Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Komputer 8V, a 16V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Komputer 8V, a 16V
Autor Wiadomość
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 13:04   [R200] Komputer 8V, a 16V
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1998

Panowie, mam dość pilna sprawę. Zamierzam przełożyć głowicę 16V do silnika gdzie była głowica 8V. I teraz bardzo ważne pytanie. Czy komputer od silnika 8V pociągnie 16V ?? Czy mogę napotkać jakieś problemy ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 13:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 13:08   

http://forum.roverki.eu/v...komputer+8v+16v
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 13:22   

Widziałem ten temat, ale chce się upewnić na 100% . :grin:
rovek, a mógłbyś spisać swoje numery kompa ??

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2012 14:22 ]
W tym temacie sTERYD, pisze już inaczej. :/ Wprawdzie chodzi o 1.4 16V i 1.6. To w końcu jak to jest ??
http://forum.roverki.eu/v...ht=komputer+16v
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 16:15   

Z moich roverków:

1.6 16v
MKC104031

1.4 16v
MKC104020
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 16:35   

U mnie w 1.4 16V:
MKC104021

Ciekawe czym one tak naprawdę się różnią
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 17:23   

U mnie. 1.4, 8V. rocznik 98, model prawdopodobnie 99
MKC104014
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 20:50   

Wg moich obserwacji i doświadczeń komputer jest do danego typu samochodu i ma znaczenie na prace silnika, spalanie, itp.

Robiłem wymianę silnika w ubiegłym tygodniu z 1.4 84KM na 1.4 103KM.

99% osób stwierdzi, że przecież silniki różnią się przepustnicą...

Auto diagnozowane na T4 przed wymianą silnika wszystkie wskazania ok.

Po wymianie silnika pierwsze wpięcie i wyrzucony komunikat wymagana wymiana sterownika na sterownik NNN100743 (W oryginale było NNN100742).

Po wymianie poszła cała procedura programowania i na koniec reset ostawień paliwowych.

Więc skoro przy takiej zmianie komp zawołał już o wymiane jednostki sterującej to przy wymianie z 8v na 16v tym bardziej taka zamiana byłaby konieczna.

Ale tak jak pisałem tylko moje obserwacje.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 21:05   

Kompy w 200/400 a 25/45 są całkiem inne, więc tego raczej nie da się porównać.
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pią Kwi 06, 2012 21:20   

ADI-mistrzu napisał/a:
Kompy w 200/400 a 25/45 są całkiem inne, więc tego raczej nie da się porównać.


Wiem że są inne ale na tym przykładzie - numer na kompie o czymś świadczy.
Leszczu zrobi i tak jak bedzie chciał ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 01:35   

Leszczu uwierz i posłuchaj MNIE bo ja to zrobiłem SAM OSOBIŚCIE. Komputer się nadaje, daj mu po zmianie głowy tylko troche przerwy i adaptacje zrób, mój problem z obrotami polegał na przepustnicy polonezowskiej z polonezowskim czujnikiem jej położenia który to NIE NADAJE SIĘ bo podaje inne oporniści niż oryginalny, musiałem przerabiać ten czujnik a od ponad roku nie mam problemu z obrotami spalaniem, paleniem i wszytko inne. NEGUJECIE? To powiedzcie kto z was to robił
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 09:41   

bonus89, pamiętam kiedy to opisywałeś i masz racje, zrobiłbym tak jak ty. Swoją drogą przekładałem komputer z 1.4 16v do 1.6 16v i powiem, że różnicy nie zauważyłem ani w pracy silnika ani w osiągach.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 11:25   

Tomi_114 napisał/a:
Robiłem wymianę silnika w ubiegłym tygodniu z 1.4 84KM na 1.4 103KM.

99% osób stwierdzi, że przecież silniki różnią się przepustnicą...

Dla mnie od początku to się wydawało za zbyt proste. Według danych technicznych te silniki mechanicznie niczym się nie różnią, tylko wcześniej wspomniana przepustnica która nie otwiera się maksymalnie. Więc najwyraźniej różnią się elektrykę/komputerem. To są tylko moje takie przypuszczenia, które Tomi_114, jakoś tam potwierdza. :grin:
ADI-mistrzu napisał/a:
Kompy w 200/400 a 25/45 są całkiem inne, więc tego raczej nie da się porównać.

Tu się zgodzę w stu procentach. :grin:
bonus89 napisał/a:
Leszczu uwierz i posłuchaj MNIE bo ja to zrobiłem SAM OSOBIŚCIE. Komputer się nadaje, daj mu po zmianie głowy tylko troche przerwy i adaptacje zrób, mój problem z obrotami polegał na przepustnicy polonezowskiej z polonezowskim czujnikiem jej położenia który to NIE NADAJE SIĘ bo podaje inne oporniści niż oryginalny, musiałem przerabiać ten czujnik a od ponad roku nie mam problemu z obrotami spalaniem, paleniem i wszytko inne. NEGUJECIE? To powiedzcie kto z was to robił

I właśnie tylko na przykładzie bonus89, się opieram. Bo nikt więcej tego nie robił. Jest wiele postów na forum o zmianie 8V na 16V i prawie wszystkie odpowiedzi to są tylko przypuszczenia, że głowica, kolektor ssący i wydechowy do zmiany i mamy 103KM. A to nie prawda, bo jest jeszcze kilka rzeczy które również trzeba wymienić o których nikt nie wspomina. Ale to zostawmy na inny temat. Jak zrobię u siebie tą przekładkę, to wszystko ładnie opisze dla potomnych. :grin:
bonus89, jeszcze jakbyś mógł to podaj mi swój numer kompa. :błagam: :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 12:13   

Trzeba by było dorwać kilka sztuk nawet uszkodzonych kompów, wtedy pozgrywało by się mapy i zobaczyło czy jest faktycznie jakaś różnica.
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 07, 2012 22:03   

spisze numery jakoś po świętach, dawno pod maske nie zaglądałem. Do kompletnego swapa głowy jest potrzebna: Głowica z wałkami, szklankami zaworami oczywiście, do tego kolektor ssący (przepustnica się nadaje z 8V) z tego co wiem wtryski 8 zaworowego są takie same jak 16 zaworów (ja wsadziłem większego ssaka i wtryski z 1.8), kolektor wydechowy+portki (dalej wydech taki sam jak w 16V, chodź u mnie znalazł się wydechowy z ZR'a 160 a dalej 2,5' przelot na tłumiku środkowym zamiast kata i końcowym SuperSprincie) Przerabiać mocowania alternatora nie ma potrzeby, wystarczy tylko dokupić dłuższy pasek klinowy (nie taki jak jest w 16V) nie pamiętam dokładnie ale chyba był 5PK560 (56cm) ale dokładnie nie pamiętam, każdy mechanik powie jakiej długości trzeba kupić. W rozrządzie napinacz jest mechaniczny w 8v jak i 16v więc należy kupić tylko dłuższy pasek od 16V. Jak chcesz iść w moc to poproś żeby splanowali Ci głowice tyle ile się da (U mnie porting głowicy zmiana zaworów i wszystkiego co tylko należy kosztowała ok.600zł włącznie z planowaniem).

[ Dodano: Sob Kwi 07, 2012 23:03 ]
jeszcze zapomniałem o przewodach zapołonowych, po za tym wszystko to samo
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 19:29   

o planowaniu głowicy to ty aby dobrze napisałeś?
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 21:12   

W tym silniku lepiej nie planować głowicy "ile się da", nie ma tam czujnika przeciwstukowego co może źle się skończyć...
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 21:29   

ADI-mistrzu napisał/a:
W tym silniku lepiej nie planować głowicy "ile się da", nie ma tam czujnika przeciwstukowego co może źle się skończyć...

i o to mi chodzilo. tej glowicy się nie planuje, a szczególnie wtedy gdy nie potrzeba. 0,2 mm to max a 0,3mm to już naprawdę koniec. to nie polonez ani żuk.
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Kwi 08, 2012 23:57   

A po co skoro tak mówicie planuje się ile tylko się da? Nie napisałem że mają to być jakieś magiczne wartości żeby zawory zaczęły tłoki całować, poprostu bardziej splanowana to większy stopień sprężania... ale co ja się tam znam, przecież poczytałem o tym tylko w rave :roll:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 07:50   

Nie chodzi o to że zawór tłok pocałuje.
Im większy stopień sprężania tym większe prawdopodobieństwo powstania spalania stukowego.
Przy stałym stopniu wyprzedzania zapłonu może od jakiś obrotów pojawić się stukot, czyli mieszanka paliwowa zamiast się spalać eksploduje.
Da się to jeszcze wyeliminować paliwem o wyższej liczbie oktanowej, ale jak się przesadzi to nawet 100 oktanów nie pomoże...

Tak też działa owa wyższa moc w paliwach w większej liczbie oktanowej. Nie jest to jakiś wskaźnik kaloryczności paliwa czy "energii w niej zgromadzonej", a odporność paliwa na samozapłon.
Jeśli samochód jest wyposażony w czujnik spalania stukowego, wtedy cofa kąt wyprzedzania zapłonu maksymalnie jak się da aż do pojawienia się stuków. Jeśli paliwo będzie miało wyższą liczbę oktanową to zapłon jeszcze bardziej się cofnie.
W ten sposób następuje samoregulacja, ale z tego raczej tylko Nm przyjdzie.

Dla przykładu, stare silniki Opla (przed chyba 96r.) miały pod maską wtyczkę którą ustalało się jakie paliwo się wlało do baku (95 czy 98). Różnica była tylko w tym, że komputer bardziej lub mniej wyprzedał zapłon.
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 09, 2012 09:09   

Tyle w teorii, w praktyce w k-serii nie da się osiągnąć poziomu sprężania wystarczającego do rozpoczęcia procesu spalania stukowego, ponieważ wcześniej wywali uszczelkę.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4Si '99 lpg] podpięcie pod komputer
procarz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sie 25, 2008 22:39
procarz
Brak nowych postów [R200 214Si 97r] komputer pokladowy
maverick Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Lis 15, 2009 14:30
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R200 r.97 1.4 16v LPG ] Przekładka z 25 zapłon i komputer
Czy zaplon i komputer z 25 bedzie pasowac do 200
oizo64 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Gru 16, 2009 18:38
oizo64
Brak nowych postów [R200 + LPG] Komputer zapomina ustawienia przepustnicy.
Tommek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Paź 17, 2011 16:21
Tommek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink