Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Gaśnie przy przyspieszaniu, "cyka" i dymi sp
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Gaśnie przy przyspieszaniu, "cyka" i dymi sp
Autor Wiadomość
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 20, 2014 21:19   [R75] Gaśnie przy przyspieszaniu, "cyka" i dymi sp
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam wszystkich,

to mój pierwszy post i od razu prośba o pomoc.

Zaczęło się przed dwoma dniami. Dłuższa trasa, nagle podczas wyprzedzania, dochodzi do 120 km/h, auto traci moc, zwalnia, silnik gaśnie. Odpalam bez problemu, jadę dalej. Po chwili znowu to samo, przyspieszam powyżej 100 km/h i szarpnięcie, silnik stop. Odpalił znowu i tak - nie przekraczając 90 - dojechałem do celu. Wychodzę, słucham, a spod maski ciche "syyt-syyt-syyt-syyt". Podnoszę maskę, cały tył silnika i część po stronie korka wlewu oleju opocona, spod osłony w rytm syczenia wydmuchuje śmierdzący ropą dym.

Dojechałem do mechanika, który zazwyczaj radził sobie z moimi Roverkami wyjatkowo dobrze. Odkręcił osłonę - diagnoza: ułamane mocowanie wtryskiwacza, które powodowało, ze ten ruszał się i puszczał ropę. Mocowanie wymienił na "nowe" (cała używka z allegro), od razu też wymienił uszczelki pod wtryskami i wiązki przewodów.

Odebrałem auto, jechało jak marzenie. Pięknie, cicho, przyjemnie... pojechałem na obwodnicę przetestować i... dochodzę do 120km/h - silnik zgasł. Raz, drugi, trzeci. Wracam, zaglądam pod maskę. Znowu podobne syczenie w rytm pracy silnika (pracuje równo) chociaż dymu mniej, zdjąłem osłonę, nie widać, żeby to było przy wtryskach. Sprawdziłem jeszcze na niższych biegach (3,4), czy jak dojdzie do tak samo wysokich obrotów to też gaśnie, ale nie.

Pytanie - co to może być, jak to sprawdzić i co z tym zrobić? O.o

Z góry dzięki i pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 20, 2014 21:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lut 20, 2014 22:57   

jak cyka to znów uszczelka miedziana do wymiany. Nie zawsze widać ropę przy nieszczelnościach. Im wcześniej wymienisz tym łatwiej pójdzie.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 22, 2014 08:01   

Czyli gaśnięcie jest związane z prędkością obrotową silnika?
Im wyższy bieg tym niższa prędkość obrotowa np. dla 120km/h.

Zatem sprawdziłbym za pomocą komputera diagnostycznego, jakie są wskazania pompy niskiego ciśnienia. Może to pompa się popsuła. Może padła pompa w baku, nie podaje tej od niskiego i bidulka już nie miała sił i się poddała ;) Przy klasycznym padzie pompy auto nie powinno Ci gasnąć, ale będzie jeśli zawór wysokiego ciśnienia działa nieprawidłowo. W momencie odpuszczenia pedału gazu przy mocno zabrudzonym zaworze silnik ma prawo zgasnąć. Chodzi mi o to, że w momencie utraty ciśnienia, silnik zachowuje się jakbyś odjął gazu, a co za tym idzie zawór wysokiego ciśnienia przez swoje zabrudzenie/usterkę nie działa prawidłowo. Oczywiście to jedna z kilku hipotez, które należałoby sprawdzić za pomocą testera.

Może coś nie tak z listwą wtryskową.

Zakładam, że masz oryginalną wersję sterownika silnika, bez żadnych modyfikacji.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 75] Auto "dławi się" przy przyspieszaniu
DeWolf Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Kwi 27, 2016 02:56
DeWolf
Brak nowych postów [R75] "Dodatkowy dźwięk" przy przyspieszaniu- włąc
Luken Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Cze 07, 2012 10:16
Luken
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 19:25
R75
Brak nowych postów [R75] Zgrzyt przy skrecie, "plywanie" i skrecona k
bochas Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Lis 20, 2016 23:30
bochas



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink