Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 1,6Si]wymieniac magistrale przy starym typie uszczelki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 10:39
[R416 1,6Si]wymieniac magistrale przy starym typie uszczelki
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 22:48   [R416 1,6Si]wymieniac magistrale przy starym typie uszczelki

Witam
Mam do wymiany uszczelkę pod głowica i zastanawiam sie czy pakować sie w nowy typ magistrali do uszczelki starego typu? Śruby mam nowe, uszczelka czeka na wymianę tylko ta magistrala - ciężko w sklepach jak dostać a z neta to kilka dni zwłoki. Wiem ze zalecane jest wymiana magistrali przy uszczelce warstwowej nowego typu a jak jest przy starym typie?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 19, 2010 22:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Paź 20, 2010 07:34   

Nie ma potrzeby wymiany magistrali do starej uszczelki. Poza tym jesli masz stalowa miskie olejowa to poprostu sie nie da zalozyc. Wazne zeby wymienic tulejki pozycjonujace glowice na metalowe jesli masz plastikowe.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Paź 20, 2010 09:02   

Oo a o tym nie wiedziałem ze przy stalowej misce nie da się założyć nowej magistrali - a co ona ma inny kształt ?Większa jest?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 20, 2010 10:20   

mi siedzi "nowa" uszczelka pod głowicą starego typu i stara magistrala i wszystko hula jak trzeba
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Sro Paź 20, 2010 11:47   

Ja również zmieniajac uszczelkę zostawiłem starą magistrale a uszczelkę założyłem jeśli dobrze pamiętam wzmacnianą FAI. Śruby się nadawały, więc też jeszcze zostały. Od wymiany minał rok i koło 30tys km i wszystko jest ok :cool:
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Paź 20, 2010 12:18   

Zadbaj lepiej o właściwe wygładzenie czoła głowicy i bloku - muszą być dotarte (nie sfrezowane) na idealnie płaską powierzchnię o możliwie jak najmniejszej chropowatości, przy zachowaniu jak najmniejszego ubytku materiału czoła głowicy i bloku. Jeśli nie jest pokrzywiony - to tylko docieranie.
Potem, przy zakładaniu uszczelki zadbaj, żeby nie przesunęła się przy nakładaniu głowicy. Głowicę trzeba precyzyjnie i za pierwszym razem ułożyć idealnie na uszczelce. Nie pomyl uszczelki i nie załóż jej odwróconej o 180 stopni.
Śruby silnika staraj się dokręcać etapami, co najmniej 5 - 6 etapów, oczywiście zgodnie z kolejnością. Daje ci to - jeśli będziesz kierował się kątem wkręcania śrub (czego nie polecam) - sześć etapów przy dokręcaniu co 60 stopni. Jeśli będziesz kierował się momentem dokręcania śrub (co polecam), to stopniuj moment od 10 Nm, do jakichś 65 - 70 Nm, stopniując go co jakieś 10 Nm.
Wszystko musi być tam idealnie płaskie czyste i suche.
Przed odpaleniem silnika daj mu postać z dobę, żeby ułożyło się wszystko, "popłynął" materiał śrub i gwintów w magistrali olejowej, nie pal go od razu po skręceniu. Zadbaj o właściwe odpowietrzenie układu chłodzenia przed uruchomieniem silnika. Jak odpalisz go już - daj mu pochodzić aż się włączy wentylator chłodnicy i uważnie obserwuj, co się dzieje z silnikiem i jego osprzętem, czy nie ma niepokojących odgłosów, hałasów, szumów, czy wszystko pracuje OK i nie ma wycieków, itd..
Pamietam o właściwym zgraniu rozrządu, w tych silnikach robi się to na znaki na kole pasowym wału i na kołach wałków rozrządu. Nie zamień ustawień kół wałków dla wydechowego i ssącego, jest na kołach opisane, które gniazdo kołka wałka jest dla danego.
Itd.
Jak dobrze to zrobisz, nie będziesz katował tego silnika, zwłaszcza jak jest zimny - to masz 100 kkm jazy bez HGF'a.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Paź 20, 2010 12:56   

kolega oprawca_1978 jak zwykle wyczerpał temat :) dzięki.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sro Paź 20, 2010 20:21   

dawidd napisał/a:
Oo a o tym nie wiedziałem ze przy stalowej misce nie da się założyć nowej magistrali - a co ona ma inny kształt ?Większa jest?

Jest sztywniejsza i moze wymiarowo troche inna, nie wiem( nie widzialem jeszcze na zywo nowej i starej magistrali jednoczesnie zeby porownac). Tylko przy zestawie nowej uszczelki i magistrali jest napisane ze pasuje tylko do silnikow z alumiska, wiec nikt nie zaklada bo ktos madry to napisal. Mozesz sprobowac bedzie wiadomo czy pasuje ,a jesli nie to dlaczego :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Nowa klima w starym aucie??
dxdigital Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Cze 04, 2008 19:47
hoosar
Brak nowych postów [R416] Znowu HGF. Wymieniać silnik?
andrzejnn Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sob Mar 29, 2008 19:27
rover416
Brak nowych postów [R416] Co wymieniać wraz z amortyzatorami?
mzimny Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Nie Maj 20, 2007 22:42
timba
Brak nowych postów [R416] Silnik naprawiać czy wymieniać na inny?
Ptasiu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Sie 26, 2007 00:01
Maciek321
Brak nowych postów [Rover 416si 1,6 16V] uszczelki przy chlodnicy klimy
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Czw Lip 08, 2010 01:06
Nilbul



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink