108
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 17:52   

funfel napisał/a:

może i dużo, ale caly czas z takim doładowaniem sie przecież nie jeździ, moze mieć ustawione nawet na 1.7, odpowiednie regulowanie pedałem gazu wszystko zalatwia


Ciekawe jak naciskać pedał gazu aby nie łapało 1.7 ?? ? Nasuwa mi się zakaz przekraczania 2tyś/obr.
Poza tym bardzo jestem ciekawy efektu np. zblokowania silnika przy +120 km/h na lewym pasie Polskiej Krajówki. Na tor tak ale na co dzień??
_________________
Małe, twarde i dość szybkie ;)
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 17:59   

Nilbul napisał/a:
aby nie łapało 1.7

załapie 1.7, oczywiście. Ale tylko przy gwałtowym przyśpieszaniu..
Nilbul napisał/a:
Nasuwa mi się zakaz przekraczania 2tyś/obr.

masz wskaźnik doładowania ze tak wnioskujesz? czy tylko teoretycznie tak twierdzisz? Otóż kolego nawet przy 2.5tyś obrotów turbawka nie dmucha caly czas 1BAR, dmucha tylko wtedy kiedy masz odpowiednio wciśniety pedał gazu.

Jak by bylo tak jak piszesz to nie mieli byśmy efektu "turbodziury" tudzież "lag".
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 19:30   

Nibul nic się nie stanie gdy nawet zablokuje się silnik bo to 4 albo 5 bieg silnik stanie a koła nadal będą się kręcić bo sprzęgło nie utrzyma i będzie się ślizgać. ałe nie rozumiem co ma duży boost do zablokowania motorowni?
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 19:34   

GRZYBEK82 napisał/a:
silnik stanie a koła nadal będą się kręcić
a nie rozwali wtedy paska rozrządu ?
_________________
dozwolona ilość znaków: 255
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Pon Lis 15, 2010 19:49   

jeśli już jakimś cudem zatrzyma się silnik to zerwanie paska prawdopodobnie będzie najmniejszym problemem :beczy:
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
fornal 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 38
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 08:20   

A nie ma w roverkach czujnikia cisnienia doladowania??? Wtedy komputer tak steruje turbo aby osiagnac zadana wartosc doladowania.
Wtedy problem to DDE i soft a nie mechanika.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 09:21   

jest czujnik ciśnienia dołądowania, ale nie służy on sterowaniu turbiną tylko zabezpiecza silnik przed przełądowaniem. Jeśli czujnik wykryje za duże ciśnienie doładowania to silnik przechodzi w tryb awaryjny i masz dynamikę malucha :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 12:27   

Raptile wywal tego kata i wstaw moja decat-rure :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Lis 20, 2010 16:56   

Problem rozwiązany podłozone nakretki pod budzik ;) 1.3 /1.5 bara ;)

[ Dodano: Sob Lis 20, 2010 16:56 ]
funfel, dobrze prawi polać mu ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [MG ZR] Problem z turbo
shaggy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Gru 03, 2010 13:47
bociannielot
Brak nowych postów [R200] 2.0 TD działanie turbo, jak sprawdzić ?
Lukasz8729 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Lut 20, 2016 12:17
Remigiusz
Brak nowych postów [R220] turbo GT 15 problem przy regeneracji
tedik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Paź 30, 2016 09:56
Markzo
Brak nowych postów [R200 D] Weze od turbo,intercoolera w oleju
dobrylek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Wto Kwi 23, 2013 16:02
kadzaf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink