Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover45] nieszczęsna VP30
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover45] nieszczęsna VP30
Autor Wiadomość
przewa 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Jasło



  Wysłany: Wto Cze 11, 2013 21:47   [Rover45] nieszczęsna VP30
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich. Opiszę problem jaki mam z roverkiem 45.
W tym roku przełom lutego-marca po przejechaniu "trasy" ~60 km postawiłem auto na parkingu po krótkim czasie wróciłem jeszcze nie zdążył ostygnąć chciałem odpalić i nic rozrusznik kręci jak szalony i nie zapalił. Oddałem do mechanika gdzie wymieniono mi czujnik położenia wału wyczyszczono wylot i wymieniono w pompie dokładnie w sterowaniu pompy tranzystor od elektrozaworu, który również wyczyszczono i auto ożyło. Jeździłem do tej pory aż odpaliłem po domem i w ogóle nie reagowało na gaz silnik pracował dobrze na wolnych obrotach popracował kilka sekund i gaz zaczął normalnie działać więc pojechałem, zgasiłem auto normalnie postało chwile odpaliłem normalnie jak na niego czyli ciężko, ruszyłem przejechałem jakieś 300 metrów i auto zgasło, odpaliłem przejechałem kolejne 100 i zgasło i już nie odpaliło. Żaden check ani inna kontrolka nie zaświeciła. U znajomego mechanika zaczęliśmy od podłączenia komputera i okazało się że nie ma ciśnienia paliwa więc rozebraliśmy na pompie sterowanie i okazało się, że tranzystor znowu spalony, po wymianie zaświecił się check ale auto nie ożyło, czy to oznacza, że pompa nadaje się na złom? Wszelkie podpowiedzi i sugestie mile widziane
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Cze 13, 2013 08:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 11, 2013 21:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



  Wysłany: Czw Cze 13, 2013 08:01   Re: [Rover45 2.0 diesel 2000 rok] nieszczęsna VP30

Witam, podłączę się pod temat bo dziś spotkała mnie podobna przygoda. W czasie jazdy nagle stracił moc. Obroty spadły do ok 1250 ale silnik pracował normalnie ale zapaliła się kontrolna silnika i przestał reagować na pedał gazu. Zgasiłem, odpaliłem ponownie, wszystko niby ok. Przejechałem normalnie kilkaset metrów i znowu to samo. Obroty spadają i nie reaguje na pedał gazu. Ratunku !!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Cze 13, 2013 09:07   

Boże, no i padła, i co z tego - do regeneracji np chipcar.pl, albo probowac podmienic na ta z SD i podlaczyc pedal gazu bezposrednio pod pompe. Kurde kupujac tego diesla (jak i wiele innych) trzeba po prostu brac pod uwage ze ta pompa zdechnie :!: nie jestescie dziecmi z przedszkola wiec nie placzcie teraz w rekaw bo sie zabawka popsula. Nie wam pierwszym i nie ostatnim. Powodzenia panowie :ok: . Na pocieszenie pada też w oplu, volvo itp...

[ Dodano: Czw Cze 13, 2013 09:07 ]
Steff, u Ciebie to nie na pewno pompa, posprawdzaj jeszcze dokładnie :ok: .
 
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Czw Cze 13, 2013 09:45   

Ha. Co posprawdzać? Rozmawiałem już z mechanikiem i zasugerował awarię czujnika położenia pedału gazu. Nigdy jeszcze się nie spotkałem z czymś takim i czy to może być to? Tylka dlaczego po odpaleniu wszystko jest ok a po chwili się pipcy?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Cze 13, 2013 09:48   

Stef - to takie cos masz do tego linke od gazu podpiętą, faktycznie to się u nas psuje czasem, użyj wyszukiwarki forumowej, pełno tematów o tym było :ok: generalnie może byc że to to.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 13, 2013 10:31   

Tych pomp VP30 regenerować szkoda bo długo to i tak nie pożyje niestety :-| Albo kupić z młodszego rocznika używkę albo wsadzić z SD pompę i tyle. Chyba ze ktoś to żyda chce oddać to w tedy warto :mrgreen:

Ten tranzystor się nie pali bez powodu, jest uszkodzenie mechaniczne w środku pompy.

Potencjometr gazu tez pada, choć najczęściej w 25/ZR przez jego umiejscowienie w komorze silnika i ciągniecie wiązki kabli :-|
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
falar 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 94
Skąd: WWA



Wysłany: Czw Cze 13, 2013 17:27   

Steff napisał/a:
Ha. Co posprawdzać? Rozmawiałem już z mechanikiem i zasugerował awarię czujnika położenia pedału gazu. Nigdy jeszcze się nie spotkałem z czymś takim i czy to może być to? Tylka dlaczego po odpaleniu wszystko jest ok a po chwili się pipcy?

Dokładnie tak jak napisał bociannielot,
na 99% są to objawy padniętego "czujnika położenia pedału gazu" chociaż ta nazwa jest niezbyt trafiona. To jest potencjometr gazu, taka czarna puszka w kształcie walca z podpiętą linką od gazu. Czy to się stało podczas deszczu? Mógł się rozszczelnić i zalać wodą, wtedy po wyschnięciu może jeszcze trochę pojeździć ale nie musi.
Nie wiem czy w IDT jest taki sam, ale do Di nówka kosztuje 1500 zł :|
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 13, 2013 18:48   

Ten potencjometr gazu można zwykłym potencjometrem zastąpić za kilka złotych :D Tylko trzeba uszczelnić dobrze przed woda. Nowy do idt chyba coś ok 400-700zl kosztował :-|
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
naprawa-pomp 



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 3



Wysłany: Pon Sty 06, 2014 13:31   


Administracja forum ROVERki.pl informuje:

Niniejszy post został ukryty z powodu niezgodnśoci z regulaminem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] pompa vp30
seba11917 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Czw Lis 26, 2015 23:08
Remigiusz
Brak nowych postów [R45] idt pompa wtryskowa leje sie ropa vp30
pon89 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Wto Kwi 19, 2011 21:14
piotras9078
Brak nowych postów [R45] Utłukł 2 pompy paliwa vp30 sterownik tłoczek bzyczenie
domzalowicz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Sty 21, 2011 18:55
Jugol
Brak nowych postów [rover45] Elm327
HoNdA_88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Cze 01, 2013 10:18
HoNdA_88
Brak nowych postów [rover45]kontrolka
damian45v6 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Sty 04, 2013 19:23
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink