Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200 1.4 8V] Montaż gazu?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 12:50
[R 200 1.4 8V] Montaż gazu?

Gaz za i przeciw
Autor Wiadomość
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 08:30   

Kozik napisał/a:
Gazownik założył drugi komputer który nie emuluje wtrysków tylko bierze czasy wtrysków z kompa benzynowego, czyli ma być wszystko ok.

To jest właśnie podstawowa cecha instalacji gazowych IV generacji.
"Komputer" z kolei jest w każdej instalacji LPG od II gen. w górę.

Kozik napisał/a:
Tak więc moje pytanie czy w roverku 200 (99r) w silniku 1.4 16V z sekwencją są jakieś problemy?

Nie ma.
Problemem może być gazownik, który nie potrafi poprawnie dobrać dysz i ciśnienia reduktora lub starannie zamontować i wykalibrować instalacji.

Kozik napisał/a:
Gość wstępnie powiedział mi 2800zł.

Za jaką instalację?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 09, 2007 08:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 08:33   

piter34 napisał/a:
Za jaką instalację?


Za instalacje z 4 wtryskami, komputerem i parownikiem (podobno to sekwencja ja sie na tym nie znam) a firmy to nie wiem jakiej (ma logo z DT system). Może to nie jest tanio ale jak ma być dobrze to ja się na to piszę, najwyżej będę gościa gnębił bo daje 2lata gwarancji na to co uczynił :razz:

[ Dodano: Pon Lip 09, 2007 8:35 am ]
aha podoba mi się jeszcze jedna rzecz. W berlingo przy 5500 obr przełącza się na benzynę i jak spadają obroty to zmienia sie z powrotem na gaz.
Ja też tak chce :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 08:36   

Kozik napisał/a:
(ma logo z DT system)

DT bym nie montował. :roll: (ale to moje subiektywne zdanie)

Kozik napisał/a:
aha podoba mi się jeszcze jedna rzecz. W berlingo przy 5500 obr przełącza się na benzynę i jak spadają obroty to zmienia sie z powrotem na gaz.
Ja też tak chce :mrgreen:

A dlaczego tak chcesz? :shock:
Ma chodzić na gazie w pełnym zakresie obrotów, tak jak na benzynie, czyli ciągnąć do odcinki równej ok. 7000rpm.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 08:40   

A dlaczego nie DT? W berlingo tylko troszeczke głośniej wtryski chodza, a tak to jest idealnie.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 08:54   

Kozik napisał/a:
A dlaczego nie DT?

M.in. słaby support techniczny, tzn. np. w porównaniu do KME Diego, czy Staga 300 bądź BRC Seq24 ma słabo rozwiniętą sieć sprzedaży.

Ja natknąłem się na negatywne opinie w necie. Poszukaj sobie w google'ach:
http://www.google.pl/sear...ukaj&lr=lang_pl

Poza tym nie ma do tego softu ogólniedostępnego.

Może bym to nawet założył, ale na pewno nie za 2800PLN. Za tyle można mieć dużo lepszego jakościowo BRC Sequenta24
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 09:02   

Co do renaulta 1,2 to sie zgadzam ten gazownik tez mial problemy ale mowi ze zalozyl sobie do Jeepa Cheroke (nie wiem czy tak sie pisze) no to pali mu 10 l gazu. Do tej pory to tylko z renaultem mial problemy dlatego pytam jak trawi gaz 1.4 16V rovera.
Co do DT to czytałem i piszą, że zrobione jak kiedyś ruskie rzeczy baardzo solidnie
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 09:43   

Kozik napisał/a:
ale mowi ze zalozyl sobie do Jeepa Cheroke (nie wiem czy tak sie pisze) no to pali mu 10 l gazu.

Takie podejście do tematu wiele dobrego nie wróży. Czyżby ten Jeep palił wcześniej ok. 8l benzyny...?
Pamiętaj, ze spalanie gazu musi być wyższe od spalania benzyny o ok. 20%. Każda większa odchyłka świadczy o złym wyregulowaniu instalacji. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 10:42   

Zgadzam się że to może być bajka z tymi 10l gazu w Jeepie V6. Ale faktem jest że do 9l gazu pali mojego taty berlingo, a już jest przejechane 5tysiecy km. Jakby mi roverek tyle palil to byloby super.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 10:53   

Kozik napisał/a:
Jakby mi roverek tyle palil to byloby super.

Przy poprawnej regulacji będzie Ci palił 20% więcej gazu niż benzyny.
Jeżeli znasz spalanie benzyny, to sobie przelicz. ;-)

Uwierz mi, że każde LPG da się tak ustawić, że auto będzie palić tyle samo gazu co benzyny. Niestety wtedy też spalane są zawory, gniazda zaworowe...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 13:10   

A czy jest ktoś kto katuje samochód z gazem? Czy ma to jakiś wpływ na żywotność? Bo czasami, no dobra często lubie 7tys obr zobaczyc. I boje się żeby to nie było zabójswo dla silnika. I tak powiem mechanikowi zeby przy 5500obr przełączał się na benzyne.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 13:19   

Kozik napisał/a:
A czy jest ktoś kto katuje samochód z gazem?

Katuje? :shock:

Jeśli wyprzedzam w trasie, to wykorzystuje możliwości silnika. Bardzo bym nie chciał, aby mi przy 5500rpm (zwłaszcza w 1.4 serii K) nagle na pół sekundy komp odcinał gaz i przełączał na benzynę. Paranoja... :???:

Zabójstwo dla silnika to byłoby, gdybyś cały czas np. na 1 biegu jeździł do pracy z 7krpm na budziku...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 13:22   

piter34 napisał/a:
Bardzo bym nie chciał, aby mi przy 5500rpm (zwłaszcza w 1.4 serii K) nagle na pół sekundy komp odcinał gaz i przełączał na benzynę

Przełączenie jest zupełnie nieodczuwalne ani spadek ani przyrost mocy.

piter34 napisał/a:
Katuje?

No właśnie mi chodzi o 7000 obrotów no bo to dość dużo jak na silnik. Słyszałem że jak się na wysokich obrotach kręci gazownika to strasznie szybko silnik traci smarowanie, to tylko słyszałem nie wiem na pewno więc pytam.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 13:26   

Kozik napisał/a:
piter34 napisał/a:
Bardzo bym nie chciał, aby mi przy 5500rpm (zwłaszcza w 1.4 serii K) nagle na pół sekundy komp odcinał gaz i przełączał na benzynę

Przełączenie jest zupełnie nieodczuwalne ani spadek ani przyrost mocy.

A to przepraszam. W sumie to nie wiem dlaczego zasugerowałem się moim przypadkiem z wczoraj, kiedy to skończył się gaz i przełączył mi na benzynę. Wtedy jest ten chwilowy "lag".

Kozik napisał/a:
No właśnie mi chodzi o 7000 obrotów no bo to dość dużo jak na silnik. Słyszałem że jak się na wysokich obrotach kręci gazownika to strasznie szybko silnik traci smarowanie, to tylko słyszałem nie wiem na pewno więc pytam.

Gdzie słyszałeś? :lol:
Wg mnie można to między bajki włożyć. Zapytaj zdzicha44 :cool:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 14:29   

Ok to w takim razie dzięki póki co. Jade dzisiaj do najlepszego wg mnie gazownika rozmawiać o montażu i pieniądzach :mrgreen:
Musi się jeszcze podpiąć pod kompa żeby sprawdzić czy urządzenia będą się zgrywać :wink:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 14:49   

Kozik napisał/a:
Musi się jeszcze podpiąć pod kompa żeby sprawdzić czy urządzenia będą się zgrywać :wink:

A to dla mnie też nowość. :shock:
Wg mnie nie ma takiej potrzeby. ;-)

Zgrywać to się samo nie będzie, bo tutaj potrzebna jest łapka gazownika.

Jedyne co może ewentualnie sprawdzić, to czas wtrysku benzyny na biegu jałowym (aby mieć pojęcie jakie wtryski zastosować).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 21:22   

Już się dowiedziałem wszsytkiego mają być szybkie wtryski i szybki komputer (taki jak w Berlingo). Koszt instalacji 2800zł, montaż za tydzień.
Zaczął mi mówić że można tu zastosować jakiś tam tańszy gaz, zapytalem go a czy gorszy? no to on, że wolniejsze wtryski i komputer, raczej nie powinno być problemu ale... jak zaczął "ale" to powiedziałem mu że nie chce problemów i chce szybki komp i wtryski.
No i czekam tydzień
Jak założe to zdam relacje :wink:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 21:41   

Kozik napisał/a:
Już się dowiedziałem wszsytkiego mają być szybkie wtryski i szybki komputer (taki jak w Berlingo).

Jakie wtryski (nazwa)?
Jaki komputer? To chyba najbardziej istotna informacji w naszej "konwersacji". :)

Kozik napisał/a:
no to on, że wolniejsze wtryski i komputer, raczej nie powinno być problemu ale... jak zaczął "ale" to powiedziałem mu że nie chce problemów i chce szybki komp i wtryski.

Dla mnie to "mącenie". ;-)
Komputer wcale nie musi być "szybki". Wszystkie pracują tak samo (z taką samą częstotliwością). Najwięcej zależy od oprogramowania sterującego wtryskiem gazu oraz od algorytmu obliczania czasu wtrysku gazu.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
morris 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 219
Skąd: Kraków/Lublin



Wysłany: Pon Lip 09, 2007 22:19   

Ja tak troszkę w temacie:
Nie mogę jeszcze całkiem dojść do ładu ze swoją instalką, ale nie zmieniłem jeszcze świeczek więc gazownik w tym upatruje problem, i ok. Ale mam, być może banalne pytanie, czy stan świec (ew. przewodów WNM) ma wpływ na spalanie - teraz pali mi ok 40% więcej gazu, a ustawienia kompa sprawdzał 2x ? :roll:
_________________
Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lip 09, 2007 23:46   

morris napisał/a:
Ale mam, być może banalne pytanie, czy stan świec (ew. przewodów WNM) ma wpływ na spalanie - teraz pali mi ok 40% więcej gazu, a ustawienia kompa sprawdzał 2x ?

Moim zdaniem niemożliwe jest, aby zły stan świec powodował takie spalanie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 10, 2007 11:45   

piter34 napisał/a:
Moim zdaniem niemożliwe jest, aby zły stan świec powodował takie spalanie.

Moim zdaniem przy samych świecach to mało prawdopodobne, ale sprawdziłbym natychmiast dokładnie filtr powietrza, filtry gazu, przewody, świece, kopułkę i palec - połączenie tych elementów spokojnie może dać 40% większe spalanie.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Montaż gazu
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Sro Sty 23, 2019 07:10
seraph
Brak nowych postów [R214 1.4Si 96r] montaż gazu i przepustnica proszę o poradę.
pawciok11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Cze 14, 2010 16:54
oprawca_1978
Brak nowych postów [MG ZR/R25] AIR BAG montaż ? ?
nexxus_2005 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Nie Lut 10, 2013 20:17
Bashful
Brak nowych postów [R214] Montaż LPG
robertd83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 47 Czw Sty 05, 2012 16:18
kangaroo69
Brak nowych postów [R25] Montaż halogenów
Kamil97 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Kwi 17, 2017 08:52
Kamil97



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink