Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] swap z 8V na 16V - proszona dość pilna pomoc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] swap z 8V na 16V - proszona dość pilna pomoc
Autor Wiadomość
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 19:07   

lacznik elastyczny wydechu
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 26, 2011 19:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 19:30   

trochę w opłakanym stanie on jest :P mam nadzieję, że mój będzie w lepszym - ta jego osłonka gdzieniegdzie ma luki : D

A myślicie, że będzie trzeba wymieniać poduszki silnika ? w końcu swoje lata mają :>

jak już silnik będzie na wierzchu, warto coś wymienić, do czego by nie było normalnie dostępu ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 19:34   

memphisto napisał/a:
A myślicie, że będzie trzeba wymieniać poduszki silnika ? w końcu swoje lata mają :>

Trzeba by było nim się bliżej przyjrzeć w jakim są stanie. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 19:35   

Widziałeś ile poduszki kosztują?
Jak są całe to nie ma sensu wymieniać.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 23:48   

pewno mechanicy na to wpadną nie ? :mrgreen: na szczeście to jest byłe ASO daewoo więc powinno być z ich wiedzą dobrze

[ Dodano: Sob Mar 26, 2011 19:41 ]
greg-si napisał/a:
Widziałeś ile poduszki kosztują?


no właśnie nie i wolę nie patrzeć bo co rusz to nowe wydatki :neutral: choć ogólnie uważam, że silnik upiłem za dobrą kasę.

Urwałem trochę z ceny jeszcze i wyszedł mnie 1.100 PLN razem z transportem :) cena raczej dobra zwazywszy, że na allegro są takie po 1200 bez osprzętu

Gorzej z przebiegiem bo miał niecale 101 tys mil :???: ale to już się dowiedziałem na miejscu więc nie miałem zbytnio wyboru :roll: Po przeliczeniu to mój tez tyle ma i żyje (no w sumie to umarł :mrgreen: )

[ Dodano: Pon Mar 28, 2011 23:48 ]
pasek klinowy będzie musiał być nowy, czy może zostać ten co mam teraz?
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 30, 2011 14:45   

memphisto napisał/a:
pasek klinowy będzie musiał być nowy, czy może zostać ten co mam teraz?
Chodzi o któryś od alternatora lub pompy wspomagania? Możesz zostawić stary jeżeli nie jest zniszczony i wyciągnięty.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 30, 2011 14:59   

klinowe są dwa :P i dwa możesz zostawić ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 01, 2011 15:24   

jutro mój stary silnik rzekomo ma wyskoczyć z auta a wskoczyć ma nowy - ile w tym prawdy to nikt nie wie.. bo oni się z tym wleką niesamowicie..

dziś już miało wszystko być wsadzone jutro podpinanie i w pt odbiór a już śpiewają na przyszłą środę. Dziennie ich "molestuję" wizytami więc może w końcu się sprężą jutro znów podskoczę i zobaczymy co i jak a w pon to już musze robić awanturę bo do czw mam gwarancję rozruchową i jak coś niezapasi to mi później nie zwrócą $$ za silnik

[ Dodano: Sro Mar 30, 2011 17:59 ]
Aha cały stary silnik mi zwracaja, więc jakby ktoś chciał jakieś elementy z 8V to można śmiało pisać oddam taniej niż na allegro :wink:

Mam np nowe kable BOSH za 199 PLN kupione na początku marca - za 100 PLN + wys oddam + dorzucę rachunek - ze świecami to samo od marca oddam za 20 PLN kpl (NGK)

ale to później na giełdę wrzucę ogłoszenia :)

[ Dodano: Pią Kwi 01, 2011 12:34 ]
za chwilę jadę zobaczyć poczynania, ale coś przez telefon mówili, że ponoć problem jest z tłumikiem? o co im chodzi? Jaki może być problem z tłumikiem ? :shock: może im chodzi o ten łącznik elastyczny ?

[ Dodano: Pią Kwi 01, 2011 15:24 ]
Ta taka rurka z łącznikiem elastycznym wkręcana w kolektor wydechowy w 16V ma inną długość i budowę niż w 8V

16V ma krótszą tą rurkę i to nie jest rurka tylko dwururka taka jakby

natomiast 8V ma jedną długą rurkę

ogólnie silnik już siedzi, rozrząd nowy, kable zmienione, świece nowe. Ponoć w poniedziałek do odbioru - no ale to zobaczymy. Jeszcze trzeba popodpinać całą elektrykę, akumulator wsadzić, rozpórkę mi na nowo założyć i cuda niewidy inne :wink:
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

  Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 17:36   [R 200] Problemy po swapie i chcą za to 2.000 PLN :(
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witajcie, jestem załamany...

Wydałem na silnik 1200 PLN i za swap wołają 1924.24 dokładnie i co? i dziś jadę odebrać auto Pani mówi to będzie 1924, 24gr - mówie no ale chwila chciałbym się przejechać..

No i idę do auta i zawał serca....

Odpalili - chodzi jak traktor - ponoć dziurawy taki łącznik elastyczny (no ale to nic fakt był w lipnym stanie - da się zrobić

Gorzej - płyn chłodnicy wsiąka w 30 sekund cały zbiornik wyrównawczy. Pod autem sucho, olej czysty.

przez 45 min chodzenia na benzynie wlaliśmy 5L płynu i całość wsiąknęła. Nagle patrzę i z tłumika mi pluje tą wodą... Co to może być? Oni mówią, że to wina zaworu nagrzewnicy, bo nie puszcza i płyn paruje lub ląduje w silniku.. głupoty gadali i kazałem na siłę otworzyć nagrzewnicę. Otwarł jakoś to niby i przewody się zagrzały - fakt, gaz wskoczył i auto chodziło ale on mówi, że to moja wina..

Jak moja? jak stoję obok auta 15min i nagle ja zepsułem całego swapa...

Po chwili zmienili wersję i Panowie twierdzą, że to wina silnika i oni zrobili wszystko dobrze i mam płacić 1924.24 i brać auto bo oni już go nie chcą i silnik mam zawieść na reklamację.

Przepraszam za chaotyczny styl pisania ale jestem załamany... Do tego silnik Jest bardzo ciepły nie da się dotknąć górnej pokrywy (tej z napisem TWIN VALVE 16 CAM czy jakoś tak) po prostu dotknąć się jej nie da.

Co robić.. ?

Póki co nie zapłaciłem.
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 18:05   

Nie wiem jak jest w tym silniku, ale czasami w innych jest tzw. ogrzewany kolektor dolotowy. Płyn krążący w głowicy idzie też do tego kolektora. Jeśli tak jest też w Roverku, to być może uszkodzona jest uszczelka pod tym kolektorem. Nie widzę innej możliwości jeśli masz czysty olej. Koniecznie trzeba to sprawdzić zanim zdecydujesz się ponownie odpalić auto, gdyż jeśli płyn jest w komorze spalania, to z racji jego "słabej" ściśliwości łatwo pogiąć korbowody. Nie zaszkodzi też wykręcić świece i zobaczyć czy masz płyn w cylindrach. Jak kupiłeś goły silnik, to wina leżałaby po stronie mechaników co robili przekładkę, jeśli cały, to może Ci być trudno wykręcić się od zapłaty za robotę.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 20:03   

marcin316 napisał/a:
Jeśli tak jest też w Roverku, to być może uszkodzona jest uszczelka pod tym kolektorem. Nie widzę innej możliwości jeśli masz czysty olej.

No dobra, może i racja, że przez tą uszczelkę spierdziela, ale
memphisto napisał/a:
płyn chłodnicy wsiąka w 30 sekund cały zbiornik wyrównawczy.

memphisto napisał/a:
przez 45 min chodzenia na benzynie wlaliśmy 5L płynu i całość wsiąknęła

Ale nie w takich ilościach :shock: memphisto, musi być widoczny gdzieś wyciek, niema innej możliwości. :bezradny:

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 20:03 ]
memphisto napisał/a:
Do tego silnik Jest bardzo ciepły nie da się dotknąć górnej pokrywy (tej z napisem TWIN VALVE 16 CAM czy jakoś tak) po prostu dotknąć się jej nie da.

A to to jest normalne jak silnik dobrze się nagrzeje. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 20:17   

memphisto, twoje tematy zostały scalone, na przyszłość staraj się kontynuować poprzednie tematy i nie zakładać kolejnych
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 20:49   

marcin316 napisał/a:
Nie zaszkodzi też wykręcić świece i zobaczyć czy masz płyn w cylindrach.


świece suche, nowe ale okopcone jakby węglem.

marcin316 napisał/a:
Jak kupiłeś goły silnik, to wina leżałaby po stronie mechaników co robili przekładkę, jeśli cały, to może Ci być trudno wykręcić się od zapłaty za robotę.


niestety kupiłem silnik kompletny z kolektorami itp.

leszczu19901 napisał/a:
Ale nie w takich ilościach :shock: memphisto, musi być widoczny gdzieś wyciek, niema innej możliwości. :bezradny:


wyciek jest z rury wydechowej na tyle auta.... auto pluje z wydechu wodą chłodniczą nie wiem gdzie ona wsiąka. Pod autem sucho na kostce brukowej.

te 45 mint to przesada ogólnie to wsiąknęło w 15 min :mrgreen: 45min trwała cała moja awantura ale 5L wsiąknęło w 15 min max bo tyle chodził w sumie silnik.

po 15min (w sumie - bo to były zapalenia 5 zapaleń po 3 minuty) no i była plama z wody ale pod wydechem
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 20:52   

No to jak nic uszczelka pod kolektorem ssącym ci puszcza, ale żeby tyle płynu spierdzielało, no nie wiem. :bezradny:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 20:56   

Do tego dochodzą dwa inne problemy

1. Silnik nie reaguje na silniczek krokowy - obroty chodzą sobie jak chcą w trakcie pracy silnika jak wypnę z krokowego rurkę to 0 reakcji, jak wypnę w ogóle kostkę z krokowca to zero reakcji. I obroty np przywieszą się na 3.000 i nic się nie dzieje nie spadną. Nie wiem czy to wina przepustnicy czy co?

I debile mi mówią, że to wina tego krokowca z nowego silnika. JA mowie a co z stary? A stary w jeszcze gorszym stanie (na szczescie nie wywalałem kolektora jak silnik zlomowalem) no i ide i mowie typkowi: ale tutaj nawet nie ma śladu kręcenia więc skąd pan wie... ? mówię mu, że chodziło idealnie na starym krokowcu.. taki zdziwiony przłożył krokowca z starego silnika i dalej 0 reakcji a obroty sie wieszają - stwierdzili ,ze mam sobie jechać na komputer aby zmapować silnik benzynowy czy jakoś tak.

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 20:55 ]
leszczu19901 napisał/a:
No to jak nic uszczelka pod kolektorem ssącym ci puszcza, ale żeby tyle płynu spierdzielało, no nie wiem.


no a to ta uszczelka pod ssącym to droga naprawa? bo oni 500 zł wołają...

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 20:56 ]
500 PLN i nie ma gwarancji, że to zrobią
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 21:02   

memphisto napisał/a:
I obroty np przywieszą się na 3.000 i nic się nie dzieje nie spadną. Nie wiem czy to wina przepustnicy czy co?

Ja bym właśnie zaczął od przepustnicy bo pewnie się przywiesza. Albo linka gazu musisz nasmarować. :wink: To po pierwsze, a po drugie to zostaw ten swój poprzedni krokowiec z 8V wstaw go, zrób reseta, no i by się przydało nim trochę pojeździć, ale jak mówisz, że ci ten płyn tak spierdziela, to niema mowy o żadnej jeździe. :/

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 21:02 ]
Cytat:
no a to ta uszczelka pod ssącym to droga naprawa? bo oni 500 zł wołają...

Co!!!!!!!!!! :shock: Ich chyba powaliło całkowicie. Jak nic chcą z ciebie jeszcze więcej wydoić. :neutral: Uszczelka kosztuje coś koło 15 zł, a wymienić to można samemu.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 21:07   

najlepsze jest to, że oni mi silnik złożyli i tym autem sie nawet nikt nie przejechał... a wiem, że się nie przejechał bo mam zapis km na liczniku tymczasowym i ogolnym i to nawet o 100m nie zmieniło.

A takie jeszcze pytanie - jak auto chodzi naluzie i wy wypinamy krokowca z wtyczki - to powinno się coś stać ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 21:08   

memphisto napisał/a:
A takie jeszcze pytanie - jak auto chodzi naluzie i wy wypinamy krokowca z wtyczki - to powinno się coś stać ?

Chyba nie, ale jak przed odpaleniem odepniesz to chyba nie odpalisz.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 21:09   

leszczu19901 napisał/a:
Co!!!!!!!!!! :shock: Ich chyba powaliło całkowicie. Jak nic chcą z ciebie jeszcze więcej wydoić. :neutral: Uszczelka kosztuje coś koło 15 zł, a wymienić to można samemu.


a możliwe, że to ona puszcza tą wodę do wydechu ?

i ogólnie nie wiem czmeu on ciągle pod maską trzymał palcem przepustnice i silnik był na ok 3.000 obrotów nie wiem co to mialo za cel. A jak puścił to auto się tak trochę telepotało jak na luzie stało - no ale bez tego łącznika elastycznego to to tak chodzi makabrycznie, jakbym miał jakiegoś mugena :razz:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 21:18   

memphisto napisał/a:
a możliwe, że to ona puszcza tą wodę do wydechu ?

A na 100% jesteś pewny, że ta woda z tłumika to płyn chłodniczy ??
Bo to albo przez tą uszczelkę kolektora ssącego, albo najgorsze uszczelka głowicy. :/
Zobacz ten artykuł. :neutral:
http://www.roverki.pl/por...lodniczego.html

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 21:18 ]
memphisto napisał/a:
ogólnie nie wiem czmeu on ciągle pod maską trzymał palcem przepustnice i silnik był na ok 3.000 obrotów nie wiem co to mialo za cel.

Może niema obrotów jałowych, albo
memphisto napisał/a:
A jak puścił to auto się tak trochę telepotało jak na luzie stało

Nie chodzi na wszystkich garach, co by świadczyło o dostawaniu się płynu do cylindrów. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 Vi] Problem z silnikiem. Dość głośne stukanie.
Aful89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Pon Kwi 29, 2013 10:10
Aful89
Brak nowych postów [R200] HGF, swap 8V na 16V
leszczu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 99 Pią Maj 25, 2012 18:45
leszczu
Brak nowych postów [R200] Swap Rover 200 1,4 16V na 2,0 16V
dariozz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Kwi 29, 2010 11:50
UniculTLX
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200 1.4 8v] remont czy swap??
kris_1987 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Czw Kwi 04, 2013 20:21
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink