Mam Rover'a 214i rocznik '99. Od pewnego czasu ubywa mi płyn chłodniczy w ilości 0,5L co 3 tygodnie, niemal jak w zegarku, choć nieraz jest to mniej, raz więcej. Zauważyłem też lekkie dymienie na biało z rury wydechowej (przy temp. dodatniej otoczenia), które zanika w czasie pracy wentylatora, a po jego wyłączeniu powraca. Dwa lata temu wymieniano HGF, ale wówczas ubytkowi płynu towarzyszyło dostawanie się oleju do zbiornika wyrównawczego (powstawał słynny majonez). Obecnie płyn jest klarowny, tyle że znika. Czy powodem znów jest HGF, czy coś innego?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 01:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
NAJPROSCIEJ PO POWROCIE DO DOMU WYKRĘĆ ŚWIECE I POWKŁADAJ KAWAŁKI SZMATEK ZAMIAST ŚWIEC ,PRAWDOPODOBIE PŁYN DOSTAJE SIĘ NA CYLINDER MORZE BYĆ TO HGF LUB PĘKNIĘTA TULEJA ZATKO TO AKURAT SIĘ ZDARZA ALE SIĘ DZIEJE
BYWA TEŻ USZCZELKA KOLEKTORA SSĄCEGO WTEDY ZAZWYCZAJ PŁYN DOSTAJE SIĘ NA 1LUB 4 CYLINDER
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 09:29
witaj mi tez plyn ubuwal tez myslalem ze to hgf ( z tym ze dymienie bylo takie normalne bez chmury dymu) dopiero przy wymianie rozrzadu dowiedzialem sie od mechanika ze to pompa sie wykanczala i ciekla. od wymiany rozdzadu zrobilem ok 8 tys km wymienilem ok 4 mies temu od tamtej pory praktycznie zerowy ubytek
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
witaj mi tez plyn ubuwal tez myslalem ze to hgf ( z tym ze dymienie bylo takie normalne bez chmury dymu) dopiero przy wymianie rozrzadu dowiedzialem sie od mechanika ze to pompa sie wykanczala i ciekla. od wymiany rozdzadu zrobilem ok 8 tys km wymienilem ok 4 mies temu od tamtej pory praktycznie zerowy ubytek
Wprawdzie rozrząd robiłem tuż po zakupie auta w 2006 r., ale z tą pompą też może być różnie. Czy jak jest uszkodzona, to są tego jakieś inne namacalne objawy, np. plama pod autem? Co do dymienia, fak swoistej chmury nie ma, jak napisałem, lekko, ale da się zauważyć bez trudu. Dzięki za wskazówkę, myślę jednak, że jako laik lepiej jak poświęcę "parę" złotych i skieruję się do warsztatu
Pomógł: 22 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 508 Skąd: Z Google :)
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 12:24
to jak lekko dymi to sie tym nie przejmuj przy temperatucrach lekko powyzej zera dym zawsze jest widoczny co innego jakby dymil chmura dymu ... jedz do warsztatu i tam ci wszystko sprawdza i powiedza co i jak
_________________ www.dvhk.eu nowe forum nowe mozliwosci
NEOSOWI CHODZIŁO O NIERUWNA PRACĘ NAPRZYKŁAD CHODZI NA 3 CILINDRACH
PRZEZ MOMĘT
POZDRAWIAM
Nie, silnik chodzi równo, jak trzeba i nawet cicho, pomijając delikatny klekot popychaczy hydraulicznych, który zanika po rozgrzaniu. Ale wg mechaników, tym akurat nie mam się jeszcze przejmować, podobnie jak początkami końca łożyska wyciskowego sprzęgła, bo umiarkowany szum po wciśnięciu pedału zasadniczo tylko ja słyszę
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 94 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 14:21
Czy jak silnik chodzi nie równo, to może mocniej dymić? Ja mam słabszą kompresję na trzecim cylindrze, na luzie poszarpuje samochodem, a czasem mocno dymi na biało na zimnym silniku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum