Forum Klubu ROVERki.pl :: LPG-temat długi...,ale czy waszym zdaniem to się opłaca ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 20:58
LPG-temat długi...,ale czy waszym zdaniem to się opłaca ?
Autor Wiadomość
coona 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 95
Skąd: Jędrzejów



Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 23:00   

Tak zgadza się,ma zdrożeć ale i PB na okres wakacji też a poza tym ok. października wchodzi wyższa akcyza na paliwo (PB i ON) więc koledzy powoli przyzwyczajajmy się do cyferki "5" z przodu na pozycji zł/dm3.To jest po prostu szaleństwo co ten nasz rząd wyczynia...
Co do mojej instalacji II generacji no to trudno ale na $$ nie śpie na dziś dzień więc wsadzam jutro 180zł w nowy zapłon tj.świece,kable i palec i będę go pilnował,ale jeżeli w najbliższym czasie (mam na myśli 6m-cy około) zdarzy mi się strzał to wale do gazowonika i na raty wsadzam sekwencję (mam 21lat i za wiele nie zarabiam-Niestety).
Autko swoje szanuje aż zdaniem nie których za bardzo ale cóż...Jak w jednym poście na tym forum kolega mi napisał:"Żeby oszczędzać trzeba być bogatym" i choć 1500zł to nie majątek to w moim przypadku...
Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 23:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pią Kwi 13, 2007 11:48   

Tacowski napisał/a:
Dzis w TV slyszalem ze gaz ma zdrozec o 30, 40 gr na litrze


Moim zdaniem jak gaz będzie poniżej 3 zł i przynajmniej 1zł tańszy od benzyny to i tak się opłaca.
Fakt, kwestia tego ile i jak dużo się jeździ. Jest jeszcze takie coś co można nazwać miłym wrażeniem, kiedy na stacji płaci się 60 zł za pełny bak, albo w przypadku niektórych diesli gdy okazuje się, że auto pali nam 5 litrów.
 
 
kali74 



Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 17
Skąd: Bochnia



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 14:22   

Witam mam 620i z instalacją IIgeneracji miesiecznie robię 2500-3000 km Auto jeżdzi bez zarzutu jedyna ingerencja w instalację od września 06`to wymieniony filtr gazu.Acha i niech mi ktos powie że to sie nie opłaca :grin:
 
 
 
Azazel 



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 14
Skąd: Milejów



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 04:00   

piter34 napisał/a:
Niestety nie jest to takie proste.
W każdym sterowniku wtrysku gazu istnieje konieczność utworzenia tzw. mapy korekt czasu wtrysku gazu dla różnych obciążeń i różnych prędkości obrotowych.
W przypadku regulacji instalacji na postoju (obroty wolne i podwyższone) mapa korekt nigdy nie będzie dobra (będzie dobra dla postoju).

Przerabiałem temat dość dokładnie jak miałem LPG w R200.



Rozumiem, że jedynie ustawienie na hamowni powinno dać rezultat ??
Gazowiec powiedział, że nei ustawiają standardowo na hamowni. A firma niby znana Zavoli

Już nic nie wiem :evil:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 09:43   

Azazel napisał/a:
Rozumiem, że jedynie ustawienie na hamowni powinno dać rezultat ??

Długie i dokładne próby drogowe też będą dobre (ale nie tak dobre jak hamownia).
Trzeba długo jeździć z różnymi obciążeniami i różnymi prędkościami obrotowymi, sprawdzać czasy wtrysków... duży zabawy.

Azazel napisał/a:
Gazowiec powiedział, że nei ustawiają standardowo na hamowni. A firma niby znana Zavoli

Gazowiec nie reprezentuje firmy Zavoli, tylko swój warsztat (który montuje instalacje Zavoli)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 09:52   

piter34 napisał/a:
Długie i dokładne próby drogowe też będą dobre (ale nie tak dobre jak hamownia).
Trzeba długo jeździć z różnymi obciążeniami i różnymi prędkościami obrotowymi, sprawdzać czasy wtrysków... duży zabawy.

Po ostatniej niedzieli rozumiem idee ustawiania 4 gen. na hamowni.
Wynik próby drogowej na A4 pod Wrocławiem (wg licznika):
- gaz 200 km/h
- benzyna 215 km/h i jeszcze chciał szybciej :)
Co ciekawe przejechałem już 12 kkm i przy mniejszych obciążeniach nie czuję absolutnie żadnej różnicy między LPG a benzyną.

Tylko gdzie ja znajdę w pobliżu Wawy firmę, która ustawia instalację na hamowni i jeszcze za rozsądną cenę... :(
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
WojtekN 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 72
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Kwi 28, 2007 22:10   

Trochę podepnę się pod ten temat, regulacje, hamownie itp ....
Będąc (od wczoraj :cool: ) posiadaczem Roverka w automacie (R75 1.8) chciałbym założyć do niego gaz. Przeglądając www.automat.pl znalazłem coś takiego o R75 w automacie:
Cytat:
Przy zastosowaniu instalacji gazowych w tych samochodach konieczna jest właściwa procedura adaptacji komputerów silnika+LPG+skrzyni. Niewłaściwe nastawy mogą spowodować poważne uszkodzenia elementów sterujących powodujące znaczny spadek mocy silnika, a tym samym niewłaściwe funkcjonowanie skrzyni.

I tu pytanie, gdzie zrobić coś takiego dobrze? a może te ostrzeżenia są mocno przesadzone?

Wojtek
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 03, 2007 14:11   

WojtekN napisał/a:
I tu pytanie, gdzie zrobić coś takiego dobrze?

W takim zakładzie, który ma mądrych monterów i dostęp do hamowni albo oferuje regulację podczas jazdy.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
morris 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 219
Skąd: Kraków/Lublin



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 20:12   

piter34 napisał/a:
Niestety nigdzie nie mogę znaleźć wytłumaczenia (takiego łopatologicznego) dlaczego w IV gen. gaz się ma nie cofać


maciej napisał/a:
No właśnie - też nie mogę nic znaleźć na ten temat...


Cyt. z ulotki reklamowej Sequent 24;
'...w systemie tym zostaje wyaliminowane ryzyko wystąpienia płomienia zwrotnego tzw. strzałów ponieważ wtrysk gazu następuje w pobliżu zaworów ssących w momencie ich otwarcia."
Nie wiem czy to cokolwiek dojaśnia... :?:
Ja właśnie zastanawiam się nad instalacją. Gazownik odradzał mi Staga 300, nie wchodziłem za bardzo w szczegóły, ale coś sie tam lubi rozkodować, zdaje się, że wtryski, poza tym przegląd staga chyba po 10tyś, a seq po 15. A, że "biednego nie stać na tanie rzeczy" to tak główkuje ile muszę wydać żeby zaoszczędzić :roll:
_________________
Zdrowy sen nie tylko przedłuża życie, ale i skraca dzień roboczy.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 21, 2007 21:20   

morris napisał/a:
Gazownik odradzał mi Staga 300, nie wchodziłem za bardzo w szczegóły, ale coś sie tam lubi rozkodować, zdaje się, że wtryski, poza tym przegląd staga chyba po 10tyś, a seq po 15. A, że "biednego nie stać na tanie rzeczy" to tak główkuje ile muszę wydać żeby zaoszczędzić

Stag 300 i rozkodowanie? Bzdura... To dotyczy raczej KME Diego.
Przegląd Staga 40PLN (w cenie filtry). Przegląd Seq24 powyżej 100PLN (w cenie filtry)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
js 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 89
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Cze 21, 2007 22:18   

Bardzo dobra firma to Epigaz, oddział na Śląsku.

Ceny są wysokie, ale ludzie znają się na rzeczy, montują dobre instalacje i badają samochód na hamowni.

Dają też dużą gwarancję.


Stag jest polecany, jako dość tania i niezawodna instalacja. Można go założyć nawet za 2tyś.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Cze 21, 2007 22:35   

js napisał/a:
Bardzo dobra firma to Epigaz, oddział na Śląsku.

Mała literówka się wkradła: ;-)
Elpigaz
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 22, 2007 10:52   

piter34 napisał/a:
Bardzo dobra firma to Epigaz, oddział na Śląsku.

Mała literówka się wkradła:
Elpigaz


Na Epigazie, to za daleko się nie dojedzie - oni produkują butle gazowe, ale takie turystyczno-alpinistyczne - do 0,8 kg. ;D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
norbert22m 



Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 12
Skąd: Płock



Wysłany: Sro Lip 18, 2007 20:07   

BARCIECH napisał/a:
Ja tak poprostu uważam , nic dobrego z gazu nie wynika , niby sie taniej jeździ ale coś co chwile sie psuje , jak auto zostało skonstruowane na benzyne to niech tak zostanie :wink:

Nie strasz ludzi , ja mam oprócz rovera ( na razie bez gazu) też renault 9 -Alliance z 1984 r, silnik 1,4 wtrysk jednopunktowy z gazem ( BRC) założonym w 2003 roku i odpukać nic mi nie nawaliło w instalacji i silniku. A oszczednosci na gazie duze.
 
 
Dzonys 



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 43
Skąd: Rydułtowy



Wysłany: Wto Sie 07, 2007 16:19   

Witam!!
Może ktoś sie przyjrzy ze znawców gazu co przy tym silniku jest założone???Jakieś "dziwne "śruby czy cos na kolektorze dolotowym to jest chyba???
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Sie 07, 2007 16:34   

Dzonys napisał/a:
Witam!!
Może ktoś sie przyjrzy ze znawców gazu co przy tym silniku jest założone???Jakieś "dziwne "śruby czy cos na kolektorze dolotowym to jest chyba???


Na moje oko to moga byc tzw. "gwizdki". Takie zawory bezpieczenstwa majace chronic przed rozerwaniem kolektora w przypadku ewentualnego wybuchu mieszanki w kolektorze (plastikowym).
Moze ktos potwierdzi albo zaprzeczy ;)

Mariusz
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3632
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Sie 07, 2007 20:26   

dokladnie tak, to jest zabezpieczenie, dwa na kolektorze ssacym na gorze i jeden w obudowie filtra powietrza
instalacja wyglada na "drugiej generacji"

a u nas wyglada to tak



_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
MalyNicki 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 42
Skąd: Janikowo



Wysłany: Czw Sie 09, 2007 21:40   

Miesiąc temu założyłem instalacje IV generacji BRC za 2300 ze zbiornikem w kole i jak narazie wszystko ok. Wymieniłem tylko świece, kopułke i palec. Zostały mi jeszcze do wymiany kable.

Posty dotyczące problemu z instalacją gazową Koltec zostały wydzielone tutaj
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pon Wrz 17, 2007 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R wszystkie] Pierścień centrujący. Za długi stożek.
Czy tylko u mnie piasta wystaje tylko 4mm nad tarcza ?
secio Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Wto Maj 06, 2008 17:16
secio
Brak nowych postów [R ALL] - FAQ na temat nie działającego wentylatora na 1 i 2
luki_pj Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Wto Mar 15, 2011 23:07
zdenek
Brak nowych postów [KV6] Sonda na temat awaryjnosci
Zukowaty Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Czw Kwi 02, 2009 14:32
fisha
Brak nowych postów [R all]Ogólnie Temat Katalizator
Dziwne zjawisko
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Czw Wrz 13, 2007 13:57
piter34
Brak nowych postów [All R] Opinie na temat firm LBP i ABTex?
miuzziker Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Sro Lis 17, 2010 13:28
miuzziker



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink