Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Przygasanie silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Przygasanie silnika
Autor Wiadomość
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 22, 2007 10:47   

Kozik napisał/a:
Jeśli masz instalke w podobny sposób zrobioną jak ja to masz rozdzielacz od benzynowego mapsensora do mapsensora gazowego.

Rozwinę :lol:
Z kolektora ssącego idzie sobie wężyk, potem jest trójnik. Jedna końcówka idzie do MAP sensora od gazu, a druga idzie (przez tzw. pułapkę olejową) to ECU benzyny.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 22, 2007 10:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lis 22, 2007 21:52   

piter34 Ty zawsze wiesz o co mi chodzi :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 08:53   

Kozik napisał/a:
Jeśli masz instalke w podobny sposób zrobioną jak ja to masz rozdzielacz od benzynowego mapsensora do mapsensora gazowego.

Instalkę mam zrobioną inaczej, bo mapsensor gazowy jest puszczony oddzielnie.

Już chyba uporałem się z tym gaśnięciem na benzynie na dobre - wykręciłem całkowicie przepustnicę i silnik kroikowy wraz z gniazdem w którym siedzi i wymyłem dokładniutko benzyną (najpewniejsza własna robota, nie wierzę już żadnym serwisom :/ ), w końcu udało mi się też zsynchronizować silniczek krokowy, synchronizacja zaskoczyła dopiero po kilkunastym wychyleniu przepustnicy, dziwne trochę bo w FAQ napisane jest że wystarczy 5 wychyleń...
Teraz na gazie trzyma mi 1500 obrotów po tej synchronizacji :P
Jeszcze sprawdzę czy gaśnie i dam znać, dzisiaj jadę do Krakowa więc potestuję go, zmienię mu mapę na komputerze gazowym i zobaczę jak na gazie będzie jeździł.

[ Dodano: Wto Lis 27, 2007 14:27 ]
Dalej przygasa na benzynie (na gazie zresztą też), reset ustawień krokowca pomógł na krótką metę :/ Albo mi się wydaje albo nie zwszae łapie mi potencjometr od przepustnicy, dlatego wcześniej synchronizacja krokowca udała się dopiero za n-tym razem, mogą być winne styki, sam potencjometr albo kable :bezradny:
Ale za to spalanie wyszło piękne: Lublin - Kraków 8l/100km, Kraków-Lublin 9l/100km oczywiście gazu :cool:

[ Dodano: Nie Gru 09, 2007 20:46 ]
Dalej ROVERek przygasa na ciepłym, nierówno pracuje zarówno na ciepłym jak i na zimnym, na zimnym lepiej pracuje na gazie niż na benzynie dopóki nie rozgrzeje się, później pracuje podobnie na benzynce i na gazie, już nie mam do niego zdrowia.

Czy najbliższy Lublina autoryzowany serwis to tylko W-wa? Chce go podpiąć pod komputer w autoryzowanym serwisie, może tam w końcu mi powiedzą co mu dolega...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 11, 2007 18:01   

Ma ktoś jeszcze jakiegoś "pomysła"? A może już się coś udało zdiagnozować?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 11, 2007 20:34   

artfrik napisał/a:
Czy najbliższy Lublina autoryzowany serwis to tylko W-wa?

Nie ma już żadnego ASO ROVERa w Polsce. Są tylko byłe ASO.

artfrik napisał/a:
Chce go podpiąć pod komputer w autoryzowanym serwisie, może tam w końcu mi powiedzą co mu dolega...

A dlaczego w "autoryzowanym"?
Jak będziesz następnym razem w Krakowie, to omów się z p. Midowiczem na diagnostykę.

Możesz się też podpiąć pod kompa w dowolnym zakładzie z sieci BOSCH Service (powinni mieć KTSa).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 11, 2007 22:26   

u mnie bardzo podobne objawy do Twoich powodowala padnieta sonda lambda
na zimnym silniku chodzi Ci dobrze , bo wtedy komp nie bierze pod uwage sygnalow z sondy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Sro Gru 12, 2007 10:08   

AndrewS napisał/a:
u mnie bardzo podobne objawy do Twoich powodowala padnieta sonda lambda
na zimnym silniku chodzi Ci dobrze , bo wtedy komp nie bierze pod uwage sygnalow z sondy


Nie, no sonda to wymieniona, nic się nie zmieniło po wymianie, więc stara też jest dobra.
Co do diagnozy u Pana Midowicza, można prosić o jakiś kontakt???
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez artfrik Sro Gru 12, 2007 10:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 12, 2007 10:09   

artfrik napisał/a:
Co do diagnozy u Pana Miodowicza, można prosić o jakiś kontakt???

Nie do "Miodowicza", tylko "Midowicza".
Kontakt jest na stronie klubowej w dziale "Części i warsztaty". ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Gru 12, 2007 10:11   

www.roverki.pl --> lista polecanych warsztatów po lewej ponizej menu --> pozycja nr 4 :cool:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 13:50   

Odświeżam temat, mam nowe informacje, na komputerze na PINie masy od sondy, wg papierów (Autodata) powinno być 0V (logicznie myśląc też tak wychodzi), a jest 1,6V i prawdopodobnie pali sonde, a komputer podstawił sobie na stałe za sonde 0,4V, w przyszły czwartek jestem umówiony w Tech-maxie w Lublinie na skopiowanie immobilisera i wgranie na używany komp, w starym ktoś grzebał bezczelnie, śrubki są porozwiercane i pokrywa komputera pogięta, teraz już nikt mi nie wmówi że za zachodnią granicą nie kombinują...

A teraz to mam inny problem z roverkiem....
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 25, 2008 14:02   

artfrik, fajnie że udało się zlokalizować przyczynę problemu.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
artfrik 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Łęczna/Lublin/Kraków



Wysłany: Sob Kwi 26, 2008 12:53   

Witam ponownie po dłuższej przerwie, w skrócie opisze kolejne przeżycia z moim roverkiem.
Mam w nim już trzeci (sic!) komputer, po przełączeniu na gaz pali w nim ścieżkę węglową (masę) i przez to nie działała ani sonda lambda ani też czujnik od odpowietrzania zbiornika paliwa. Od dwóch miesięcy jeżdżę na benzynie i jest wszystko jak najbardziej w porządku, dziś byłem u gazownika, który mi zakładał instalację, bo samochód ma zajebistego doła przy każdorazowym wciśnięciu pedału gazu, gość powiedział mi żebym jeździł z odpiętym TPSem :bezradny: , wtedy faktycznie nie ma tego doła, dowiedziałem się przy okazji że TPS ani sonda lambda nie jest podpięta do komputera gazowego, map sensor gazowy jest połączony z jednej strony do kolektora ssącego a z drugiej chyba z reduktorem, nie pamiętam w tej chwili dokładnie.

W związku z powyższym mam prośbę do kogoś komu ten dt-gas chodzi jak należy to proszę o namiary gazownika któremu udało się tego dokonać bo w mojej okolicy nikt nie jest w stanie mi pomóc, jestem zdesperowany i zaczynam się zastanoawiać nad wyrzuceniem tej instalacji i wstawieniem innej.
Poza tym jestem w trakcie poszukiwań impulsatora do niego, bo prędkościomierz raz działa, raz nie, jeśli ktoś ma i chce się pozbyć w sensownej cenie chętnie kupię (w Lublinie i okolicach wszystkie wykupili :( ceny mieli niezłe bo tylko 50PLN).

Jutro jadę do Krynicy Górskiej i później na tydzień do Szczyrku, mogę zboczyć z trasy żeby odwiedzić jakiegoś poważnego gazownika.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Kwi 26, 2008 15:33   

Mam namiary na poważnego gazownika, z moim roverem nie miał problemów, miał problemy z 8V ale jakoś je rozwiązał, jest bystry i wie o co chodzi kontakt jest na stronie klubowej, nr telefonu wysyłam również na PW. Pozdrawiam

Aha on zakłada od paru lat DT Gas także wie o co chodzi z tymi instalkami.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Wyciek oleju. przygasanie samochodu. rozmiar felg.
dawidmdj Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Sty 25, 2013 11:00
bizon
Brak nowych postów [R400] Poduszki silnika
zychMajster Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sob Gru 16, 2017 12:13
barney79
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] Przekladka silnika z 45 do 400
robercik22225 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Paź 20, 2013 12:28
sTERYD
Brak nowych postów [r400] modernizacje silnika
50Juro Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Wrz 29, 2009 13:15
SeevS
Brak nowych postów [r400] Dzwięk silnika
Bialy1990 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Paź 25, 2011 12:56
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink