Typ: SLi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.1 Rok produkcji: 1996
Siadło mi zawieszenie hydrogazowe, prawdopodobnie uleciał gaz. Ma ktoś jakieś informacje dotyczące tego zawieszenia. I pytanie ile może kosztować napełnienie. Czy jest możliwe ze po napełnieniu gaz znowu zejdzie? Jak to jest Worgule z tym zawieszeniem. I gdyby ktoś wiedział gdzie to można zrobić, jestem z Katowic.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 20:07, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 05, 2007 19:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Lis 05, 2007 19:27
Trzeba dopompować płynem specjalnym , ten układ napełnia się stronami z tyłu są zaworki najlepiej podjechać do serwisu Rovera co do kosztu to już trzeba ustalić , ceny są różne ok.150-180 zł za stronę, chyba że samemu zbudować maszynkę do pompowania np.z pompy hamulcowej ale nie jest to takie proste
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
witam też jestem posiadaczem tego wspaniałego i zanikającego na polskich drogach już modelu.
Przede wszystkim przybliż nam sprawę jak wygląda to twoje zawieszenie. Opadł już całkiem czyli czy oba koła schowały się już w nadkolach? Zwłaszcza po tylnym idzie wyznać gdyż tył jest lżejszy i z reguły jest wyżej? Czy po prostu strzeliło ci coś w trakcie jazdy czy może sobie tak stopniowo opadał. Szczerze mówiąc to powiem Ci że pompowałem swojego już dwa razy i płyn trzymał przez jakieś 9-12 miesięcy - ja pompowałem w krakowie w serwisie Pana Pawła Midowicza - ale dla Ciebie to chyba za daleko. Polecam tą lekturę http://roverki.pl/garage.php
tam szukaj w opisach czy pompują 100 Czekam z niecierpliwości na twoją odpowiedź xo do powyższych pytań
No to sprawa wygląda tak, ja mam dopiero 19 lat i nie jestem za bardzo doświadczony w tych sprawach wcześniej miałem maluszka, 2 tygodnie temu kupiłem tego roverka, jestem z niego zadowolony tylko po za tym zawieszeniem nie typowym. Sprawa wygląda u mnie w ten sposób: tył jest wyżej i w miarę ok. miedzy kołem a nadkolem ok. 10 cm z przodu po prawej stronie można wsadzić 2 palce czyli ok. 3,5 cm po lewej stronie tragedia, bieda żeby wsadzić 1 palec. Obawiam się ze przez te zaniedbanie poprzedniego właściciela i moją nie wiedze mogło się coś uszkodzić przy tej nieszczęsnej lewej stronie z przodu. Jest to możliwe… ?
Ps. Ile Cie to kosztowało w Krakowie ? i czy to jest autoryzowany serwis ?
Hmm... więc powiem wprost - nie jest źle Jeśliby nie było płynu już lub jeśli by Ci strzeliła gruszka (poduszka zawieszenia) to tylne koło schowałoby się prawie do połowy Wg mnie napompujesz i będzie dobrze.
U P. Midowicza kosztowało mnie to chyba 150 zł w sumie obie strony. Z tym że ja też miałem swojego bardzo nisko i po 2 tyg. gdy się już usiedział miałem gratisowe dopompowanie do należytego poziomu.
P.S. Też mam 19 lat Mój siedzi teraz na warsztacie - jest w trakcie remontu przed zimą (konserwacja itp.)
Acha... Zakład P. Midowicza nie jest chyba autoryzwanym ale P. Midowicz to naprawdę kompetenty, zaradny i solidny mechanik.
Dodam jeszcze że jestem w trakcie robienia własnej pompy do poduszek zobaczymy jaki będzie efekt.
Ostatnio zmieniony przez cycu Pon Lis 05, 2007 22:33, w całości zmieniany 1 raz
nie ma już autoryzowanych serwisów jedź do p. Midowicza a na 99% nie pożałujesz a pozatym przeszukaj sobie forum a dowiesz sie pewnie paru rzeczy o tym zawieszeniu no i tym autku
dzieki bardzo forum już przeszukałem, trochę się dowiedziałem jeszcze 2 pytanka hehe
zna ktos dokładny adres warsztatu p. Midowicza (i telefon)? i czy ma ktoś jankes materiały o o tym zawieszeniu ( jakieś linki, może książkę itp) ba google przeszukalem i po polsku biednie coś znaleźć.
jeszcze raz wszystkim dziękuje
Mam rovera 111L i mam problem z zawieszeniem i chciałbym sie dowiedzieć jak samemu zrobić pompke do nabicia tych baniek. Czym nabić te bańki płynem i powietrzem, gazem (azot)
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lis 10, 2007 19:04
Resor Hydrogazowy jest podzielony na dwie częsci (wygląda jak bałwanek) jedna z części górna jest nabita fabrycznie gazem i na to nie mamy wpływu , a dróga dolna jest napełniona specjalnym płynem . W tym momencie ty musisz napełnić układ właśnie tym płynem , albo serwis albo samemu zbudować sprzęt z pompy hamulcowej ale pytanie czy dasz radę (problem ze zrobieniem próżni w układzie i z końcówką do zaworka) pytanie czy gra jest warta kombinacji?
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
A jak wymieniałem bańke i ją wykręciłem to czy gaz uleci czy niema takiej możliwości. Masz jakieś materiały jak zbudować taką pompke, i czy możesz mi je przesłać. Stoji już rok czasu niewiem jak to nabić. Dowiedziałem się że jest to zawieszenie hydroelastycze i że trzeba nabić płynem (febi 6126)zielony mineralny i azotem.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lis 10, 2007 19:25
Nie ma takiej mozliwosci że gaz wyleci , jedż do napełnienia płynem do serwisu i po sprawie.Nie ma co kombinować
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lis 10, 2007 19:37
No na to nic nie poradzę we własnym zakresie mozna to zrobić ale trzeba to nabić płynem - nie powietrzem ani takim płynem od Citroena , można zbudować taki sprzęt z pompy hamulcowej ale z większym zbiornikiem zalanym specjalnym płynem (jak będziesz potrzebował to daj znać) problem tkwi w końcówce do pompowania przy samym kominku (zworku)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lis 10, 2007 20:01
Po prostu pompa hamulcowa na podstawce zasilana ze zbiorniczka z płynem/ z wężykiem , tylko problem z końcówką na sam kominek/zaworek ale to już sam pomyśl
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Dzięki jak zrobie, odpisze jak poszło pozdrawiem. Masz jakieś materiały dotysczą tego modelu. Opisy podzespołów, budowa. Ile trzeba płynu wcinąć na jedną strone
Ostatnio zmieniony przez czoorny Sob Lis 10, 2007 20:16, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lis 10, 2007 20:15
Mogę tobie puścic w poniedziałek fotkę takiej oryginalnej głowiczki którą się przykręca do kominka / zaworku
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum