Witam!
może moje pytanie wyda sie banalne, ale nie wiem gdzie znajduje sie w tym modelu wlew płynu chłodniczego, i czy zbiorniczek wyrównawczy znajduje się w lewym rogu pod szybą??
pozdro!
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 25, 2009 09:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 55 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 1110 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Gru 25, 2009 10:50
Płyn wlewa się przez zbiorniczek wyrównawczy, tak jak napisałeś w lewym roku pod szybą. Aby wymienić płyn, należy odpiąć dolny przewód od chłodnicy i zlać stary płyn. Całą procedurę wymiany i odpowietrzania układu znajdziesz w Rave, na stronie klubowej lub na forum, używając szukajki.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
formatuwka, zbiorniczek wyrównawczy to ten po stronie pasażera najbliżej szyby.W zależności czy masz ABS, czy nie to zbiorniczek może mieć inny kształt(tak sobie angole wymyślili ).
Wlewem jest zbiorniczek wyrównawczy.
Ja osobiście jeszcze nie zmieniałem płynu, ale się do tego przymierzam na wiosnę.
Jak wymienić płyn masz w miarę dokładnie opisane w RAVE.
O ile osób mnie ubiegło.I pomyśleć że w ciągu 2min
_________________ Lubisz jeździć?To jeździj, ale rób to tak aby inni też mogli czerpać przyjemność z
jazdy.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 76 Skąd: Rabka-Zdrój
Wysłany: Sob Gru 26, 2009 11:40
Ja płukałem kilkukrotnie silnik wodą z Ludwikiem - po HGF.
Lałem wodę z kranu bo akurat u mnie nie ma kamienia. Lepiej wlać destylowaną i dolać Ludwika. Ja czyściłem układ w kwietniu - temperatury na zewnątrz były dodatnie - lepiej zaraz po tym płukaniu zalej układ płynem. Ja wlałem Petrygo QAL.
Mnie mechanik polecił wypuszczać płyn w nieco inny sposób - popuszczałem zacisk na pompie wody (to najniższy punkt układu chłodzenia w silniku), zdejmowałem wąż a do zbiorniczka wyrównawczego wdmuchiwałem powietrze. Ogrzewanie oczywiście powinno być włączone aby zszedł płyn również z nagrzewnicy.
Następnie jak już płyn zleci montujesz wężyk z powrotem, zalewasz płynem i szukasz pod kopułką twardej rurki z której wystaje łeb śruby - jest to odpowietrznik. Odkręcasz/popuszczasz i czekasz aż przestaną lecieć bąbelki powietrza - dolewając do zbiorniczka płynu. Jak już nie lecą bąbelki - zakręcasz odpowietrznik, uzupełniasz płyn w zbiorniczku, zakręcasz zbiorniczek, włączasz silnik i czekasz aż włączy się wentylator. Po otwarciu się termostatu ubędzie sporo płynu, wyłączasz silnik, jak ostygnie uzupełniasz poziom płynu.
Odradzano mi zdejmowanie dolnego węża z chłodnicy z obawy przed późniejszym brakiem szczelności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum