Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkie tematy są o tym że padają czujniki wtecznegbo przy skrzyni biegów.U mnie natomiast problem jest bardziej skomplikowany.Gdy żarówki od wtecznego wykręce to czujniki parkowania działają gdy tylko jedną chociaz wkręce wsteczne czasami sie zapalają ale czujniki przestają działać:/ co to moze byc?gdzie coś sie może psuć?kostki przy światłach już czyściłem ale nic to nie dało.Gdzie może być przyczyna jakies pomysły?
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 11:46, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 10, 2009 17:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hmm no tak tylko którędy on idzie:) koło świateł w bagażniku wszytsko przejżałem więc zostaje chyba mi zobaczyć koło tego czujnika koło skrzyni biegów bo nie wiem gdzie on idzie jeszcze.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Gru 10, 2009 18:05
Od skrzyni wchodzi do góry za/pod akumulator, a następnie do puszki z kablami i bezpiecznikami obok webasto. Potem z całą wiązką do tyłu. Te kable przy czujniku są trochę kiepsko zaizolowane i może tam masz zwarcie. Poruszaj wtyczką. Dostęp do czujnika masz dosyć dobry przy skręconych kołach w prawo.
Sprawdź też ECU od parktronica. Jest w bagażniku obok nadkola z prawej strony. Może wilgoć się dostała i kable zaśniedziały.
oki super dzieki za odpowiedź jutro w dzień przejże całą instalke.a jak juz masz tak obcykany cały wteczny i parktronic to może powiesz mi dlaczego jak wrzucam wsteczny to mi czujnik pika cały czas a dopiero jak sie zblize do czegos to działa prawidłowo z natężeniem częstości pikania. kiedyś było dobrze pikneło raz i potem dopiero gdy sie zbliżałem teraz jest błędnie:/ czujniki wszystkie działają
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Gru 10, 2009 20:08
Tak jak pisałem sprawdź ECU. Od niego idzie też sygnał na "brzęczek". Jest w takim miejscu że mogła dostać się wilgoć i dlatego on też wariuje. Miałeś wodę w bagażniku?
no rozumiem że te ECU to ta czarna puszka przyczepiona do nadkola z prawej strony to pustukałem tam popukałem ale nic tam sie nie dzieje są też dwie kostki to je wyciągałem ale dalej nic a wody w bagażniku nie miałem jeszcze.. dzis przestało działać wszytsko nie działa ani wteczny ani czujniki i mi sie czasami zapala kontrolka o przepalonych żarówkach wtecznego chociaż żarówki są dobre.czujnik przy skrzyni sie nie rusza siedzi twardo kable nie urwane.nie mam pojęcia chyba mnie czeka jakiś fachura
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Gru 11, 2009 17:25
Odłącz kable od tej puszki, poruszaj, psiknij jakimś kontaktem i włóż z powrotem. Kable przy czujniku skrzyni siedzą mocno bo wtyczka jest na zatrzask, ale może nie mieć dobrego styku.
Czy robiłeś coś ostatnio w aucie? Może to mieć coś wspólnego.
aha no to bede musiał ściągnać koło zeby tam sie dobrze dostać bo mam krótkie łapki hehe no a w aucie nic nie robiłem właśnie dlatego nie podejżewam nic innego bo mi przestawały świecić raz na jakis czas pna jeden dzień i potem dalej dobrze no i teraz całkiem padły;/ oki porobie to i zobacze ale to po weekendzie bo człowiek musi teraz "odpocząć":)
Wysłany: Pią Mar 05, 2010 17:51 czujniki parkowania, problemy z uruchomieniem
Witam serdecznie
Mam problem z uruchomieniem czujników parkowania, proszę pomóżcie
Temat był wielokrotnie opisany i opieram się na informacjach przeczytanych na tym forum, problem w tym że chyba coś źle robię albo czegoś nie robię a powinienem zrobić.
Więc po kolei:
Dostałem oryginalny zestaw z demontażu, w zestawie mam 4 sensory z gniazdami montażowymi, oryginalny głośniczek, oryginalna wiązka kabli oraz sterownik model: YWC105180.
Co zrobiolem:
- sprawdziłem stan kabli miernikiem, czy gdzieś nie ma przerw w połączeniach.
- wszystkie kostki wypryskałem Kontaktem 24
- podłączyłem czujniki i wpiąłem moduł do czarnej wtyczki wychodzącej z wiązki kabli od tylnej lampy. Mam taką oryginalną i wszystkie opisy wskazują że to właśnie jest ta wtyczka.
- głośniczka nie podłączałem bo nie znalazłem żadnej wtyczki pod głośnik, ani na boczkach ani pod tylną półką
Rozebrałem praktycznie cały bagażnik aby sprawdzić całą wiązkę czy gdzieś nie wychodzą kabelki na głośnik i nic nie ma.
Stwierdziłem, że być może system korzysta z głośnika przy kierownicy.
- włączyłem zapłon oraz wbiłem wsteczny bieg i .... kompletna cisza.
Pierwsze co pomyślałem to potrzebuję jednak podłączyć głośniczek i sprawdzić czy sensory cykają
- wszystkie sensory cykają.
- głośniczek podłączyłem do styków nr 2 i 8 zgodnie z podanymi przez forumowicza, oznaczeniami styków:
"1-auxiliary power suply, 2-speaker, 3-wolny ,4 -k-bus przewod bialo czerwony w zolte kropki ,5-wolny ,6-masa,7-wolny,8-speaker,9-wolny,10-wolny,11-wolny ,12-przewod zielono braz podlaczyc do lampy cofania do przewodu tez zielono braz Powodzenia"
Nadal cisza, absolutna cisza
- sprawdziłem miernikiem czy mam napięcie na pinie nr 1, oczywiście mam.
Przeszukując forum znalazłem informację, że jeden z forumowiczów posiada w Roverku zestaw sensorów z dwoma głośniczkami.
Pomyślałem że być może styki nr 2 i 8 są stykami dwóch głośniczków odpowiednio podłączanych: pin 2 i 6 to pierwszy głośnik a pin 8 i 6 to drugi głośnik, oczywiście pin 6 to masa czyli umowny "minus"
Na jednej parze styków znowu kompletna cisza a na drugim zestawie tak samo tylko dodatkowo z głośnika poszedł dym i w ten sposób spaliłem głośnik.
Ale co tam nie poddaję się, głośnik znalazłem już na aukcji i planuję zmienić moduł na model: YWC107190 i od początku przerabiać temat.
Pytania:
- Czy istnieją różne schematy, opisy pinów czarnej wtyczki?
- Do których dokładnie pinów powinienem podłączyć głośniczek.
- Czy różne typy modułów YWC mogą różnić się zasadą działania i przez to inaczej należy podłączać piny?
- Jeśli auto nie było nigdy wcześniej wyposażone w sensory parkowania to czy po podłączeniu takiego zestawu konieczne jest zrobienie testbooka, bo inaczej zestaw nie będzie działał?
- Co źle zrobiłem i czego jeszcze nie zrobiłem a powinienem zrobić?
Proszę pomóżcie
Pozdrawiam Krzysztof
[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 17:43 ]
Naprawdę nikt nie potrafi pomóc?
[ Dodano: Pią Mar 05, 2010 17:50 ]
Problem rozwiązałem
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 11:48, w całości zmieniany 1 raz
Możesz napisać jak rozwiązałeś problem? bo ja mam oryginalny parktronik nie dokładany, i tez jest cisza ,czujniki oprócz jednego wszystkie cykają, no ale pomimo to powinien być ten krótki sygnał że jest uszkodzony a tu cisza...
Wysłany: Sob Gru 01, 2012 12:43 Brzęczyk Od Czujnika Cofania.
Witam.
Nie wiem czemu ale jak uruchamiam zapłon i wbijam bieg wsteczny w środku auta nie słychać "brzęczyka". Dopiero jak podejdę do zderzaka to słychać regularne nie zbyt głośne pikanie w prawym świetle cofania.
I oto moje pytanie: Czy on ma tak cicho pipać czy powinienem go słyszeć w aucie?
Z góry dzięki.
głośniczek jest pod tylną półką lub w poliftach za zegarami, powinieneś słyszeć pikanie głośno i wyraźnie a co ci pika w światełku to musisz sprawdzić, są takie żarówki z brzęczykami może taka jest tam wczepiona ale to nie ma nic wspólnego z czujnikami poprostu załacza sie po wrzuceniu wstecznego, jeśli u ciebie nic nie słychać z okolic gdzie powinien być głosniczek to pewnie jest uszkodzony i trza wymienić
głośniczek jest pod tylną półką lub w poliftach za zegarami, powinieneś słyszeć pikanie głośno i wyraźnie a co ci pika w światełku to musisz sprawdzić, są takie żarówki z brzęczykami może taka jest tam wczepiona ale to nie ma nic wspólnego z czujnikami poprostu załacza sie po wrzuceniu wstecznego, jeśli u ciebie nic nie słychać z okolic gdzie powinien być głosniczek to pewnie jest uszkodzony i trza wymienić
Nie za zegarami a w zegarach ten sam głośnik który brzęczy przy zapalonych światłach kierunkach itd. I jest on używany długo przed liftem. Ja mam 2002r i używa głośniczek w zegarach
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie samego głośniczka czy jest sprawny?
Zakupiłem cały zestaw: czujniki, wiązka, moduł. wtyczka do modułu oraz wtyczka do głośniczka była już w aucie.
Zamontowałem czujniki wszystko podłączyłem i... cisza
Sprawdziłem uchem czujniki: cykają wszystkie. Podłączyłem zwykły buzzer zakupiony w sklepie elektronicznym zamiast oryginalnego na początku pikał tak bardzo szybko ale auto stało w garażu i ok 40cm od zderzaka były drzwi garażowe więc może przez to...
Potem podłączyłem ponownie oryginalny głośnik i cisza. Potem znowu uniwersalny buzzer i już nie pikał. Było słychać jedynie lekkie bzzzz gdy przyłożyłem do ucha. Możliwe że się zjarał(?)
Zmierz multimetrem jakie napięcia są na tym głośniczku bo bardzo możliwe ze nowy się spalił. Przy okazji można by zmierzyć oryginalny głośniczek omomierzem bo powinien jakiś tam opór mieć (chyba)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja też dokładałem i miałem tą samą sytuację z tą różnicą że głośniczek w polifcie jest w liczniku. Dzięki pomocy kolegi MaReK i komputera dało się to uruchomić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum