siemanko, u mnie problem był taki że gdy jechałem wszystko ładnie chłodziło a jak sie zatrzymałem leciało ciepłe powietrze. po jakimś czasie wentylator przestał całkiem działać wiec było to juz pewne że padły szczotki na silniku wentylatora więc rozebrałem cały przód i okazało sie że nie było juz tam wcale jednej szczorki i nie było obiegu.szczotka zmieniona klima działa bardzo dobrze:)
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 14, 2009 07:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
FILIP czynnik mogl Ci uciec w trakcie nie dzialania wentylatora - wzrasta wtedy mocno cisnienie w ukladzie i wywala go zaworkiem ' bezpieczenstwa'. Sprawdz dobrze dzialanie wentylatora bo na postoju jak nie kreci to szkoda kasy na czynnik..
PZDR
_________________ Jak chcesz rozśmieszyć Boga, to mu przedstaw swoje plany na przyszość..
Faktycznie było tak jak mówicie podczas jazdy chłodziło,a na postoju niebardzo.Czyli teraz jak mam napełnioną klime chłodzi bo jest czynnik,ale szkoda żeby "wyparował".
Wymienię szczotki i będę pewny że są ok! Zna ktoś jakiś wymiar szczotek wentylatora??? >>>Po rozebraniu wszystkiego wolę być już zaopatrzony w nowe!
Może mi ktoś podpowie gdzie przez internet dostanę takie szczotki???
Sprawdzałem na stronie IRMOT ,ale nie znalazłem o takich wymiarach. Jestem z Poznania byłem w dwóch dobrze zaopatrzonych hurtowniach motoryzacyjnych,ale nie mieli takich! Gdzie ich szukać???
Zaopatrzyłem się w szczotki wentylatora już miały być wymieniane, ale jeszcze muszę się poradzić
Gdy wentylator jest podłączony "na krótko"(kablami przy wtyczkach za lewym nadkolem) pracuje bez żadnego zatrzymania(był tak sprawdzany około 0,5h i cały czas się kręcił). Gdyby szczotki były skopane wentylator by się zatrzymywał prawda???
A gdy włączyłem klimę podczas jazdy już nie było tak pięknie zaczął się wyłączać i znowu leciało nieschłodzone powietrze,po chwili znowu się włączył itd. !
Mam pytanko ,a może to sprężarka powoduje że wentylator się wyłącza??????????????????????????????????????????????????????
y wentylator jest podłączony "na krótko"(kablami przy wtyczkach za lewym nadkolem) pracuje bez żadnego zatrzymania(był tak sprawdzany około 0,5h i cały czas się kręcił). Gdyby szczotki były skopane wentylator by się zatrzymywał prawda???
A gdy włączyłem klimę podczas jazdy już nie było tak pięknie zaczął się wyłączać i znowu leciało nieschłodzone powietrze,po chwili znowu się włączył itd. !
Prawdopodobnie padła ci szczotka masowa i jak sprawdzałeś odpaliłeś 3-ci bieg a on ma dodatkową masę
U mnie sprężynka od szczotki masowej uszkodziła komutator, żeby nie zostawić niepotrzebnie w serwisie 3tys zakupiłem nowy wyglądający tak samo silniczek od wentylatora chłodnicy wody chryslera voyagera wersja 2001-2004 Z tą różnicą że ten nowy pracuje na jednych obrotach bardzo szybkich, czy wiecie jaki rezystor dobrać do tego silniczka?
oznaczenia:
DL - 6035
DYELIH 6035
02030970002693
Oryginalnie w dieslu chodził na 3 biegach, tam chyba nie było rezystorów, bo silnik był na 4 szczotkach, tutaj chodzi ze stałymi obrotami na 2 szczotkach. Jeden gościu od elektroniki mówił mi ż jak źle dobiorę rezystor to ten się spali a tanie one nie są.
Poprzez zastosowanie rezystora zmniejszę obroty silniczka, ale gdy układ np klimatyzacji będzie potrzebował większych obrotów wówczas przejdzie na te szybsze???
Oryginalnie w dieslu chodził na 3 biegach, tam chyba nie było rezystorów, bo silnik był na 4 szczotkach, tutaj chodzi ze stałymi obrotami na 2 szczotkach. Jeden gościu od elektroniki mówił mi ż jak źle dobiorę rezystor to ten się spali a tanie one nie są.
Poprzez zastosowanie rezystora zmniejszę obroty silniczka, ale gdy układ np klimatyzacji będzie potrzebował większych obrotów wówczas przejdzie na te szybsze???
Elektronik ma rację gdyż jest to związane z wydzielającą się mocą na rezystorze. Dobierasz go z prawa ohma R=U/I. Ale najważniejsze to dobrać poprawnie moc tego rezystora (nie za małą gdyż może się przegrzać) .
na obudowie podane są tylko następujące parametry
DL 6035
DYELIH
6035
02030970002693
Myślę że jest to jakiś numer katalogowy, ale nic więce nie wiem na temat tego silniczka. Jest to zamiennik oryginalnego silniczka ewntylatora chłodnicy wody od chryslera voyagera 2001-2004
To jest firma z Taiwanu: DYE LIH TECHNOLOGY CO.,LTD. Z tym że w ich katalogu to jest wentylator DL 6035 ale nie podają ani mocy an prądu znamionowego więc albo trzeba by zmierzyć prąd albo znaleźć parametry oryginału.
Nie sądzę aby taki patent dał radę. Poza tym właśnie przez ten patent te wentylatory są takie awaryjne. Lepiej dobrać rezystor lub zrobić sterowanie impulsowe.
Skoro bardzo ciężko jest dobrać rezystor nie znając parametrów tego silnika to może spróbować z tym impulsowym? jak to miałoby wyglądać?
Hmm jeśli mój patent miałby wytrzymać chociaż dwa lata to może warto spróbować? i tylko raz na jakiś czas na szczotki spoglądać???
Sknerko, a czy założenie starego dekla z czterema szczotkami na nowy silniczek na którym są tylko dwie szczotki rozwiąże problem i będzie tak jak w oryginale działało???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum