Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprzęgło
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprzęgło
Autor Wiadomość
DJMordziak 



Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Płock



Wysłany: Wto Lis 01, 2011 19:24   

Siemanko, tak jak "wszystkich" dotknął mnie problem sprzęgła w CDT, na liczniku 210tys km i chyba nic nie było ruszane. Od jakiegoś czasu biegi wchodziły niby normalnie ale troche ciężej, sprawdzam poziom płynu i było bardzo mało więc dolalem (ale nie odpowietrzyłem bo śpieszyłem się). pomyślałem, że to wina pompki i mialem dać do regeneracji bo "wisiała" na niej kropla płynu ale nigdzie więcej nie było widać , że przecieka ani na dywaniku, ani na tej gąbce. Wyruszyłem dziś z domku i jeszcze szybcie wrociłem bo zgineło mi sprzęglo, prawie wcale go nie ma minimalnie tylkmo bierze od końca i samochod caly czas delikatnie jedzie. Dotknąłem palcami te dziurkina łączeniu skrzyni z silnikiemi jest mokro czyli pewnie poszedl wysprzęglik bo płynu znów nie bylo w zbiorniczku. Czyli trzeba wymieniać?? Mam pytanko czy ktoś spotkał się z tym wysprzęglikiem : http://moto.allegro.pl/wy...1864581344.html jest blisko i cena tez ok, (bo rozumiem że to na 100% wysprzęglik skoro jest mokro pod skrzynią?)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 01, 2011 19:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Lis 02, 2011 09:21   

Mimo wszystko spróbuj odpowietrzyć, jeśli to nie pomoże to masz problem z dociskiem.
_________________
rom
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Lis 04, 2011 12:51   

DJMordziak napisał/a:
dotknął mnie problem sprzęgła w CDT, na liczniku 210tys km i chyba nic nie było ruszane.

Ja też miałem wymieniane przy takim przebiegu. Auto było wtedy jeszcze w Belgii. Po fakturze doszedłem że robione było wysprzęglik czy jak tam się to pzretłumaczy na polski. Dumam czy było robione też i te inne rzeczy typu tarcza, docisk itp. Ewentualnie czy koło, dwumasowe było wymienione? Na fakturze jest ponad 800 euro z czego ponad 300 to za robotę.
U mnie tez biegi czasem dziwnie wchodzą ale raczej skrzynia mi pada.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Lis 04, 2011 16:06   

DJMordziak napisał/a:
Mam pytanko czy ktoś spotkał się z tym wysprzęglikiem : http://moto.allegro.pl/wy...1864581344.html
Zapytaj sprzedawce jakiego producenta jest wysprzęglik bo podaje producenta samego łożyska. Może to być AP Drivline lub BRITPART.

Tematy o wysprzęgliku i sprzęgle http://forum.roverki.eu/v...p=494811#494811
 
 
Jaross5 



Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sob Lis 05, 2011 00:58   

Witajcie,
Mam problem chyba ze sprzęgłem. Objaw to całkowicie luźny lewarek (można nim mieszać jak w garnku z zupą), chodzi na wszystkie strony, nie załącza biegów. Wcześniej opornie wchodziły. Wszystko wydarzyło się w ciągu jednego dnia: od rana zaczęły ciężko wchodzić biegi, i tak było do wieczora. Stanąłem na parkingu, chciałem cofnąć i LIPA :evil: . Objawy jak na wstępie. Bogu dziękować, że pod samym domem. Szukałem na forum, lecz nie znalazłem podobnego wątku, więc napiszcie co i jak, lub przekierujcie mnie. Mam grzebać przy tym jutro z mechanikiem.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lis 05, 2011 11:53   

Jaross5, wygląda ma to, że urwałeś któreś z cięgien zmieniające biegi na skrzyni. A przy tym, jeśli ciężko wchodziły, to pewnie pompa, albo wysprzęglik wysrany... :neutral:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Jaross5 



Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sob Lis 05, 2011 14:24   

Dzięki Rowan, zaglądałem pod maskę, i z tą linką bardzo możliwe, co do reszty, to się okaże, mechanik ma rozgrzebać ;)
Co by nie było, to trza zrobić! A masz orientację, w przykładowych cenach pompy i wysprzęglika? Czytałem o zamiennikach z BMW, lecz opinie są bardzo podzielone, tak 50/50.

[ Dodano: Sob Lis 05, 2011 14:24 ]
Mam już diagnozę: urwane wodziki. Jak wymontuję to zrobię zdjęcia, a gdy naprawię, to napiszę co i jak ;)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lis 05, 2011 17:32   

Jaross5, mówiłem :wink: Ale to jest wina tego, że na siłe wrzucałeś biegi. A to, że ciężko wchodziły, to jest osobna sprawa i ja bym obstawiał właśnie albo pompe, albo wysprzęglik. Z naciskiem na to pierwsze... Na początek proponuje dolać płynu i obserwować.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Jaross5 



Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Sob Lis 05, 2011 17:54   

Dzięki za konkretne rady Rowan, tak zrobię, a swoją drogą orientujesz się, czy te wyrobione gumy można jakoś dokupić? Bo trochę kiepskim rozwiązaniem wydaje się kupowanie całych elementów :razz: (cięgien z linkami i wodzikami), skoro wyrobiły się gumy w wodzikach. Masz jakąś wiedzę w tym temacie?
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 19:44   

Jaross5, mnie się rozerwała jedna przy zdejmowaniu, jak skrzynie wyjmowałem pierwszym razem. Zalałem jakims klejem i potem już bylo dobrze, przy każdym kolejnym zdejmowaniu, nic nie trzeba było poprawiać.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Jaross5 



Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Lis 07, 2011 12:38   

Okazało się, że gumy są, tylko się wyrobiły, zastanawiam się jak to zabezpieczyć przed spadaniem.
Jakim klejem to zalałeś, że mogłeś zdejmować i problem się nie powtórzył?
 
 
brodawski 



Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 5



Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 13:20   

Ostatnio miałem problem z wrzuceniem jakiegokolwiek biegu po chwili wszystko wróciło do normy aż do wczoraj znowu biegi zaczęły ciężej wchodzić a jak pompuje sprzęgłem jest lepiej a na pompce sprzęgła widać płyn czy wymianie podlega pompka czy wystarczy ja odpowietrzyć
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 13:31   

jeśli już porządnie leci to wymiana lub regeneracja,u mnie gdzieś tam sączy ale niewiem gdzie już od półtora roku i raz na jakieś 3 miesiące dolewam,wezme sie za nią przy okazji wymiany sprzęgła i wysprzęglika :)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
yacenty 



Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 1
Skąd: podkowa leśna



Wysłany: Sob Maj 12, 2012 16:32   

Koledzy! pompka, wysprzęglik, szybkozłączka...raczej wysprzęglik...nie wiem...potrzebuję namiar na fachowca z okolic pruszkowa. Wszędzie sucho a pedał przy podłodze...pomożecie?
 
 
lebiediev 



Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 11
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Wto Maj 22, 2012 22:54   

co sądzicie o tym zestawie kupować czy szukać czegoś innego http://allegro.pl/luk-623...2354076986.html
 
 
 
marcin8881 



Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 1



Wysłany: Sro Maj 23, 2012 16:29   

Witam nie pamiętam jak jest w pompkach rowerze75 , ale do pompek dorabiałem uszczelki na tłok za chyba 3zł w zakładzie który wyrabia siłowniki i uszczelnienia do hydrauliki na bazie płynów typu R4(chodzi gumki twardość gum itd.poi) do wysprzeglika też mi dorobili .Porównując zestawy naprawcze to stwierdzam jak to ma prawo działać ,jakość gum itd. Po zastosowaniu tych uszczelnień w pompie i w siłowniku żadnych wycieków .Zestaw naprawczy chyba za 20 zł , gumy dorobili mi za parę złoty.Regenerowałem Alfa romeo 146 układ wysprzeglania.
Zakład mieścił się na Różyckiego we Wrocławiu

Jak im się dostarczy tłok i cylinder to dopasują wielkość uszczelnienia.

Nie reklamuje zakładu ,ale kierowany byłem od sklepu do sklepu i tam trafiłem
 
 
piters75 



Dołączył: 01 Lip 2012
Posty: 2



Wysłany: Wto Lip 03, 2012 22:07   

Witam serdecznie i proszę o pomoc lub rade ! Otóż od kilku dni mam dziwny problem podczas gwałtowniejszego dodawania gazu obroty silnika wzrastają a roverek nie przyspiesza czy jest to wina sprzęgła? Odczucie jest takie jakby sprzęgło ciągło nadmieniam że dzieje sie tak na rozgrzanym silniku jak jest zimny wszystko jest ok ! Sprawdziłem poziom płynu w zbiorniczku przy pompce sprzęgła i jest ok wszystko suche odpowietrznik też ! Bardzo proszę o pomoc! aha to jest rover 75 ctd
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 04, 2012 08:30   

Ślizga ci się sprzęgło - zużyte już jest
Trzeba tarczę wymienić
Aby zrobić to dobrze i kompleksowo to do wymiany jeszcze docisk i wysprzęglik
 
 
3man 



Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Lip 04, 2012 17:39   

Witam,
Nie wiem czy dobrze trafiłem ale chyba mój problem również dotyczy sprzęgła i osprzętu. Zresztą od kiedy użytkuje to auto czyli jakieś 4-5 lat to co jakiś czas mam problemy z układem wysprzęglania. Przez ten czas wymieniłem już ze 4 wysprzęgliki i 1 obudowę pompki.
Natomiast teraz mam zupełnie nowe efekty i nie wiem z czym to połączyć. Mianowicie przy zmianie biegów jest jakby chwila zastanowienia, jakby lekkie puknięcie i dopiero samochód normalnie jedzie. Efekt nie jest za bardzo widoczny na niskich biegach ale na wyższych już tak, zwłaszcza jak się szybko jedzie. Po prostu teraz delikatniej puszczam sprzęgło. Dodatkowo jakiś czas temu pojawił mi się zgrzyt przy wrzucaniu 3 biegu. Jak jadę w miarę powoli jest ok ale jak jadę szybciej to raczej nieuniknione. Bieg podejrzewam, że to raczej problem z połączeniem gałki zmiany biegów ze skrzynią, Mnie martwi to szarpanie i pukanie przy zmianie biegów. Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie szukać usterki? Czy wina leży po stronie dwumasy czy sprzęgłą. Posiadam Roverka 75 CDT
 
 
kosiacki 



Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 91
Skąd: łowicz



Wysłany: Nie Sie 05, 2012 09:06   

A ja mam inny problem jak rok temu kupilem auto to po zaplacie sprzedający powiedzial że auto kupil z uszkodzonym sprzęgłem i mam założone nowe wię byłem nawet zadowolony.W czasie eksploatacji okazało się może to nadwrażliwośc bo tak sobie tłumaczę że przy zmianie biegów z3na2 często gaśnie auto,dodaję troszkę więcej gazu i jest dobrze.Sytuacja pogorszyla się jak teraz pojechałem w góry,jak chciałem podjechac pod większą górkę i auto zaczęło słabnąc to z3 znieniłem na 2 ale zaczęło śmierdzic sprzęgło więc dałem nura spowrotem i więcej w góry nie jechałem nadmieniam że inne auta jechały dalej.Powiedzcie mi czy Rover to taka lipa czy to ma coś wspólnego z opisanym przeze mnie objawem i co z tym fantem zrobic,bo na dziś więcej takim autem w góry nie pojadę.Dodaję jednocześnie że pompka nie cieknie biegi wchodzą lux,sprzęgło nie ślizga się i wszyskto oprocz jednego zgaśnięcia auta na 430 km jest dobrze. :?:
_________________
Gogo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [75]Sprzęgło
dario128 Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Mar 25, 2015 21:31
dario128
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło
bebechu. Rover serii 75, MG ZT 30 Pon Paź 24, 2016 22:14
maciejk1980
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 38 Wto Lut 12, 2013 09:55
Boncky
Brak nowych postów [R75] 2.0 V6 Sprzęgło
Ozi546 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Mar 28, 2018 13:56
karol77787
Brak nowych postów [MG ZT] Sprzęgło lub cos ?
MaReK Rover serii 75, MG ZT 73 Pią Lut 27, 2009 17:12
Rowan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink