Wysłany: Wto Maj 05, 2015 09:30 [R75] Skoki temperatury płynu chłodzącego
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, wczoraj zaobserwowałem niepokojące zjawisko w moim Roverku.
Jadąc autostradą (ok. 100km) z prędkością 120-160 wszystko było w porządku z temperaturą. Po zjechaniu z niej do miasta i jadąc już z prędkością ~50km/h po minucie, może dwóch temperatura nagle wskoczyła mi do 70% wartości wskaźnika po czym po dwóch sekundach spadła do połowy. Po około pięciu minutach znowu zaczęła na przemian rosnąc i opadać aż doszła do samej góry i pojawiła mi się kontrolka od temperatury płynu na wyświetlaczu. Wtedy wyłączyłem silnik i zjechałem na bok. Odczekałem może 15s po czym przekręciłem zapłon i wskazówka była już w połowie, odpaliłem silnik i dojechałem już bez problemów. Po ostygnięciu silnika sprawdziłem stan chłodziwa, ale w zbiorniczku wyrównawczym nie widziałem żadnego płynu. Po odpaleniu silnika i rozgrzaniu go do ok. 90 stopni sprawdziłem jeszcze raz zbiorniczek wyrównawczy i wtedy był on pełny. Dodam, że nie zaobserwowałem żadnych wycieków.
I teraz mam pytanie do Was. Co to może być?
Uszkodzony bieg wentylatora?termostat?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 05, 2015 09:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dziś przyjrzałem się dokładnie i w zbiorniczku jest lekko ponad "min" (na zimnym).
Odnośnie jak sprawdzałem na ciepłym: Odkręcałem bardzo powoli i powietrze uciekało przez gwint korka i rurką obok korka uciekała woda w małej ilości. Zaznaczam, że odkręcałem bardzo wolno, aby dać uciec powietrzu.
Odnośnie klimy to chłodzi bardzo dobrze.
Sprawdzeniem wentylatora podczas uruchomionej klimy i odpowietrzaniem zajmę się wieczorem jak znajdę chwilkę i wtedy dam znać co i jak dokładnie.
Przy odpowietrzaniu włącz" diagnostykę ukrytą" tzn. Trzymaj słupek w zegarach tak długo aż pojawi się chyba zero. Klikaj do pozycji 19 i na niej się zatrzymaj. Poczekaj jak wyskoczy OFF, po czym kliknij słupek. Kolejno Klikaj do pozycji 7. Jest to temperatura płynu chłodniczego. Całą procedurę odpowietrzania znajdziesz na forum napisaną przez SeniorA
[ Dodano: Wto Maj 05, 2015 15:20 ]
Między V zaglądałeś? Tam może być wyciek z termostatu
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
@rafalmis1
zrobiłem wszystko jak napisałeś, chyba był zapowietrzony albo miał wyciek, bo musiałem dolać trochę płynu. Dodam, że wentylator załącza się przy klimie. Teraz pasuje go sprawdzić na dłuższej trasie jak się zachowa.
Dziękuję za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum