Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam.
Proszę o porady w rozwiązaniu problemu z moim Roverkiem, model 200 1.4Si z gazem sekwencyjnym. Dokładniej silnik odmówił współpracy
Historia zdarzenia:
Odpaliłem silnik, wrzuciłem wsteczny bieg, cofnąłem może z 30cm i auto zgasło. Nie zastanawiając się ani sekundy przekręciłem kluczyk i próbowałem go odpalić bez skutku ponieważ silnik kręcił, ale nie zapalał, aż w końcu po ponownym przekręceniu kluczykiem coś jakby się zablokowało w silniku, rozrusznik stał w miejscu, słychać było tylko tykanie, następnie wrzuciłem 4 bieg i go delikatnie pchnąłem aby sprawdzić czy faktycznie silnik się zablokował, lecz po mocniejszym pchnięciu autka coś się odblokowało.
Nie odpalałem go już rozrusznikiem bo bałem się, że coś jeszcze bardziej uszkodzę.
Czy ktoś z forumowiczów miał taką sytuację??
Możliwe, że przestawił się rozrząd?
Jaka może być tego przyczyna??
Dodam, że miałem nim nie dużą kolizję z uszkodzeniami z przodu auta. Czy ta awaria może mieć coś z tym wspólnego?? Wcześniej z samochodem nie miałem żadnych problemów.
Proszę o porady
Pozdrawiam Tomek
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 12, 2012 23:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rozrząd do sprawdzenia, a czy był sprawdzany po stłuczce? Czy po stłuczce długo jezdziłeś, a jeżeli tak to czy silnik zachowywał się normalnie (obroty, moc itp)
Przy uderzeniu rozrząd może przeskoczyć jeżeli nie zdążyłeś wcisnąć sprzęgła.
Już wszystko jasne
Ściągnąłem głowicę i okazało się, że mam ogromną dziurę na pierwszym tłoku i pęknięte 2 zawory wydechowe.
Jaka była przyczyna, tego do końca nie wiem, podejrzewam, że to wina paska. Pasek GOODYEAR wydawał się być dobrym zakupem, lecz gdy ściągnąłem go po uszkodzeniu silnika i porównałem z nowym paskiem Gates'a, to okazało się, że wygląda jak dętka od koła, dosłownie cienka guma i mało w porównaniu do firmowego paska zbrojeń w pasku.
Także nie polecam tego typu wyrobu do naszych Roverków, taka mała przestroga.
W każdym razie zabieram się za wymianę silnika.
Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie silnika z demontażu??
Pozdrawiam
Kupiłem silnik po okazyjnej cenie z racji tego, że stukają popychacze. Wymieniłem, wszystko hula tyle, że czeka mnie wymiana szklanek.
Z tego co się dowiedziałem wystarczy rozebrać wałki rozrządu, spuścić ciśnienie ze wszystkich popychaczy i delikatnie rozciągnąć sprężynki, które są tam zamontowane. Niby taka regeneracja niweluje stuki popychaczy hydraulicznych.
Słyszał może ktoś z Was o takim zabiegu??
A może ktoś coś takiego robił i by podpowiedział jak najlepiej to wykonać??
Pozdrawiam serdecznie.
[ Dodano: Sob Cze 30, 2012 15:54 ]
Witam.
Kupiłem silnik po okazyjnej cenie z racji tego, że stukają popychacze. Wymieniłem, wszystko hula tyle, że czeka mnie wymiana szklanek.
Z tego co się dowiedziałem wystarczy rozebrać wałki rozrządu, spuścić ciśnienie ze wszystkich popychaczy i delikatnie rozciągnąć sprężynki, które są tam zamontowane. Niby taka regeneracja niweluje stuki popychaczy hydraulicznych.
Słyszał może ktoś z Was o takim zabiegu??
A może ktoś coś takiego robił i by podpowiedział jak najlepiej to wykonać??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum