Wysłany: Pią Lut 22, 2013 22:57 [R75] Płyn od wspomagania jak kaszka
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam
Wracając do domu dzisiaj przed samą bramą wyleciała mi końcówka od rurki wspomagania (jedna z tych dwóch idących wzdłuż chłodnicy
po rozpracowaniu problemu założyłem tą koncówkę i niby wszystko ok
kupiłem olej Hipol ATFIID
dolałem odpaliłem auto po chwili ze zbiorniczka zassało wszystko dolałem drugi raz
i od tego czasu jak odpaliłem ponownie auto to po 1 płyn po wymieszaniu się stał się prawie jak kaszka ( niby jest płynny ale że tak powiem wygląda jak nieudana pomidorowa )
drugi problem to gdzieś odrazu w wężykach się zapchał układ i strasznie hałasuje pompka
aż całe wężyki od wspomagania chodzą przez to i boję się żeby nie rozerwało gdzieś na złączkach ich
teraz pytanie
czemu się zrobiła taka kaszka
dlaczego się tak zapchało i nie chce przepchnąć płynu przez układ
najwyżej gdzie i jak spuścić cały płyn z układu od wspomagania
czym przeczyścić ?
sprężarką można przedmuchać nic się nie stanie ?
i ile wchodzi do układu płynu jak będe wlewał od nowa ?
1 płyn po wymieszaniu się stał się prawie jak kaszka
dotykałeś palcami są wyczuwalne grudki
bo ja stawiałbym na babelki powietrza zmieszane z olejem
w/g mnie uklad jest zapowietrzony
ta złączka ktora sie rozpieła napewno jest ok
moze tamtedy ciagnie powietrze, a powietrze w układzie powoduje tez głośną prace pompy
procedura odpowietrzania jest gdzies u nas na stronie lub forum
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie ma grudek itd płynny olej
Powietrze raczej załapało zanim zgasiłem auto jak mi się wypięła
Gdzie jest odpowietrznik? bo kurcze nie mogę znaleźć na forum
albo gdzie najszybciej i najlepiej spuścić cały płyn ? wtedy naleję nowego
Musisz odpiąć przewód od pompy ten którym wypycha płyn. I wtedy całość spuścisz. Chwilę pokręcić kierownicą, żeby wszystko zleciało, ale nie za długo żeby nie forsować suchego układu. Później dobrze wycierasz ręcznikiem papierowym koncówkę z pompy i koncówkę przewodu i spinasz razem.
A odpowietrzanie to raczej jak w większości aut. Stawiasz pierw auto na miękkim podłożu, by nie niszczyć opon Zalewasz płynem, nie zakręcając zbiorniczka i kręcisz maxymalnie kołami na odpalonym silniku i pilnujesz by zbiorniczek był prawie pełen. Póżniej jak ostygnie płyn to ustawiasz odpowiedni jego płyn i gotowe. Również oring w zakrętce oraz jego gniazdo wycierasz do syucha i w zbiorniczku też. Wtedy nie będzie Ci cieknąć z niego.
warto kupić je czy są jakieś zastrzeżenia do tej firmy ?
jeździ ktoś na nich ?
Osobiście nie miałem doczynienia z tą firmą, ale kiedys na forum forda został poruszony ten temat firmy SRL i jakoś dobrze nikt sie nie wypowiadał. No ale to było ponad rok temu. Dodatkowo nie jest to jakoś bardzo znana i zaufana marka. Może coś się poprawiło, nie wiem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum