Zaczęło mi się bardzo ślizgać sprzęgło, podejrzewam, że powodem jest olej, ale będę wiedział jutro jak ściągnę skrzynię. Skrzynia biegów jest uszczelniana czymś białym, więc chyba była rozbierana i bardzo możliwe, że ma mocniejsze łożyska(sprawdzę jutro). Sprzęgło będę wymieniał na wzmacniane, ponieważ nie wykluczam późniejszej modyfikacji silnika.
W tym miejscu pojawia się niewielki problem, nie wiem które wybrać:
AP http://www.moto-build.com/mainsite/roverturbo.html
TECHNICLUTCH http://cgi.ebay.co.uk/ROV...2QQcmdZViewItem
Black Diamond(jest troszeczkę słabsze od pozostałtch) http://www.chrisastleymot...roducts_id=1929
National http://cgi.ebay.co.uk/SPO...1QQcmdZViewItem
Chyba, że ktoś ma jakieś inne propozycje?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 01, 2009 18:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Konix jak zakupiłem samochód było tam sprzęgło LUK wymieniłem je przy przebiegu chyba 130k bo już na prawdę było głośne i i zaczynało się ślizgać. Prawdopodobnie było od nowości po wyjęciu okazało się ze były już pościerane nity na tarczy a one jednak działało wiec jak chcesz serie to śmiało można polecić LUK'a. Teraz mam założonego Nationala głownie ze względu na opinie i cenę w porównaniu do innych. Co do własnych wrażeń. Przejechałem na nim jakieś 15k i spisywało się bardzo dobrze. Obecnie po modyfikacjach do mapy LO czyli jakiś 215km i 299Nm jeszcze mi się nie poślizgnęło na mapie HI przy hamowaniu niestety raz sie poślizgnęło pewnie z czasem będzie coraz gorzej bo widać ze już trochę za dużo. Pytanie czy będziesz jakoś modyfikował moc i moment i o ile? Wide ze w linku jest National z 6-cio łapkowy w dobrej cenie jak masz zamiar zwiększać moc powinien byc to dobry wybór jeżeli nie to zwykły National albo LUK tez długo posłuży. Jak ja będę zmieniał to albo taki gotowiec albo taki sam "spiek" u Radzikowskiego.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Wto Cze 02, 2009 09:54
Nie będę raczej przekraczać 0,55 bara, musiałbym zmieniać tłoki. Z modyfikacji EBC, dolot wydech, więc będzie coś podobnego jak u Ciebie na LO. Jednak standartowe sprzęgło tego nie wytrzymuje zbyt długo. Te nad którymi się zastanawiam mają wzmocniony docisk i tarczę z lepszego materiału. Tego nationala masz CK 9337 czy SCK 8041 ? Sprzęgło 6,4 łapkowe napewno mi nie będzie potrzebne.
Nie będę raczej przekraczać 0,55 bara, musiałbym zmieniać tłoki. Z modyfikacji EBC, dolot wydech, więc będzie coś podobnego jak u Ciebie na LO. Jednak standartowe sprzęgło tego nie wytrzymuje zbyt długo. Te nad którymi się zastanawiam mają wzmocniony docisk i tarczę z lepszego materiału. Tego nationala masz CK 9337 czy SCK 8041 ? Sprzęgło 6,4 łapkowe napewno mi nie będzie potrzebne.
Dlaczego chcesz zmieniać tłoki powyżej 0,55 bara?
Standardowe sprzęgło LUK'a myślę ze powinno polatać min. 80k
Ja mam obecnie NATIONAL CK9337 228mm 18067AA
Czemu się bronisz przed 6 łapkowym taki spiek jest praktycznie nieodczuwalny jeździłem na takim nyska 200sx i jest to bardzo cywilizowanie . To nie hardcor 2-4 łapki gdzie czujesz sie jak w WRC. Poza tym powiedziałeś o wzmacnianym docisku to jest gorsze rozwiązanie nie dość ze odczujesz to na stopie np. w korku to powoduje on bezpośrednio nacisk na panewki w silniku o czym sie ostatnio dowiedziałem a to bardzo niezdrowe dla silnika...
jakie sa koszty w Polsce wzmocnienia skrzyni PG1 do 2.0t o lepsze lozyska i wlasnie jakie do tego sprzeglo zasadzic?
dobryziom, - jakiego masz moda zrobionego do swojego 2.0t ze wyciagasz 215KM i 300Nm? jak kosztowne sa takie mody
tak sie niesmialo zastanawiam czy da sie w jakims rozsadnym budzecie 'odzyskac' moment zamkniety w tym silniku przez projektantow Rovera z powodu lipnej skrzyni...
jakie sa koszty w Polsce wzmocnienia skrzyni PG1 do 2.0t o lepsze lozyska i wlasnie jakie do tego sprzeglo zasadzic?
dobryziom, - jakiego masz moda zrobionego do swojego 2.0t ze wyciagasz 215KM i 300Nm? jak kosztowne sa takie mody
tak sie niesmialo zastanawiam czy da sie w jakims rozsadnym budzecie 'odzyskac' moment zamkniety w tym silniku przez projektantow Rovera z powodu lipnej skrzyni...
z tego co się orientowałem jakiś czas temu z kolega Tomim w PL nie ma szans na wzmocnie skrzyni jedynie oryginalne łożyska MG (zresztą dość drogie) szczelne zamkniecie i zalanie dobrym olejem. Zamienników łożysk brak. Ewentualnie poszukać po jakiś stronach UK ale z tego co piszą na forach to wszystko to samo. Ja miałem reanimowana skrzynkę na jesieni i na razie spokój.
co do sprzęgła to tak jak rozmawiamy albo jakiś gotowiec z wyżej wymienionych albo dać do wzmocnia do Radzika. Ewentualnie dać dobre seryjne i przy dobrym traktowaniu i parametrach o ktorych wyżej wspomniałeś z 50K powinno zrobić
co do mojego Tomcia wszystko opisane w Watku: Tomcat Stage I zakończony
dobryziom, - jakbys mogl napisac ile takie przyjemnosci kosztuja co Ty zrobiles...czy z tego co piszesz wynika ze nie ma szans na zamienne lozyska nawet w duzych hurtowniach lozysk?
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Wto Cze 02, 2009 13:15
Chodzi o to, że założenie EBC i ustawienie tego powinno dać z 270-280NM. Przy doładowaniu 0,55 bara nie trzeba montowac czujnika EGT, mocniejszej pompy paliwa i BOV. 0,55 jest fabrycznym doładowaniem, które jest zmniejszane do 0,3 dla zblokowania momentu obrotowego na 240NM. EBC, albo MBC+manometr powinno starczyć do ustawienia stałego doładowania 0,55 i dać 270-280NM. Dużo niższe koszty.
Chodzi o to, że założenie EBC i ustawienie tego powinno dać z 270-280NM.
wiec tak za pomocą MBC możesz ustawić jedynie samo doładowanie na sztywno maja oczywiście wskaźnik boost.
za pomocą EBC zależnie od zaawansowania klika map ( doładowań ) oraz w tych bardziej rozbudowanych poziom narastania zależnie od obrotów i biegu. Ewentualnie funkcje peak warning, procedure startowa itd...
Nie zwiększysz momentu obrotowego nie zwiększając doładowania chyba ze poprzez odblokowanie wydechu oraz dolotu. Wtedy Niutki i moc zwiększy się sama bez ingerencji w doładowaniu.
Konix napisał/a:
Przy doładowaniu 0,55 bara nie trzeba montowac czujnika EGT, mocniejszej pompy paliwa i BOV.
jeżeli nie będziesz grzebał przy dolocie ani wydechu (czyli tym samym zmianie stosunku mieszanki) to nie trzeba bo czujnik EGT informuje nam o przebiegu spalania reaguje szybciej niż AFR. ( teoretycznie komputer powinien sam obsłużyć pewne różnice i dostosować skład ale jak pokazuje życie rożnie to bywa dlatego stosujemy wszelkiego rodzaju "swinki" ) Informuje nas także czy sam proces spalania przy różnych obrotach i obciążeniu przebiega w optymalnej temperaturze. Odnośnie pompy z racji dalszych modyfikacji oraz wysłużonej starej nie zaszkodzi zmienić na wydaje walboro bo przerwanie nawet na chwile jest bardzo bolesne dla silnika a przy starej pompie możesz to zrobić nawet na serii Blow off daje sie raczej dla wydłużenia żywotności sprezarki oraz żwawszej reakcji na gaz.
Konix napisał/a:
0,55 jest fabrycznym doładowaniem, które jest zmniejszane do 0,3 dla zblokowania momentu obrotowego na 240NM.
to nie do końca prawda ponieważ acurator na sprężarce jest ustawiony do 0,8 bara a seryjny EBC pozwala w over booscie pociągnąć do tez tej granicy zanim zbije z powrotem doładowanie
Konix napisał/a:
EBC, albo MBC+manometr powinno starczyć do ustawienia stałego doładowania 0,55 i dać 270-280NM. Dużo niższe koszty.
oczywiście można poprawić sprawność tego silnika małym kosztem tylko szybciej zajeździmy sprężarkę a może i silnik.Jak ma być to juz koniecznie budżetowo to:
*odpinamy seryjne EBC wpisany MBC ustawiamy na 0,7 bara ( komputer jest w stanie wyrobić do 0,8 bara lekko powyżej ma własną blokadę)
*pompa paliwa walbro 340GS można nowa seryjna ale to warto juz dorzucić 3 grosze
*dolot ze stożkiem ważne żeby był duży i miał chłodno( stożek przynajmniej na poziomie aoma koszt 70pln)
*wydech przelotowy brak kata 2,5 cala może być to zwykła stalówka i zwykle przelotowe puszki z allegro turbo nie ma wymagającego wydechu może być nawet jedna pucha ale będzie głośno...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum