Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam. Mam problem z moim roverkiem 214 Si . Chodzi o to że nie mam nadmuchu ciepłego powietrza gdy silnik jest nagrzany. W moim samochodzie była wymieniana chłodnica ,termostat i płyn chłodniczy. Po zrobieniu tego wszystkiego odpowietrzyłem cały układ chłodniczy. Gdy jeżdżę autkiem (samochód jest nagrzany , trzyma temperaturę) lecz nie ma ciepłego powietrza ,czasami zdarza się że trochę ciepła poleci przez chwilę gdy trzymam silnik na większych obrotach około 3,5 - 4 tys , gdy jadę wolniej lub ekonomicznie znów wieje zimne powietrze. Drugi problem tyczy się wentylatora który przy tej pogodzę włącza się po przejechaniu 2km a nawet i mniej.
Czy to może by zamulona nagrzewnica? W czym jest wina , co robić?
Proszę o pomoc drogich klubowiczów.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 21, 2013 22:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie możliwe. Musiałbyś mieć mega pecha. Chyba, że mechanik nie wymieł pompy. Ja bym raczej szukał innej przyczyny (jeśli wykluczasz "przekręt" mechanika).
tez wymieniałem chłodnice i caly płyn.Znajomy mechanik podpowiedzial jak drobrze odpowietrzyć układ.Po prostu zalewasz go cały czas uruchamiasz silnik ale korek musi byc caly czas odkręcony.Temperatura będzie skakać bo powoli będzie zalewać układ (oczywiście dolewasz płynu jak go ubędzie).Gdy w zbiorniku płyn będzie sie gotować i wystrzeli tak jak bys odkręcił korek wtedy masz odpowietrzony układ (oczywiście nie wystrzeli ci prosto w twarz tylko tak chodźby gotujące sie mleko).Wylączasz silnik zakręcasz korek i jedziesz.ja tak zrobiłem i ci powiem że po 2-3 kilometrach mam w aucie tak cieplo że mozna jechać w koszulce i spodenkach.A cu ciebie będzie cos jeszcze zapowietrzone.
Właśnie przed chwilą odpowietrzałem znów cały układ chłodniczy krok po kroku jak napisałeś kolego. Nic to nie dało
Sprawdzałem jeszcze które przewody wody są ciepłe, wszystkie były gorące nie mogłem ich dłużej potrzymać . Lecz te dwa które idą do kabiny były chłodne .
Co to może oznaczać ?
A niemasz czasem zabrudzonych tych wężyków jakimiś prochami i cisnienie niejest wstanie tego pocisnąc dopiero jak depniesz gazu to poschodzi wieksze cisnienie i troche popycha.Pusiałbys to wszystko posprawdzać.
Jak kupiłem samochodzik to weze i zbiorniczek były bardzo brudne i zamulone , wszystko wyczyściłem specjalnym preparatem potem płukałem to ze 3 razy woda , zalałem płynem odpowietrzyłem i było git aż do teraz. Może to koledzy wina nagrzewnicy ?
Zawór nagrzewnicy znajduje się w komorze silnika, przy grodzi, w pobliżu zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego. Najlepiej w 2 osoby sprawdzić czy przy przekręcaniu na ciepłe powietrze widać ruch linki dochodzącej do tego zaworu.
Wczoraj odpowietrzałem konkretnie mojego R i nic . Dzisiaj przejechałem się autkiem i po chwili gdy silnik się nagrzał poczułem że leci ciepłe powietrze. Może nie było gorące ale dużo lepsze niż te zimne. Zobaczymy co będzie dalej Dziękuje panowie za wszelką pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum