Forum Klubu ROVERki.pl :: [220 d '97] intercooler
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220 d '97] intercooler

jaki ku[ic i co do tego
Autor Wiadomość
xmen38 




Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 99
Skąd: plock

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 29, 2009 21:09   

Remi55, Mam zamiar troche zmodyfikować swojego Roverka..
Jak śmiga ci twój SD po tych modyfikacjach , możesz podać przybliżone osiągi
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 29, 2009 21:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 29, 2009 21:26   

xmen38, No ciężko mi już w sumie powiedzieć bo się przyzwyczaiłem bo roku z tym intercoolerem :wink:

Ale pamiętam ze czujem różnice po montażu jak jeździłem, przy wyprzedzaniu najbardziej.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xmen38 




Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 99
Skąd: plock

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 15, 2009 13:25   

Jeszcze pytanko?


Zwiekszal ktos dawke paliwa na pompie ??

Potrzebuje opisu co i jak najlepiej po polsku



pozdro
 
 
mlodyjp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 21:30   

witam!
dziś skończyłem montaż intercoolera do mojego r200 SD i muszę powiedzieć że faktycznie jest poprawa. nie jest to jakaś ekstra dawka mocy ale jest lepiej. ogólnie jestem zadowolony bo zmieniła sie charakterystyka i moc jest większa w szerszym zakresie obrotów.. odczułem też że przy większej prędkości lepiej przyspiesza.
nie obyło sie bez problemów.. linkę gazu trochę obniżyłem i przesunąłem w stronę silnika, ustawiłem ją też pod delikatnym kątem tak aby sie zbytnio nie łamała. największy problem miałem z dostępnością węży i skończyło sie na tym że zamontowałem te od r400.. mieści sie lecz maska delikatnie sie z nim styka po zamknięciu i mam obawy że może sie kiedyś przetrzeć. poza tym chłodnica także pochodzi z r400 i musiałem przerabiać mocowania.. na koniec pozostała sprawa EGR ale długo sie nie zastanawiałem i go wyrzuciłem.
dzięki za wszystkie opisy i podpowiedzi co i jak;) teraz trzeba sie zastanowić co dalej.. pozdrawiam

[ Dodano: Czw Lip 16, 2009 23:18 ]
Firq napisał/a:

Koledzy pytali jakie efekty dał sam Cooler a nie Cooler + dawka paliwa :))

chodziłem teraz po różnych forach i z tego co wyczytałem sam IC dużo nie da bez zwiększenia dawki paliwa ponieważ piszą że jeśli powietrze jest schłodzone to wpada go więcej do cylindra i wtedy mieszanka robi sie trochę uboga.. dlatego chyba wypadałoby zwiększyć dawkę paliwa w SD.. nie wiem czy naprawdę tak jest ale wydaje sie być sensowne
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 23:55   

mlodyjp, masz racje ze samo powietrze da jakas poprawe ale nie dużo... chyba ze dmucha ci 1.8 :D heheheheheheh :mrgreen: :twisted: I Masz racje chłodniejszego powietrza mieści się wiecej do cylindrów i wypadało by je troche podlać z tym ze w SD mozesz podnieść dawke paliwa na pompie ale bedzie to wartość stała jak za mocno podkrecisz auto bedzie dymiło i ogolnie cieżko bedzie ci polaczyć odpowiednia mieszanke paliwowo powietrzna bez np traceniu na paliwie... ale mozna pokombinować
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 23, 2009 13:35   

xmen38 napisał/a:
Zwiekszal ktos dawke paliwa na pompie ??


Ja ostatnio to zrobiłem w swoim R420 SD. Pół obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jak przekręciłem w przeciwną stronę to był bardzo mułowaty - więc powróciłem do ustawienia tzn. pół obrotu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Poprawa jest wyczuwalna lepiej ciągnie od niższych obrotów i milej :grin: się wyprzedza. Spalanie to samo - no może 0,5 l więcej ale nie wyczuwalne.
Właśnie jestem w trakcie montażu IC - mam nadzieje, że z IC będzie jeszcze lepiej.
Oto link http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43284
 
 
Gość






Wysłany: Czw Lip 23, 2009 16:47   

mlodyjp napisał/a:
chodziłem teraz po różnych forach i z tego co wyczytałem sam IC dużo nie da bez zwiększenia dawki paliwa ponieważ piszą że jeśli powietrze jest schłodzone to wpada go więcej do cylindra i wtedy mieszanka robi sie trochę uboga.. dlatego chyba wypadałoby zwiększyć dawkę paliwa w SD.. nie wiem czy naprawdę tak jest ale wydaje sie być sensowne


nie zmieniaj dawki paliwa na większą
masz teraz FMIC i drogę otwartą na dalsze mody
asada działania intercoolera
turbo grzeje powietrze a intercooler ma za zadanie obniżyć temperaturę
jeżeli mamy parę stopni chłodniejsze powietrze
kompresja w cylindrze się zwiększa a co za tym idzie moc i moment

nie masz ogromnego intercooler
wiec przepaści nie ma stosunkowo można powiedzieć ze obniżyłeś temperaturę wpadającego powietrza do kolektora o jakieś 10 stopni
więc nie ma potrzeby grzebania z paliwem
komputer to zauważy a dokładnie czujnik i da znać ecu który doda ciut więcej paliwa
po prostu to mały zabieg na chłopski rozum to tak
mamy 30stopni na zewnątrz auto będzie jeździć i czuć jak przed zmianą ic gdy by było 20stopni jak widać temperatura otoczenia jest istotna
porównać dwa auta jedno przy -30stopniach generuje wiecej km i nm
niż te przy +30 stopniach
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 23, 2009 18:41   

Dawkę paliwa zwiększamy w przypadku zwiększenia ciśnienia na turbinie. IC nic nie ma do zwiększenia dawki paliwa. IC obniża temp. powietrza wtłaczanego do cylindrów przez co jest go objętościowo więcej a przez to większa moc i moment.
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 15:30   

a ja mam pytnie , kto z forumowiczow w PL przrabial temat FMIC w R/MG 200/25/ZR wersja z klima i czy moglby sie pochwalic zdjeciami prowadzenia rur :)

widzialem u kolegi Firq na zlocie , ale moze ktos jeszcze ?

i jaki IC wybral, dlaczego taki akurat ? ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 09:05   

Remi55,
Cytat:

Jeszcze dodam ze miałem na hamownie jechać :mrgreen: Ale jakoś na razie nie znalazłem na to czasu.


I jak byłeś na tej hamowni :) ?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 03, 2009 12:46   

Botanix, Nie :mrgreen: Bo tuning jeszcze nie zakończony :razz: Pojadę jak sobie kupie nowy filtr powietrza JR i w końcu wyreguluje ta dawkę paliwa oraz turbo sobie na 1.3bara ustawie :wink: W tedy zobaczymy czy coś to dało :smile:

Mysle ze może ok 105KM będę miał niż oryginalnie 86KM :grin:

Problem jest tez skrzynia w SD :neutral:

Bo L-Seria ma dwie rożne skrzynie biegów:

215mm dla non intercooled versions
228mm dla intercooled versions

Standard OE 215mm sprzęgło jest dobre to ok 271NM na dobry dzien
Standard OE 228mm sprzęgło jest dobre to ok 340NM na dobry dzien
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Intercooler 2.0 SDI
Kacpro Tuning mechaniczny 0 Pią Maj 29, 2015 21:06
Kacpro
Brak nowych postów [620SDI] intercooler x2
funfel Tuning mechaniczny 5 Nie Lip 13, 2008 12:19
dobryziom
Brak nowych postów [R 220 / 420 SD] Dorabianie wezy do Intercooler 'a
Remigiusz Tuning mechaniczny 2 Pon Lut 20, 2012 18:32
tuners
Brak nowych postów [R220SD 2.0D 1997] intercooler w SD?
golab Tuning mechaniczny 3 Sro Lut 24, 2010 18:38
golab
Brak nowych postów [R620ti]Jaki intercooler do ti i innych 20T4G
davidlive Tuning mechaniczny 21 Nie Kwi 15, 2012 21:36
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink