Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lut 04, 2010 20:29
apples napisał/a:
Masz pomysł jak go dobrze ściągnąć? Tylko przez odpowietrzniki, czy zasysać czymś?
Są trzy metody wymiany płynu w R75 , ale wszystkie przy wykorzystaniu odpowietrzników. Najczęściej robi się przy pomocy drugiej osoby, można też pojedynczo mając do dyspozycji zestaw z zaworem i trzecia metoda z wykorzystaniem zestawu zbiornika z płynem i sprężonego powietrza (ciśnienie max 2 bary ).
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 04, 2010 20:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Czw Lut 04, 2010 21:02
To robi się na zasadzie dolewania nowego płynu do starego. Nie należy dopuścić żeby zapowietrzyła się pompa ABSu, bo później bywają jaja z odpowietrzeniem jej.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Niestety mnie też ABS zaczął "szaleć" - chrupie pod pedałem i zamiast hamować jadę dalej. Po jakimś czasie zapala się kontrolka od ABS i już normalnie hamuje (bez ABS). Po ponownym odpaleniu kontrolka od ABS ciągle się świeci - po przejechaniu kilkunastu metrów gaśnie i znowu z ABS "szaleje". Po chwili się zapala i tak do kolejnego odpalenia. Wyjąłem już bezpiecznik pod maska od ABS.
Dodatkowe objawy:
- jak jadę to słychać takie ciche "pukanio strzelanie" jakby jakiś przekaźnik w okolicach pedału hamulca ciągle się przełączał - ciężko stwierdzić gdzie dokładnie, bo przy stojącym samochodzie jest cisza
Niedawno wymieniałem czujnik od ABS (lewy przedni), bo siadł tuż przed zimą. Miesiąc cieszyłem się z ABS i niestety znowu problem.
Nie wiem, czy to może mieć jakieś znaczenie, ale wyjmowałem ostatnio webasto, bo siadła przy nim pompka od wody i trochę płynu chłodniczego polało się po skrzyni biegów i obok - zastanawiam się czy gdzieś do pompy od ABS (a raczej wtyczki) się nie dostało (jeszcze nie zdejmowałem pudla od akumulatora i nie wiem gdzie dokładnie jest pompa od ABS).
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lut 08, 2010 12:53
Mortal napisał/a:
zastanawiam się czy gdzieś do pompy od ABS (a raczej wtyczki) się nie dostało (jeszcze nie zdejmowałem pudla od akumulatora i nie wiem gdzie dokładnie jest pompa od ABS).
to trzeba sprawdzić jak najszybciej . ABS ECU jest pod aku.
W 75 nie ma pierścieni jak w innych, tylko na piastach albo łożyskach są magnetyczne pierścienie, z przodu o ile sie nie mylę na łożyskach wymiennych a z tyłu też na łożyskach ale wymienne z całą piastą.
pierścienie odpuść bo nie słyszałem żeby kropnęły raczej czujnik ale najpewniej wtyczka od pompy ABS ew. sama pompa
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Wto Lut 09, 2010 10:41
terz miałem ten problem chłopaki ABS załanczał sie przy najmniejszych prędkościach ale u mnie to była wina opon, z przodu miały 60 a z tyłu 65 wysokości...jakoś w innych autach z ABS różnica wysokości nie ma znaczenia...
Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 23 Skąd: Gdańsk,Irlandia CORK
Wysłany: Nie Kwi 18, 2010 14:08
Witam Panów.
A ja właśnie od 2 dni mam problem.
Poniżej predkośći 40km/h ABS sie załacza:(
Dzisiaj sciagnołem wszystkie koła odkreciłem tylnie piasty i wyczyściłem pierscienie, były delikatnie zabrudzone wydmychałem i wyczyściłem itp.....
pomyslałem ze może to przednie koła... wiec sciagnołem przeguby i były delikatnie podrdzewiałe.. wyczysciłem szczotką drucianą...
Oczywiście czujniki wyciagnołem i wyczysciłem z opiłków itp....
Jest troche lepiej ale dalej od czasu do czasu sie załacza.
NA T4 nie pokazuje błedu zwiazanego z Abs:(
Cóż to może być?
opony 4 nowe 16'
Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Kwi 18, 2010 14:08 ]
Witam ponownie.
Dziś miałem wielki problem.
jechałem 40 i wyskoczył mi pies i zacząłem gwałtownie hamować i ABS zaczął działanie.
Odpuściłem na sekundę i zacząłem znowu hamować, po czym zapalila mi sie kontrolka ABS. Następnie stanąłem i zgasiłem silnik, odpaliłem i przejechałem z 5 metrów i kontrolka zgasła.
Tak jak pisałem wszystkie pierścienie sprawdzone i wyczyszczone:(
wyciągnąłem na razie bezpiecznik od ABS bo się jeździć nie dało
czy wyciągnięcie bezpiecznika na kilka dni (w celu oczekiwania na np. nowe łożysko) i potem włożenie go z powrotem nie będzie skutkowało tym że wyskoczą jakieś błędy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum