Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:44
Dokładnie. SDi, mimo tylko nieco większej mocy i o dziwo niższemu momentowi o 30Nm (to nie jest mało!) jest silnikiem bardziej elastycznym. W moim przypadku mimo, iż R600 jest cięższy od R45 to jeździ się nim nieco lepiej właśnie ze względu na lepsze "tempo" poniżej 2000 obr/min. Ponadto w R600 turbinka włącza "wyższe obroty" mniej więcej przy osiągnięciu 2050/2100 obr/min gdzie w iDT przy ok. 2200/2300 (w moim przypadku). Jak już się turbinka "rozgrzeje" to wówczas auta są porównywalne nawet z lekką przewagą iDT, ale do tego momentu iDT po prostu nie istnieją
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 15:53
Wiem wiem, mi chodzi o to, że SDi mimo mniejszego momentu jeżdżą naprawdę lepiej od iDT poniżej wartości odpowiedniej do załączenia się szybszej pracy turbiny. I właśnie do tego służy zmiana mapy by te silniki szybciej się rozpędzały do tych 2000 obr. A dyskusja jest teraz taka, że nie wiadomo do końca czy faktycznie tak będzie po zmianie mapy
Przecież na poprzedniej stronie jest to co napisałem
Niestety byłem w Wa-wie, ale nic nie załatwiłem
Chciałem to zrobić do końca września, bo wakacje mi się kończą...
No szkoda. To raczej wina braku dobrego kontaktu i zrozumienia niż czyjaś konkretna
Ale wgram je na pewno
A na zlocie mnie nie będzie.
Ostatnio miałem okazje przejechać sie (trasa) nowym passatem diesel 2.0 170KM. Skrzynia automatyczna.
Obrotomierz rzadko przekraczał 2000rpm, raczej było coś ok 1500. Spalanie ~5-6l
Myslałem ze wszystkie diesle tak mają
Benzynowy Toledo 1.8 90KM też bardzo dobrze czuje się w zakresie 1500-2500rpm i tak sie nim jeździ (inaczej pali jak smok!)
O dziwno nawet Roverek 1.6 potrafi odnaleźć sie poniżek 2k rpm bez odgłosu zajężdżania silnika. Trzeba tylko bardzo ostrożnie operowac gazem, no i na przyspieszenie lub jazde pod stromą górkę nie ma co liczyć ; SDi i iDT na pewno radzą sobie znacznie lepiej.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Wto Wrz 15, 2009 08:26, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 08:25
Co Ty porównujesz??? TDi 170KM z momentem ponad 300Nm do silniczka ze 101KM i momentem 240Nm? Porównywanie tych silników to nieporozumienie. Różni ich prawie dekada więc nie rozumiem zupełnie po co to napisałeś
BTW. wczoraj Mariusz był na forum, a mimo tego nie wypowiedział się w tym topiku
Bez przesady, porównaj masę pojazdów to wyjdzie ze Passat (kombi) wcale nie jest jakiś dużo mocniejszy. Poza tym diesle zawsze dobrze czuły sie na niskich obrotach, 10 lat temu również.
Maksymalny moment obrotowy silniki diesla w Roverze osiągają przy 2000rpm (benzynowe przy 4500rpm) więc dziwi mnie że poniżej 2000 jechać się nie da.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 08:31
Masa Passata B5 nie różni się od masy 600 SDi, może kwestia kilku KG. Ja naprawdę nie rozumiem tego porównania, już wielkość samej turbiny powinna Cię nakierować, że takie porównanie jest bez sensu. Silniki VW są mocniejsze, poza tym jeśli nie Passat to Jetta lub Golf V, które mają montowane również takie silniki.
[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 08:31 ]
Jechać się da, ale niezbyt dynamicznie
A no teraz to rozumiem - jechac sie da ale niezbyt dynamicznie.
Te silniki mają moment @2000 dokładnie tak jak TDI.
TDI też ma paskudną dziurę poniżej 1800rpm a mimo to automat nie omija tamtych rejonów
Nie wiem jak iDT ale SDi rozpędza R600 lub R400 do setki w nieco ponad 10s więc wcale nie jest taki słaby
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 08:50
Mam zarówno SDi jak i iDT. Generalnie jeśli od razu się wkręci iDT na każdym biegu do takiej wartości by kolejny bieg zaczął się od 2000 lub więcej to idzie bardzo ładnie, ale wówczas pali sporo. Ta dziura do 2000obr jest spora, zdecydowanie za duża, w SDi również ona jest, ale o wiele mniejsza, stąd silniki SDi nie mają jakiś problemów z wyprzedzaniem nawet przy 1800obr i palą mniej. Ktoś nie pomyślał troszkę o tym dolnym paśmie obrotów mapując komputer i generalnie tworząc silnik. Zobaczymy co wyniknie z tymi mapami, bo jeśli ma to pomóc faktycznie to może się to okazać hitem.
[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 08:52 ]
A co do momentu to chyba przesadziłeś, że mają taki sam W TDi właśnie tym 170KM moment wynosi 350obr przy 1750-2500
[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 08:54 ]
Najsłabszy silnik 2-litrowy diesla od VW jest bardziej dynamiczny niż iDT czy SDi, bo przy mocy 110KM ma 250Nm przy zaledwie 1750obr Najfajniejsze jest to, że nasze silniki 2-litrowe to takie odpowiedniki VW jeśli chodzi o moc i moment (choć ten i tak jest lepszy) silników 1.6
Masowo kombi B6 jest cięższy, ale nieznacznie, bo waży 1499kg, gdzie R600 ma wagę 1360kg więc 140Nm przy ok. 140kg to nic
Popay, Mariusz418 nie pisze w zasadzie w żadnym temacie, tylko na sexboxie czemu? jest dyslektykiem/dysortografikiem i ma poważne problemy z pisaniem
Masa Passka B5 w kombii to od 1523 - 1570kg, źródło: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20796
Masa R623Si (takiego miałem to wiem) to 1340kg więc zdeka różnica jest i to spoooora bo 200kg to już bardzo czuć.
Co do kontaktu z Mariuszem, jak jechaliśmy z Tigerem do Wawy oglądnąć ZS i prosiliśmy Mariusza o pomoc w oględzinach to wystarczyło umówienie sie przez telefon i żadnego problemu nie było, poświęcił nam cały wieczór do godziny 23 tak jak mówisz Krzyśku, kwestia lepszego dogadania się
pzdr
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Napisałem ze mają maksymalny moment @2000rpm, że jego wartość jest inna to wiem,
Ale oba silniki powinny zachowywac się podobnie (pomijając ze TDI jest mocniejszy).
Chyba ze mam jakieś słabe dane ...;)
czas pogooglować
edit: faktycznie TDI ma moment od 1750rpm, to dość spora różnica na korzyść TDI
Ostatnio zmieniony przez sobrus Wto Wrz 15, 2009 09:15, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 09:14
Markzo, my tu piszemy o Passacie B6 oraz R600 SDi. A co do masy B6 to odsyłam na stronę VW. W poście wyżej napisałem jakie masy mają oba pojazdy więc nie rozumiem po co piszesz o B5
sobrus napisał/a:
Napisałem ze mają maksymalny moment @2000rpm, że jego wartość jest inna to wiem,
Ale oba silniki powinny zachowywac się podobnie (pomijając ze TDI jest mocniejszy)
No nie. Zauważ, że każdy Passat czy Golf bez problemu Cię wydziubają na każdym biegu nie osiągając nawet 2000 obr. Znam to z autopsji
Na stronie VW są wszystkie dane Odsyłam http://www.volkswagen.pl/...ane_techniczne/
Masa Passata B5 nie różni się od masy 600 SDi, może kwestia kilku KG. Ja naprawdę nie rozumiem tego porównania, już wielkość samej turbiny powinna Cię nakierować, że takie porównanie jest bez sensu. Silniki VW są mocniejsze, poza tym jeśli nie Passat to Jetta lub Golf V, które mają montowane również takie silniki.
[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 08:31 ]
Jechać się da, ale niezbyt dynamicznie
piszesz o B5? troche zgłupiałem
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Hej ale zrobiła nam sie tu wojna TDI vs SDI. Nie chodziło mi aby udowadniać wyższość 10-letnich jednostek rovera, tylko zdziwiłem sie ze jeździć poniżej 2000rpm w roverkowych dieslach sie nie da.
Ale to juz było wyjaśnione - da się ale niezbyt dynamicznie.
Ostatnio zmieniony przez sobrus Wto Wrz 15, 2009 09:20, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 09:19
Markzo, to było wcześniej, zauważ, że cały czas porównujemy nowy Silnik TDi-CR 170 konny, a ten jest w passacie B6 Doczytaj do końca
sobrus napisał/a:
Hej ale zrobiła nam sie tu wojna TDI vs SDI. Nie chodziło mi aby udowadniać wyższość 10-letnich jednostek rovera, tylko zdziwiłem sie ze jeździć poniżej 2000rpm w roverkowych dieslach sie nie da.
Ale to juz było wyjaśnione - da się ale niezbyt dynamicznie.
Hehe, było zaczynać?
Ostatnio zmieniony przez PopaY Wto Wrz 15, 2009 09:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum