Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Olej do JF506E
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Olej do JF506E
Autor Wiadomość
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Lis 16, 2013 07:28   

Zastanawiałem się wczoraj dlaczego za dynamiczną wymianę oleju firmy kasują jak za mokre zboże, co tam tyle może kosztować? Znalazłem kilka profesjonalnych urządzeń do dynamicznej wymiany oleju, oto linki:
http://www.pro-tec-polska...servomatik.html
http://www.motochemica.pl...-119-servo-mat/
http://www.launch.pl/ofer...wisowe/cat-401a
Widać z tego wyraźnie że po 6 klientach całe urządzenie im się zwraca, wszak to rozbój w biały dzień!
Zastanawiam się czy by tak nie zmówić się w czterech i nie kupić takiego urządzenia?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 16, 2013 07:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Limakow 



Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 13



Wysłany: Sob Lis 16, 2013 08:51   

Chłopaki skoro dobrze Wam wszystko działa to jest sens pakować się w duże koszta ?? ? Ja robiłem normalną wymianę. Olej kupiłem ten
http://allegro.pl/texaco-...3716599959.html
Weszło mi 3.5l.

Możecie wpakować duże pieniądze w dynamiczną wymianę a po określonym czasie i tak skrzynia uszkodzi się w wyniku losowym.
Jak dla mnie jak nie wykazuje symptomów negatywnych wymieniać normalnie co 40k i tyle. Jak się uszkodzi będziemy myśleć aczkolwiek nie musi :)
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Lis 16, 2013 09:14   

Podchodząc do problemu w ten sposób to masz rację, po co się pchać w koszty skoro wszystko działa normalnie. Ale może wiesz jaka jest różnica pomiędzy olejem Texaco ATF 402 a olejem Texaco ATF N402?
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 16, 2013 10:59   

Ja mam jeszcze jeden motywator do zmiany oleju: podejrzenie ze moje MEGA wibracje na D to sprawka skrzyni. Pytanie czy skrzynia może mieć aż taki wpływ że na biegu jałowym wszystko się telepie ?
 
 
 
Limakow 



Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 13



Wysłany: Pią Lis 22, 2013 12:26   

janio napisał/a:
Podchodząc do problemu w ten sposób to masz rację, po co się pchać w koszty skoro wszystko działa normalnie. Ale może wiesz jaka jest różnica pomiędzy olejem Texaco ATF 402 a olejem Texaco ATF N402?


Nie wiem, podczas swoich poszukiwań wybór ograniczyłem do tego z allegro i od Tomiego
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&funk=
i wybrałem tańszy z allegro.
Nie znalazłem praktycznie żadnych innych dostępnych z tych oficjalnie zalecanych do naszej skrzyni.

Tak na szybko szukając różnice:
"Texaco refer to it simply as ATF402, so you could enquire using that format, as opposed to N402 ATF. Rover or Ford dealers will (should) be able to supply it. "

"Looking through (the multiple) threads on the correct ATF to use, the advice seems to be stick with the Texaco product (ATF N402 - now ATF 402, but also being discontinued)."

Wychodzi więc na to, że jest to to samo i albo w pewnym momencie nazwę zmieniono na prostszą albo ten ATF w Texaco był nazywany bez N.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Nie Lis 24, 2013 16:08   

Właśnie znalazłem nowy olej Castrol ATF Multivehicle, w specyfikacji podają że jest do skrzyń Jatco i że jest tożsamy z Texaco ATF 402, oto link:
http://goodproject.pl/pl/...IVEHICLE-1L/211
Chyba się jednak na niego zdecyduję.

[ Dodano: Nie Lis 24, 2013 16:08 ]
Skoro już wszyscy wiedzą jaki olej stosować zamiast Texaco ATF 402 to nasuwa się kolejne pytanie, wymieniać olej czy też nie a ewentualnie dolewać jak ubywa, bo są różne szkoły? Jeżeli wymieniać to statycznie czy dynamicznie? Jak wymienić filtr oleju w Jatco JF506E? Jeżeli samochód ma przejechane 200 tyś. km i olej w skrzyni nie był wymieniany wcale a skrzynia pracuje dobrze, to czy wymiana nie dobije skrzyni?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 25, 2013 01:21   

W tej skrzyni filtr wymienia się przy remoncie, nie ma inaczej dostępu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pon Lis 25, 2013 12:52   

Patrzę sobie na fotkę tej skrzyni i zaraz przejdę do garażu zobaczyć jak to jest w realu. Mnie się wydaje że jest dostęp i nie trzeba wyjmować skrzyni. Pod spodem skrzyni jest korek spustowy, po odkręceniu go ponoć zleci 3,5l oleju, jeszcze tego nie robiłem ale tak tu piszą. Z boku skrzyni (trochę dziwne rozwiązanie) jest miska olejowa taka czarna a w niej na samej górze otwór wlewu oleju zaślepiony korkiem. Wystarczy odkręcić kilkanaście śrubek, odłączyć miskę i powinniśmy mieć filtr oleju. Czy ktoś z szanownych roverzystów już to przerabiał?

[ Dodano: Pon Lis 25, 2013 12:52 ]
Byłem i sprawdziłem, w realu jest jak na fotce. Miska olejowa jest od strony chłodnicy, przykręcona jest w pionie od czoła skrzyni i na górze jest wlew oleju. Pomiędzy skrzynią a chłodnicą jest jakieś 20 cm wolnego miejsca, można część śrubek odkręcić z góry a resztę od spodu, tylko czy tam jest filtr oleju? Oto dwa linki obrazujące miskę, filtr i uszczelkę:
http://midparts.com.pl/pl...elka-miski/2025
http://www.samko.pl/sklep...78fe38ae8766f15
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 25, 2013 13:38   

Jak odkrecisz pokrywę to stracisz cały olej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pon Lis 25, 2013 14:03   

Skoro wyleci cały olej to może i lepiej. Po co jechać do specjalistycznego zakładu i za dynamiczną wymianę zapłacić 1200 złociszy? Tylko czy pod tą pokrywą jest filtr oleju, czy może gdzieś głębiej?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 25, 2013 14:51   

Mam 2 skrzynie w garażu. Zaraz rozkrece i zrobię zdjęcia :D . Olej zostanie w cchłodnicy, to jak już tak bbardzo chcesz zrobić dobrze, to musisz ją jakoś wwypłukać chłodnice
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pon Lis 25, 2013 15:51   

Dzięki wielkie, nie chcę Cię aż tam mocno fatygować i narażać na koszty czy straty. Wszak prowadzimy rozważania czysto teoretyczne, na wiosnę być może zabiorę się za wymianę, albo i nie. To będzie zależało od wielu czynników, obecnie zgłębiam temat bo R75 w automacie mam dopiero od początku października tego roku i staram się do wiosny łyknąć jak najwięcej wiedzy w przedmiotowej sprawie. Przedtem jeździłem R416Si i dalej go mam sprawuje się świetnie tylko rdza go trochę łupie, służył mi i służy nadal już 18 lat. Napisz lepiej jak wypłukać tę chłodnicę i czy w moim przypadku wymienił byś olej czy może jeździł do upadłego i gdzie jest ten filtr oleju? A może z pięć razy pod rząd wymieniać po 3,5l?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 25, 2013 22:35   

Rozebralem, zdjęcia później. Ale filtra nie ma za pokrywą. Ja bym wymienił tylko 4 l i jeździł. Jedna osoba na forum pisała, że miała takiego pecha , że po wymianie dynamicznej 3 bieg szarpal. Ale nie pisał jak się skończyła sytuacja. Ja mam wymieniony cały, ale miałem remont skrzyni. Ja chłodnice płukałem w taki sposób.
Przed montażem skrzyni, jednego węża od chłodnicy uniosłem i wlewałem olej, a drugi maksymalnie w dół i było widać jak olej zmienia się. Tylko miałem mało oleju i nie udało mi się wszystkiego wypłukać.

Jeszcze jedno. Jak ściągniesz pokrywę, to olej zostaje w chłodnicy i sprzęgle. Nie wiem w jakich ilościach







_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Wto Lis 26, 2013 09:33   

Dziękuję Ci bardzo za ten cenny materiał poglądowy. Wydawało mi się że to tam jest filtr oleju i pewnie kłócił bym się z każdym o to. W takim razie wygląda na to że jest to skrzynia jednorazówka i faktycznie trzeba jeździć aż coś się zacznie dziać. Swoją drogą to ciekawi mnie jak jest do niej zalewany olej fabrycznie, na taśmie produkcyjnej?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 26, 2013 10:44   

a mnie teraz zaciekawiło gdzie jest ten filtr, pewnie trzeba coś więcej rozbierać, no i bardzo chciałbym wiedzieć które kombinacje elektrozaworów odpowiadają za jaki bieg
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Wto Lis 26, 2013 12:05   

O tych elektrozaworach jest trochę w tym linku:
http://www.prnd.pl/automa...jatco,4,31.html
Natomiast co do filtra oleju czytałem że trzeba rozpołowić skrzynię.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 26, 2013 12:52   

super jest ta strona
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Lis 26, 2013 13:09   

rafalmis1 napisał/a:
a mnie teraz zaciekawiło gdzie jest ten filtr,
filtr jest przykręcony do pompy olejowej bo jest zarazem tzw. smokiem i jest w misce tam gdzie są śruby spustowa i przelewowa do ustalania poziomu.
janio napisał/a:
wygląda na to że jest to skrzynia jednorazówka


Ta skrzynia to jest jednorazowa jak się nie zmienia oleju co 30-40 kkm i to na Texaco albo kombinuje się z różnymi olejami.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Wto Lis 26, 2013 14:42   

Mój przypadek jest specyficzny, przebieg jest prawie 200 tysięcy, w książce serwisowej ostatni wpis jest z marca 2012 roku. Wszystko jest tam zapisane po kolei co było robione na każdym przeglądzie, Holender widać pilnował wszystkiego, ale nic tam nie ma o wymianie oleju w skrzyni biegów. Co tedy radzisz SeniorA, jeździć do upadłego, czy może wymieniać po 3,5l co 10000 km? Firma Texaco wypuściła ponoć pełny zamiennik starego oleju, nowy olej to Texaco Havoline Multi-Vehicle ATF. A może masz jakie inne pomysły?
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 26, 2013 15:00   

To ja się dołączam do pytania, co prawda przebieg niższy bo 140800 i nic nie wiem o jakichkolwiek zmianach oleju w skrzynce, zmieniać statycznie czy dynamicznie ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Poziomowanie oleju w JF506E
janio Rover serii 75, MG ZT 15 Wto Maj 26, 2015 20:57
janio
Brak nowych postów [R-75] Dorobienie rurki do skrzyni JF506E
janio Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Cze 06, 2015 15:09
janio
Brak nowych postów [R-75] Jatco JF506E & FUCHS TITAN ATF 4400
janio Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Wrz 12, 2015 15:17
janio
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Lis 28, 2013 17:59
janio
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej KV6
rambo1111 Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lip 09, 2009 23:09
rambo1111



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink