Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Test ogrzewania.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Test ogrzewania.
Autor Wiadomość
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 22, 2009 09:55   

iktorn73, Przeweruje instrukcje raz jeszcze. Zdania są podzielone. Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o diesla. Benzyniaka napewno czyściłem ze śniegu przy właczonym silniku.
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 22, 2009 09:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Nilbul 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 108
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 11:04   

Silnik jakikolwiek diesel czy benzyna moim zdaniem najmniej się zużywa przy normalnej temperaturze pracy. Czyli jak najszybciej należałoby rozgrzać silnik (stąd obieg mały i duży) do normalnej temp. pracy. Oczywiście bez brawury (pedał w podłogę). Dlatego moim zdaniem aby jak najmniej zaszkodzić silnikowi dopalać i jechać na wolnych obrotach.

Ale w praktyce odpalam, odśnieżam, grzeję bo samochód jest dla mnie a nie ja dla niego ;)
a jak się popsuje to się naprawi :rotfl:
_________________
Małe, twarde i dość szybkie ;)
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 22, 2009 11:07   

Nilbul napisał/a:
Ale w praktyce odpalam, odśnieżam, grzeję bo samochód jest dla mnie a nie ja dla niego
a jak się popsuje to się naprawi


Zgadzam się. Tylko po co prowokować los :grin:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Gru 22, 2009 11:56   

Też zgadzam się z Nibulem w tej kwestii.Od najmłodszych lat przebywałem w otoczeniu kierowców i mechaników.Wiele się od nich nauczyłem,być może część tych nauk jest nieaktualna,bo oni już dawno poumierali,ale pamiętam że silnik musi coś"ciągnąć"żeby był zdrowy:innymi słowy-odpalić i jechać(delikatnie do ustalenia temperatury).
Jednak przy silnym mrozie po odpaleniu pozwalam autu trochę postać,bo pamiętajmy,że oprócz silnika jest jeszcze wiele"ustrojstw" które muszą do siebie dojść po pobudce.
Z drugiej strony,uczyli mnie,żeby nie traktować auta jak żywej istoty która może się na nas obrazić.W końcu to bydle jest stworzone do pracy dla mnie!
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 22, 2009 12:10   

Dziadek napisał/a:
W końcu to bydle jest stworzone do pracy dla mnie!


Mam to samo zdanie samochód jest stworzony dla ludzi a nie na odwót.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Holender 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 46
Skąd: Kraków/Haga



Wysłany: Pią Gru 25, 2009 22:20   

Dziadek, pięknie to wszystko wypośrodkował. A przy okazji pozbyłem się drobnych wyrzutów sumienia, ponieważ faktycznie i ja po odpaleniu auta (mrozy), zajmuję się przez kilka kolejnych minut odśnieżaniem, pakowaniem, ustawianiem nawigacji, fajczeniem - niepotrzebne skreślić :lol:
Poza tym... gdybym nawet chciał od razu ruszać pomału, niemal natychmiast (50 metrów) trafiam na skrzyżowanie gdzie i tak stoję pod światłami 5-7 minut chcąc się wydostać w dowolnym kierunku :wink:
_________________
Lubię mojego Roverka... ;)
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 09:41   

Odświeże temat by nie zakładać nowego.
Powiedzcie mi co za czort :smile:
Wczoraj przypadkowo zauważyłem że z tyłu (nawiew na pasażerów) leci zimne powietrze, przy włączonym ogrzewaniu.
Kurna, dlaczego?
Co z tym zrobić, zeby leciało ciepłe?
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 10:32   

staf napisał/a:
Kurna, dlaczego?
tak ma być.Trzeba zamknąć nawiew zimnego ( świeżego ), a ciepłe dołem.Jest to dopływ chłodnego powietrza tak samo jak z przodu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Nie Sty 03, 2010 10:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 10:38   

SeniorA, Dołem, lecące z przodu ogrzewa i tył auta? Czy dobrze rozumiem?
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 10:43   

tak , jeśli masz automatyczną klimę.Ale skoro masz nawiew świeżego z tyłu, to masz AC.
Pod siedzeniami są nawiewy na tył.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 10:51   

Ok. Dzieki.
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 11:02   

Dziadek napisał/a:
,być może część tych nauk jest nieaktualna
ale akurat ta jest aktualna i ja też tak jeźdźę.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 03, 2010 12:09   

staf, Koniecznie na zimę zamykaj te nawiewy w podłokietniku bo przy większych mrozach auta nie nagrzejesz. wloty ciepłego na tył są pod oboma przednimi siedzeniami
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 12:31   

Dzięki sknerko, Bo już zaczynałem się martwić że coś jest nie teges :smile:
Byłem w aucie zamknąłem, i pomyśleć że do tej pory waliło tam zimno, a ja walczyłem z ogrzewaniem.
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 17:08   

tak sie sklada ze mam u siebie manometr mierzacy cisnienie oleju

zimny silnik, bieg jalowy, 6 barow, obroty wyzsze od 2 tys, prawie 7 barow
goracy silnik, bieg jalowy prawie 3 bary, obroty wyzsze od 2 tys., prawie 5 barow

jakos ten fachowiec mija sie troche z prawda :-)

pozatym problem byl szeroko dyskutowany
milej lektury
http://forum.roverki.eu/v...t=22014&start=0
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 03, 2010 17:14   

AndrewS, dzięki za podsunięcie ciekawej lekturki, uwielbiam czytać :smile:
A tak poważnie poczytam z uwaga.
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Test Komputera
cichy0928 Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Gru 03, 2010 13:30
darianp
Brak nowych postów [R75] test zegarów
sash997 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Mar 26, 2009 13:01
klakierek1982
Brak nowych postów [R75] Test klimatyzacji
se7en86 Rover serii 75, MG ZT 37 Pon Wrz 21, 2015 19:41
kyuss7
Brak nowych postów [R75] Test zegarów
DominikR75 Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Cze 03, 2014 21:02
pelson91
Brak nowych postów [R75] Test Komputera T4
taz87 Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Cze 20, 2013 20:35
ARTUR1983



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink