Forum Klubu ROVERki.pl :: [2,0 seria T]Kilka pytań o szczegóły techniczne
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Czw Lis 18, 2010 11:54
[2,0 seria T]Kilka pytań o szczegóły techniczne
Autor Wiadomość
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Sty 18, 2008 23:18   

sTERYD napisał/a:
w RAVE dla silników T i K jest jeden schemat :hm:

Z tego co wiem to 2,0 ma czujnik spalania stukowego którego nie spotkałem w żadnym K (a widziałem wszystkie z wyjątkiem 1,1 :mrgreen: )

Tak BTW na moim rodzimym forum FSO właśnie toczy się spór o ten czujnik i z tego co piszesz kolego sTERYD jest on tam ale go "nie ma" więc każdy ma po części rację bo koleś który twierdzi że jest opiera się na jakiejś instrukcji serwisowej.

A macie moze gdzieś jakiś skan tego schematu??
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 18, 2008 23:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Sty 19, 2008 12:02   

Nie wiem czy dokładnie o to chodzi ale:



i nr 2



*Fragmenty instalacji elektrycznej R600 z silnikiem 20T4.

Wracając do mojej poprzedniej wypowiedzi - myślałem że w silnikach serii K jest płyta adaptacyjna ale po obejrzeniu zdjęć silników na allegro rzeczywiście brak tam tego elementu - skrzynia przykręcana do korpusu silnika - tylko jak to jest z sprzęgłem i kołem zamachowym bo wygląda jak by jego część była odkryta i patrząc od strony silnika to powinno być widoczne koło zamachowe i jeszcze jedno jak silnik 1.8 jest sprzęgnięty z PG1? Skoro ta skrzynia jest łączona z tym silnikiem to albo ma on inny korpus (choć z tego co tu wyczytałem to wszystkie silniki serii K z zewnątrz wyglądają podobnie) albo PG1 fizycznie pasuje do pozostałych siników serii K?
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Sty 19, 2008 19:28   

A ten schemat to nie przypadkiem od wersji turbo?? Czy do wolnossącego jest taki sam schemat.

Zastanawia mnie co to jest:
- purge valve (czyżby filtr par paliwa??)
- boost pressure sensor...

Reszta powiedzmy że wiem.

Widzę też że w 20T4 nie ma kopułki i rozdzielacza.

Ciekawe czy dałoby radę wsadzić ECU z 2,0 do obsługi 1,8. W sumie w ostateczności trzeba by dołożyć jeszcze ze dwa czujniki i powinno latać...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Sty 20, 2008 10:49   

Udało mi się pozyskać info w sprawie wymiarów z allegro:


Jak widać nie pasuje do serii K :/ :sad: Chyba że koleś się pomylił ale wątpię.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Sty 20, 2008 11:43   

Silnik 20T4 posiadał kopułkę do 1996 (przynajmniej tak było w R600). Później tak jak na schemacie - wszystko elektronicznie.

Schematy faktycznie od silnika z turbo (R600ti) , poniżej zamieszczam schematy od R400, tam ten silnik był montowany w wersji wolnossącej


 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 21, 2008 16:19   

Bocian_s napisał/a:
o schemat elektryczny silnika 20T4.

W silniku nie ma żadnych przewodów elektrycznych... ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Sty 21, 2008 19:01   

piter34 napisał/a:
Bocian_s napisał/a:
o schemat elektryczny silnika 20T4.

W silniku nie ma żadnych przewodów elektrycznych... ;-)

Za to na silniku całe mnóstwo.

Doszedłem że jakby udało się przykręcić koło zamachowe z T do wału w Kto wtedy dałbym pierścień redukcyjny aby zamach opierał się na nim jak na wale a czujnik PWK oddaliłbym na konieczną odległość.

Tylko że wymiary otworów do przykręcenia trochę mi nie pasują. nie wiem na ile dokładnie ktoś to pomierzył i ile dokładnie jest w K...

A tak przy okazji schematów to jak wygląda czujnik drogi, spalania stukowego i czujnik temperatury paliwa w serii T bo w K nie ma takich wynalazków (bynajmniej w w poldoroverze).

Może ktoś ma schemat z przed 96 roku??
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 21, 2008 22:47   

Bocian_s napisał/a:
Może ktoś ma schemat z przed 96 roku??

W AutoDacie będą schematy, ale tego się w rozsądny sposób nie zmieści na zrzucie ekranowym.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 21, 2008 23:05   

Bocian_s napisał/a:

Doszedłem że jakby udało się przykręcić koło zamachowe z T do wału w Kto wtedy dałbym pierścień redukcyjny aby zamach opierał się na nim jak na wale a czujnik PWK oddaliłbym na konieczną odległość.

Tylko że wymiary otworów do przykręcenia trochę mi nie pasują. nie wiem na ile dokładnie ktoś to pomierzył i ile dokładnie jest w K...


Troszke lipnie widze stosowanie tulei do obsadzenia kola na wale ale gdyby sruby je wycentrowaly to jeszcze by uszlo w tloku :)
Co do otworow do przykrecenia to na pierwszy rzut oka wydaje sie ze jest identycznie. Przynajmniej jesli chodzi o schemat rozmieszczenia.

A tak BTW to po co chcesz stosowac elektronike od T skoro przy takich kombinacjach latwiej Ci bedzie zastosowac oryginal z 1.8
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 07:37   

Senn napisał/a:
A tak BTW to po co chcesz stosowac elektronike od T skoro przy takich kombinacjach latwiej Ci bedzie zastosowac oryginal z 1.8

Bo elektronika od T podejdzie nawet teraz na kole od poldrovera :P to po pierwsze.
Po drugie wejdź na allegro i looknij po ile są kompy do T a po ile do 18K (komplety z immo).
Po trzecie koło zamachowe do 18K to koszty rzedu 300z w górę a za T koleś pisa 100zl z dociskiem więc...

Senn napisał/a:
Troszke lipnie widze stosowanie tulei do obsadzenia kola na wale ale gdyby sruby je wycentrowaly to jeszcze by uszlo w tloku

No co?? Przecież to jest jak dorabianie pierścienia centrującego na piastę koła dla felgi z większym otworem. Dotacza się pierścień z minimalnie mniejszą średnicą niż wal w K i wklada na gorąco... i mamy jak w T. Tylko rozstaw śrub mnie trochę martwi, Czy aby napewno jest taki sam w T i K. Musi mi to ktoś jeszcze raz zmierzyć...
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 22, 2008 08:21   

Bocian_s napisał/a:

Bo elektronika od T podejdzie nawet teraz na kole od poldrovera :P to po pierwsze.
Po drugie wejdź na allegro i looknij po ile są kompy do T a po ile do 18K (komplety z immo).
Po trzecie koło zamachowe do 18K to koszty rzedu 300z w górę a za T koleś pisa 100zl z dociskiem więc...


Skoro ma kolo zostac od poldorovera to elektronika od T niepotrzebna. Cena kompow i kolka zamachu to rzecz wzgledna i przy odrobinie fukasa jakiego niewatpliwie masz (jesli chodzi o zakupy) mozna trafic okazje.

Senn napisał/a:

No co?? Przecież to jest jak dorabianie pierścienia centrującego na piastę koła dla felgi z większym otworem. Dotacza się pierścień z minimalnie mniejszą średnicą niż wal w K i wklada na gorąco... i mamy jak w T. Tylko rozstaw śrub mnie trochę martwi, Czy aby napewno jest taki sam w T i K. Musi mi to ktoś jeszcze raz zmierzyć...


Tak tylko ze tutaj wystepuja obroty 7000rpm i bardzo duze znaczenie ma idealne osadzenie zamachu.

Mnie martwi inna rzecz. Srdnica kola zamachowego. Jakies strasznie ogromne. Oprocz kombinacji z czujnikiem PWK bedzie problem z obsadzeniem rozrusznika.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 09:13   

Senn napisał/a:
Oprocz kombinacji z czujnikiem PWK bedzie problem z obsadzeniem rozrusznika

Ja myślę od razu kompleksowo czyli o zrobieniu dzwona do skrzyni forda pod sprzęgło 215 oraz osadzeniu rozrusznika w taki sposób aby można bylo manewrować kolami zamachowymi przestawiajac rozrusznik wg potrzeb.

Senn napisał/a:
przy odrobinie fukasa jakiego niewatpliwie masz (jesli chodzi o zakupy) mozna trafic okazje

oby oby.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 22, 2008 10:59   

No zrobilem mala rozkminke schematu i wyglada na to ze jest 99% kompatybilne z poldoroverem. pol-grupowe kluczowanie wtryskiwaczami nie stanowi problemu. Kilka zbednych pinow. Trzebaby puscic jeszcze przewod od sterownika Immo. W zasadzie to wszystko.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 12:55   

Ale schemat czego rozkimaleś??
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 22, 2008 14:16   

Skonfrontowalem schemat sterownika od serii T ze sterownikiem K poldorovera.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 21:44   

Dzisiaj odbyłem wycieczkę do Igań do pewnej znanej firmy i przeprowadziłem oględziny kół na żywo (może nie tyle kół co wałów).

i wniosek jest jeden: Ni huhu do siebie nie pasują :( ...

Więc raczej nie będzie tarczy 215 w moim autku. Jest jeszcze co prawda dwie opcje bazujące na kole zamachowym 1,8(koszt od 100zł w górę) ale obie już są dość kosztowne:
- uzbroić silnik w elektronikę z 1,4 roverowskiego wyposażonego w rozdzielacz WN na kopułce wraz z immo
- uzbroić silnik w elektronikę z 1,8 wraz z immo również w wersji kopułkowej.

No ale to już się robią pokaźne sumki :( ...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Czw Lis 18, 2010 02:46
kasjopea
Brak nowych postów [All]Ladowanie akumulatora-kilka pytan
Pawkaz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 24 Sob Sty 28, 2012 20:38
Pawkaz
Brak nowych postów [ALL] Dane techniczne felgi
sknerko Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 6 Wto Kwi 14, 2009 15:49
TomC
Brak nowych postów [seria T] klimatyzacja
krawy1 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Sie 26, 2007 10:46
Brt
Brak nowych postów [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
Podsumowanie.
Ukasz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sro Cze 11, 2008 09:09
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink