Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si 97] Dziwne stukanie w silniku...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 Si 97] Dziwne stukanie w silniku...
Autor Wiadomość
pol82 




Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 46
Skąd: Cisiec (koło Żywca)



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 19:19   

No to fajnie!!!! Może mi ktoś powiedzieć jakiej firmy kupić kable?? bo na naszej stronie jest odnośnik do sklepu z cześciami do roverków i widziałem różne ceny kabli??
A czy te kable mogą mieć wpływ na nie równą pracę silnika na biegu jałowym???
Były właściciel mówi że niedawno wymieniał świece jakies 1,5 roku temu i wyglądają nie najgorzej, bawić się w ich wymianę?? A jeżeli tak to jakie bedą lepsze zwykłe czy takie te potrójne?? Wydaje mi się że te drugie.
_________________
Kocham mojego ROVERka!!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 25, 2008 19:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sty 26, 2008 09:18   

pol82 napisał/a:
...Może mi ktoś powiedzieć jakiej firmy kupić kable??

zdecydowana większość forumowiczów poleca przewody firmy NGK
pol82 napisał/a:
A czy te kable mogą mieć wpływ na nie równą pracę silnika na biegu jałowym???

oczywiście, że tak ...
pol82 napisał/a:
Były właściciel mówi że niedawno wymieniał świece jakies 1,5 roku temu i wyglądają nie najgorzej, bawić się w ich wymianę??

dla świętego spokoju świece bym już wymienił
pol82 napisał/a:
A jeżeli tak to jakie bedą lepsze zwykłe czy takie te potrójne?? Wydaje mi się że te drugie.

ja u siebie zamontowałem jednoelektrodowe firmy NGK i nie mam żadnych problemów z pracą silnika
--------------------
dopisek moderatora:
pol82 uzupełnij swój profil o miejsce zamieszkania, z południa to podejrzewam wielu użytkowników tego forum pochodzi ... nie wstydź się ;) :twisted:
--------------------
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
pol82 




Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 46
Skąd: Cisiec (koło Żywca)



Wysłany: Nie Sty 27, 2008 20:31   

No to niestety do komputera mnie nie podpięli bo nie mieli czasu... A co do kabli nie udało mi się zamówić NGK ale gość w zamian zaproponował mi Bosch'a i stwierdził że też są nie najgorsze.. No to poszedłem za ciosem i zamówiłem świeczki również bosch.
No wszystko pięknie spadek mocy i nie równa prace to mogą być przewody ale od czego się wzieło to stukanie???
Próbowałem to nagrać ale nie wyszło to tak żeby można było dosłuchać się tego jak w to jest w żeczywistości :lol: :lol:
_________________
Kocham mojego ROVERka!!
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 27, 2008 20:59   

pol82 napisał/a:
gość w zamian zaproponował mi Bosch'a i stwierdził że też są nie najgorsze.. No to poszedłem za ciosem i zamówiłem świeczki również bosch.

no ja bym jednak poszukał NGK albo champion... :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
pol82 




Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 46
Skąd: Cisiec (koło Żywca)



Wysłany: Pon Sty 28, 2008 20:38   

No i lipa po zmianie świec i przewodów WN niby jest poprawa jazdy ale silnik na wolnych obrotach dLEJ nie równo pracuje (jak to określił jeden z mechaników "kuleje"). Niestety poza podpięciem go do komputera i przebadaniem przez fachowca od tego rodzaju silników nie mam lepszych pomysłów :bezradny:
_________________
Kocham mojego ROVERka!!
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Sty 28, 2008 21:58   

pol82 napisał/a:
No i lipa po zmianie świec i przewodów WN niby jest poprawa jazdy ale silnik na wolnych obrotach dLEJ nie równo pracuje (jak to określił jeden z mechaników "kuleje").

Jeżeli dobrze pamiętam, to zaczęło się od wymiany rozrządu, tak?
Wcześniej absolutnie wszystko było OK?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Wto Sty 29, 2008 15:00   

Ja mam ten sam problem ze stukaniem, jezdze tak juz rok z tym i nic sie nie dzieje wiec juz odpuscilem i nawet o tym nie mysle. A z kablami mialem to samo, wymienilem i jakby nie ten samochod co wczesniej, pozdro
 
 
 
pol82 




Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 46
Skąd: Cisiec (koło Żywca)



Wysłany: Wto Sty 29, 2008 20:08   

piter34 napisał/a:

Jeżeli dobrze pamiętam, to zaczęło się od wymiany rozrządu, tak?
Wcześniej absolutnie wszystko było OK?

Dokładnie Tak zaczęło się od wymiany paska olejów i filtrów... obecnie moge z całą pewnością stwierdzić że silnik stracił na mocy nie równo pracuje na wolnych obrotach a jak sie zagrzeje to coś tam sobie stuka przy obrotach okolo 2000. Koleś sprawdzał rozrząd raz jeszcze i stwierdził że wszystko jest OK.
Masz może jakieś pomysły co to może być???? :bezradny:

najgorsze jest to że wszystko wygląda jakby był opóźniony zapłon a tu jak na złość, zapłon jest ustawiany przez komputer i nie da rady go ustawić inaczej CHYBA (jak sie myle to prosze o poprawienie mnie!!!!!!!!!!)
_________________
Kocham mojego ROVERka!!
Ostatnio zmieniony przez piter34 Sro Sty 30, 2008 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Sty 30, 2008 11:07   

pol82 napisał/a:
Koleś sprawdzał rozrząd raz jeszcze i stwierdził że wszystko jest OK.

Jeżeli to ten sam koleś sprawdzał, który ten rozrząd ustawił, to się nie dziwię, że dla niego jest wszystko jest OK. Jedź gdzie indziej sprawdzić, albo sprawdź sam (artykuł o ustawianiu rozrządu w serii K jest na stronie klubowej).

pol82 napisał/a:
najgorsze jest to że wszystko wygląda jakby był opóźniony zapłon

Czyli złe ustawienie rozrządu jak najbardziej możliwe.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
pol82 




Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 46
Skąd: Cisiec (koło Żywca)



Wysłany: Sro Sty 30, 2008 18:12   

Rozrząd ja sam nawet widziałem że jest na znakach i porównywałem to ze zdjęciami z nasze stronki.
A może być coś jeszcze poprzestawiane przy ozrządzie?? Może fazy rozrządu czy jakoś tak?? :bezradny: Czy w tym roverku są zmienne fazy rozrządu??
_________________
Kocham mojego ROVERka!!
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 31, 2008 14:01   

są stałe fazy rozrządu, więc to raczej odpada :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 02, 2008 23:19   

pol82 napisał/a:
A może być coś jeszcze poprzestawiane przy ozrządzie??

Może koła rozrządu są źle zmontowane z wałkami?
...choć ja tak naprawdę nie wiem, czy to się w ogóle da tak zmontować...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 03, 2008 10:44   

mozna np. kolki ustalajace inaczej wlozyc, ale to wtedy przestawienie by bylo o duzy kat ,co sie pewnie by rownalo z kolizja zaworow z tlokami
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
pol82 




Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 46
Skąd: Cisiec (koło Żywca)



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 20:41   

No właśnie i nikt nie wie co to może być. :rotfl: Niestety miałem ostatnio być na wizytacji na komputerze, ale jak koleś podszedł do roverka z lampą stroboskopową i zapytał mnie gdzie mam znaki powiedziałem mu ale jak zapytał mnie gdzie mam punkt odniesienia.... Zapytałem kto tu jest fachowcem i pojechałem do domu. Nie pojde tam więcej ale dzisiaj umówiłem się do kolesia na środe i zostawiam mu moją srebrną strzałę na no i zobaczymy co znajdie :bezradny: Prosze trzymajcie za mnie w kciuki..

[ Dodano: Czw Lut 07, 2008 20:02 ]
zabrałem dzisiaj od kolesia mojego roverka myślałem że podepnie mi go do kompa ale powiedział że mu sie nie udało, za to rozebrał mi cały rozrząd i poskładał. Po czym stwierdził że stracił na to pół dnia i muszę mu zapłacić 100 zł ale że nie było bankomatu w pobliżu no to mam jechać do niego jutro ale nie mam zamiaru płacić mu takiej kasy bo nic nie zdiagnozował ani nic nie naprawił.

Pozostaje mi jedno podejrzenie jeszcze czy mój rovwerek ma coś w rodzaju przepływomierza???
Bo nie wiem czemu ale tak jakby dostawał lewe powietrze do kolektora, a jak trochę postoi to pedał hamulca ma twardy.. :rotfl:

[ Dodano: Nie Lut 10, 2008 10:44 ]
oko nie da rady podpiąć roverkia do komputerka i trzyeba szukac po omacku.
Ciekaw jestem czy wie ktoś od czego może być nie równa praca silnika??
Padła podpowiedź że jest nie szczelny kolektor ssący i przepływomierz fiksuje, ale sTERYD potwierdził że moim roverku nie mam takiego czegoś.
_________________
Kocham mojego ROVERka!!
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 13, 2008 11:35   

w Twoim nie ma przepływomierza.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 13, 2008 13:08   

pol82 napisał/a:
ale dzisiaj umówiłem się do kolesia na środe i zostawiam mu moją srebrną strzałę na no i zobaczymy co znajdie

Do tego kolesia od lampy stroboskopowej się umówiłeś?

Cytat:
zabrałem dzisiaj od kolesia mojego roverka myślałem że podepnie mi go do kompa ale powiedział że mu sie nie udało

Dlaczego się nie udało? Nie znalazł złącza diagnostycznego? Nie mógł się podłączyć swoim sprzętem?

pol82 napisał/a:
Bo nie wiem czemu ale tak jakby dostawał lewe powietrze do kolektora, a jak trochę postoi to pedał hamulca ma twardy.. :rotfl:

Rozumiem, że to "stanie" to jest przy wyłączonym silniku. Jeżeli tak, to zjawisko twardnięcia hamulca jest normalne.

pol82 napisał/a:
Ciekaw jestem czy wie ktoś od czego może być nie równa praca silnika??

Kiepski stan układu zapłonowego, źle ustawiony rozrząd, niesprawny silnik krokowy, brudna przepustnica, złe ciśnienie paliwa (czyli wadliwa pompka, zapchany filtr paliwa), niesprawna sonda lambda i wszystko to o czym zapomniałem. :lol:

...no ale trzeba trzymać się tego, że wszystko zaczęło się od zmiany rozrządu.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 '99] Stukanie w silniku
michal145a Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Mar 13, 2008 09:18
piter34
Brak nowych postów [R214] Stukanie w silniku na mrozie ?
krysrov Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 43 Sob Gru 27, 2014 21:40
Karim
Brak nowych postów [r214 1.4i] Dziwne stukanie / tarcie
Może ktoś ma pomysł skąd się bierze ?
Daroo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Mar 15, 2009 14:00
Evil3k
Brak nowych postów [25] Stukanie w silniku.
adamk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 29 Wto Lip 03, 2012 21:16
Biernik20
Brak nowych postów [R25] Stukanie w silniku
Janek94 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Gru 18, 2011 15:58
Janek94



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink