Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 SDI 2000r] Problemy z klimą
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 SDI 2000r] Problemy z klimą
Autor Wiadomość
Michal982 




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 50
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 20:30   [R200 SDI 2000r] Problemy z klimą

Ponieważ zrobiło się ciepło postanowiłem dzisiaj pojechać aby nabić klimatyzację. Okazało się jednak że czynnik w układzie jest i wszystko jest szczelne. Niestety klima nie działa. Po włączeniu klimatyzacji wzrastają obroty silnika włączają się wentylatory tylko wewnątrz auta temperatura nie spada :sad: Panowie mechanicy po sprawdzeniu bezpieczników i przekaźników rozłożyli tylko ręce i mojego rowerka mają jeszcze jutro sprawdzać. Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak? Sprężarka chyba działa skoro auto wchodzi na wyższe obroty? A wie ktoś może jak podłączyć cały układ na krótko. I gdzie są te wszystkie czujniki i czy da sie je jakoś sprawdzić??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 03, 2008 20:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 03, 2008 20:48   

Jakie miałeś ciśnienia po stronie ssącej i tłoczącej ? Czy załącza się sprzęgiełko kompresora ? Ile gram czynnika zostało wprowadzone do układu ? Ja chyba jednak poleciłbym Ci zmianę serwisanta klimy :|
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Michal982 




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 50
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 21:44   

Zostało nabite 550 jednostek czynnika, sprzęgiełko jutro mają sprawdzić bo dzisiaj nic nie mogli zobaczyć, a nie chciało im sie na kanał wjeżdzać. A ciśnienie to nie mam pojęcia jakie jest bo ja siedziałem w aucie i włączałem i wyłączałem klime :???:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 03, 2008 21:58   

Załączające sie sprzęgiełko słychać (cyknięcie) i nie trzeba wjeżdżać na kanał aby sprawdzić czy się załącza. Po samych ciśnieniach powinni stwierdzić czy z układem wszystko w porządku. Wymieniałeś filtr kabinowy ?

I o ile się nie mylę w R200 powinno być 640g (+/- 25g) czynnika w układzie. :hm:

Prosty test: czy po włączeniu klimy jedna z rurek pod maską robi się gorąca a druga zimna ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Michal982 




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 50
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 22:09   

No dla mnie to wyraźnie słychać cyknięcie po którym nagle silnik zmienia obroty ale może to przekaźniki cykają i jestem w błędzie? A jakie powinno być te ciśnienia? To może jutro jeszcze raz podłącze wszystko i sprawdzę.
Ilość czynnika mechanicy wytrzasneli z jakiejś książki wiec nie wiem czy jest dobrze czy nie, ale mogę im skazać nabić większą ilość.
Pozdro
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 03, 2008 22:14   

Ciśnienia (zależne od temp zewnętrznej):

niskie: ok 2,5 - 3 Bar
wysokie: ok 18 Bar

Wszystko masz opisane w Rave w dokładnej tabeli.

Niech zaczną od napełnienia odpowiednią ilością czynnika.

Temperatura na kratkach nie zmieniała się nic względem temp na zewnątrz ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 22:26   

ja bym sprawdził jeszcze czy czujnik temp oleju nie jest czasem uszkodzony. Znajduje się nad filtrem oleju i wystaje w kierunku koła prawego. ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Michal982 




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 50
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Cze 03, 2008 22:31   

Oki. Wielkie dzięki Skiba jutro udzielę wskazówek moim mechanikom. Wydaje mi się ze z kratek wiało jakby chłodniejsze powietrze ale może dlatego ze nawiewy były ustawione na 4 stopień, a zbliżał sie już wieczór i temperatura na zewnątrz trochę spadła.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Cze 03, 2008 22:44   

Powinni zmierzyć temperaturę na kratkach "profesjonalnym" termometrem. Potrzeba kilka minut, żeby temp wylotowa była niska.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Michal982 




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 50
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 16:09   

Kto poleci jakiś dobry zakład w Warszawie znający się na klimatyzacjach, najlepiej mokotów,centrum, służew, ochota? Moi mechanicy się poddali nawet sprężarki nie mogli podpiąć na krótko. Myśle że to może być kwestia przekażników ale oni nawet nie wiedzieli gdzie szukać. Przynajmniej nic im nie zapłaciłem, a szczelność mi sprawdzili :grin:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
orobra 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: LUBLIN



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 17:24   

Brt możesz mi wytłumaczyć co ma czujnik temp oleju do klimy[nie wiem dlaczego ale u mnie ten czujnik jest rozłączony nie ma wcale przewodu ,a klima działa]
 
 
 
Michal982 




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 50
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 19:13   

Klimatyzacja działa teraz potrzebny mi tylko elektryk chyba ze ktoś pomoże. A więc po włączeniu klimatyzacji zapala się światełko i włącza się wentylator, wiec chyba wszystko jest ok.
Ja podłączyłem na krótko przewód wychodzący od kompresora do akumulatora. Wyraźnie słychać było elektromagnes i po kilku chwilach w samochodzie zrobiło się zimno. Teraz tylko nie wiem gdzie mam szukać przyczyny? Pod maską koło bezpieczników są jakieś 2 przekaźniki czy to one są odpowiedzialne ze klimę. Bo przecież nie będę jeździł z klima podłączona na krótko :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 19:56   

orobra, może już wcześniej ktoś go ominął :roll: Ten czujnik jest fabrycznie w układzie klimatyzacji.
Michal982, nie możesz na krótko jeździć z podpięta klimą, bo jeśli jakiś element zawiedzie to może Ci rozsadzić układ. W RAVE jest schemat klimy i na tej podstawie mozna najszybciej zlokalizować usterkę.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
orobra 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: LUBLIN



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 20:03   

Brt piszesz że ten czujnik jest fabrycznie zakładany, a jak klima nie jest fabryczna tylko dokładana?
 
 
 
Michal982 




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 50
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 20:13   

Brt przez podpięcie na krótko miałem na myśli podpięcie się do wentylatora :twisted: Skoro on zawsze się uruchamia po włączeniu klimatyzacji to gdybym podpioł do niego ten przewód od kompresora to chyba wszystko było by ok?
No chyba że dowiem się który to przekaźnik odpowiada za kompresor :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 20:17   

Michal982, wentylator nie zawsze pracuje przy właczonej klimie :P puszka przekaźników klimy znajduje się obok zbiorniczka układu chłodzącego na scianie grodziowej. tam sa 4 przekaźniki w środku. Szukaj wg rave, to najskuteczniejsza metoda. A sprawdziłeś ten czujnik oleju??

orobra, w przypadku dokładanej to nie mam pojęcia, ale nie sądzę, żeby był.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Michal982 




Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 50
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 20:32   

Dzięki Brt za wskazówki, jutro zajrzę do tej puszki. A co do czujnika oleju to jak mam go sprawdzić? Zmierzyć rezystancje przy zimnym i gorącym silniku?
Naprawdę ten wiatrak nie zawsze się chodzi przy włączonej klimie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Cze 04, 2008 21:13   

Czujnik działa włacz-wyłacz i ogólnie powinien prawie zawsze być właczony. Włacz klimę i dodaj gazu na np 2500obr i przytrzymaj i zobaczysz czy wentylator przestanie działać ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [rover 200] Problemy z klimą
krystianctr360 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Maj 22, 2014 11:00
Adrian
Brak nowych postów [R25 2.0TD 2000r] PROBLEMY Z ALARMEM
michal224 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Lip 26, 2007 12:44
michal224
Brak nowych postów [R25 1.4 (103) 2000r.] problemy po tankowaniu
samochód po przejechaniu 200-500m po zatankowaniu paliwa traci moc na jakieś kilka minut
stenka05 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Cze 16, 2009 20:45
stenka05
Brak nowych postów [R25 2.0TD 2000r.]NADAL PROBLEMY Z ALARMEM
michal224 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Sie 11, 2007 22:47
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink