Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Zmiana oleju z 15W40 na 10W40
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Zmiana oleju z 15W40 na 10W40
Autor Wiadomość
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Mar 13, 2008 13:05   [R45] Zmiana oleju z 15W40 na 10W40
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Kupując auto używałem (jak poprzedni właściciel) 10W40. Póxniej była wymiana rozrządu, uszczelniaczy, uszczelki pod głowicą. Zaczęło ubywać oleju. Mechanik stwierdził, że samochód dużo go pali i zalecił używanie gęstszego 15W40. Zmieniłem mechanika (z różnych przyczyn). Nowy mechanik wykrył, że olej wycieka spod uszczelki zaworów, więc ją wymieniłem - teraz siniczek jest suchutki. Oleju ubywa znacznie mniej, ale jednak. No i teraz moje pytanie, czy mogę wrócić do oleju 10W40 (na 15W 40 przejechałem jakieś 30kkm)? Czy na 10W40 kultura pracy silnika powinna być lepsza - w końcu taki olej zaleca producent.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 13, 2008 13:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Mar 13, 2008 14:46   

Jak najbardziej 10W 40 dobrej klasy półsyntetyk.
Nie oszczędzaj jeżdżąc na jakimś mineralne świństwo 15W 40 bo narobisz więcej szkody niż pożytku.

I dobrze, że zmieniłeś tego machera :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Mar 13, 2008 15:00   

Dzięki. Nie będę pytał o to co znaczy dobry półsyntetyk, bo o tym wielokrotnie była już mowa. Ale czy przpadkiem bo zmianie z 15W40 na 10W40 nie ryzykuje sie wypłukania czegoś tam i rozszczelnienia silnika? Nie znam się, a nie mam ochoty na niespodziankę w postaci plamy oleju w garażu.
Czym w zasadzie rózni się 10W40 od 15W40. Wiem, ze gęstością i innymi takimi, ale jak to ma sie w praktyce dla silnika. W końcu gdyby 15W40 nie miały zastosowania, to by się ich nie produkowało. Zatem jakie są za i przeciw dla każdego z rodzajów?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Mar 13, 2008 15:24   

Do tych silników się nie leje mineralnego oleju...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wojtek 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Mar 2001
Posty: 99
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Mar 13, 2008 16:24   

kolin napisał/a:
Do tych silników się nie leje mineralnego oleju...

Eee. Rozumując tak to nie leje się również syntetyka. Leje się to co producent zaleca ale nie nakazuje.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Czw Mar 13, 2008 17:16   

mineralny olej ma to do siebie że zostawia "osad, maź", olej półsyntetyczny nie zostawia takowego-wręcz czyści silnik. Kiedy zmieniamy z mineralnego na półsyntetyk to ten osad(maź) może zostac wypłukana i zatka kanały olejowe(np do sworznia tłoka, czy wałka rozrządu)i może dojśc do zatarcia.

Jeśli nie jeździłeś długo na mineralnym, to śmiało możesz wrócic do półsyntetyku. bądź zmień drugi raz olej trochę wcześniej, np po przejechaniu 7tys.
 
 
 
pcmirek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 82
Skąd: Kościan



Wysłany: Czw Mar 13, 2008 20:53   

jak przejdziesz z minerała na 10/40 to moze zacząć łykać olej bo jak długo był na minerale to przepłucze silnik i i efekty mogą być takie ze bedzie silnik brał olej czyba ze na minerale zrobiłeś 10tyś km to wlej 10/40
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 08:02   

Na minerale zrobilem jakies 30kkm. Czy zatem powrót do półsyntetyla będzie bezpieczny?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 09:10   

moim zdaniem będzie bezpieczny. Kup se Valvoline MaxLife. Ten olej jest przeznaczony do silników z ciut wiekszym przebiegiem. Ja przeszedłem z minerala na półsyntetyk Valvoline i żadnych negatywnych następstw (dystans po zmianie jakieś 33kkm)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 09:55   

No dobra... wierzę na słowo. MAm ndzieję, że nic mi się nie pozapycha i nie będę miał do Was pretensji :) . Czy jeśli zmienię na 10W40... nawet Valvoline Max Life, to czy silnik się "rozszczelni" i zacznie spalać gigantyczne ilości oleju? Teraz trochę mi go pali. Czy moge się spodziewać wzrostu spalania oleju, czy zmniejszenia? Czy silnik na 10W40 powinien bracować ciszej i równiej niż na 15W40?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 10:01   

Mieliśmy kiedyś samochód w którym był zalany jakiś olej mineralny ( niewiadoma marka ) trochę go brał po zmianie na porządny 10w40 branie ustało

Mój kolega z 10w40 przeszedł na 5w40 i nic się nie stało auto lata aż miło, także lej 10w40 i niczym się nie przejmuj :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Pią Mar 14, 2008 13:52   

dla uspokojenia kolejny przykład: W poprzednim autku(seat toledo 1,9TD) miałem zalany silnik półsyntetykiem, zmieniłem na syntetyk i silnik nawet dla ucha pracował "lepiej"-nie było słychac na wolnych obrotach takich jakby drgań...nie wiem jak to opisac(wcześniej poprostu jakby coś w nim latało za lużno na wolnych obrotach, a na syntetyku to ustało i było git) moim zdaniem możesz śmiało zalac półsyntetykiem i robic pełen przebieg do kolejnej wymiany(ja bym się nie wahał)

Też zmieniałem w moim R minerała na półsyntetyk "Lotosa" jakiś koleś jeździł na mineralnym od diesli, ale był na tyle uczciwy, że mi o tym powiedział.wszystko jest ok, a jeżdże już rok
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 420D] Zmiana oleju 15w40 na 10w40
qwintus Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pon Lut 03, 2014 01:19
mieszko555
Brak nowych postów [R45] Zmiana oleju
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Sty 31, 2008 14:21
jarcat
Brak nowych postów [R400 1.6 99r] Zmiana Oleju
Pawson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Cze 13, 2011 00:12
Pawson
Brak nowych postów [R416sli 95r] zmiana oleju na mineralny??
utal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Pią Lut 26, 2010 22:40
yamaha00
Brak nowych postów [R416 1996] Zmiana oleju a popychacze
s0ya Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 33 Sro Lis 04, 2009 23:37
hertz25



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink