Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wentylator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wentylator

brzeki webasto
Autor Wiadomość
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 21:43   

czyli nie mozna doprowadzic do przegrzani i ta rurka normalnie ma miec jaka temperature
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 14, 2010 21:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 21:49   

normalnie gdy wentylator działa cienka rurka ma być gorąca, a ta grubsza zimna, wręcz lodowata, tak, że para wodna będzie się na niej skraplać, brak chłodzenia dla klimy oznacza, że grubsza rurka też będzie robić się ciepła, będzie za duże ciśnienie w obiegu i może Ci wywalić uszczelki, rozszczelnić układ i czynnik spierdzieli do atmosfery (zieloni się wkurzą :)) niby się tam przez czujnik sprężarka w takich sytuacjach ma wyłączać ale różnie z tym bywa...
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Mar 15, 2010 08:38   

Rurki mają być letnie. Po to włącza się wentylator aby schłodzić :wink:
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 15, 2010 09:52   

Ale gdy się wentylator nie włączy wiadomo co się dzieje, ciśnienie w układzie klimy wzrasta i zaraz się gorąco robi :)
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Mar 15, 2010 09:57   

Jeżeli wentylator w ogóle się nie włączy to czujnik ciśnienia wyłączy kompresor jeżeli ciśnienie wzrośnie powyżej normy.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 15, 2010 10:31   

Na kilka sekund, gdy ciśnienie spada, sprężarka znów się włącza na kilka sekund i za kilka znów się wyłącza, w efekcie w układzie jest cały czas wysokie ciśnienie, a elektromagnes załączający sprężarkę prztyka cały czas i można spalić ten elektromagnes. Przerabiałem identyczny temat więc wiem co piszę :)
W ogóle nie ma o czym mówić, wentylator to podstawowa sprawa, więc ma działać i już :)
 
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Pon Mar 15, 2010 23:22   ok

no i dzis szukałem tego rezystora nic takiego tam niema jest tylko tak mi sie wydaje w wiatraku taka mala dziurka do mocaowania czegos prawdopodobnie rezystora i co wy nato ze go niema

a i webasto musze je serio odpiac bo zauwazylem ze jak zamykam bagaznik czy drzwi kluczyk wykety ze stacyjki ono zaczyna sie przewietrzac wlacza sie wentyl na 1 min mozee to cos z masa ma wspulnego juz nie wiem co wy na to
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Mar 15, 2010 23:30   

Czyli masz stary typ bez rezystora.
Prawdopodobnie padły szczotki. Opis wymiany masz w linkach które podałem.

Co do webasto to podjedz tak jak kiedyś już pisaliśmy na stacje diagnostyczną dla ciężarówek gdzie mają tester od webasto.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 00:03   ok

ja mecze tu bo kosztow niechce miec a pare osób juz pisalo ze tak cos podobnie ma i myslaem ze ktos juz rozwiazał ten problem

czyli jak ma stary typ to mozliwe ze mam go od nowosci i auto ma autentyczny przebieg 120tysi jak siadaly te wiatraki i czym sie różni stary typ od nowego i który lepszy
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Mar 16, 2010 07:04   

Stary był bez rezystora, nowe są tylko/już z rezystorem.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 16, 2010 10:29   

To ja mam/miałem stary typ silniczka na 4 szczotkach, bez rezystora. Szczotki się wytarły, a sprężynki uszkodziły komutator, próba regeneracji wtedy się nie powiodła i wstawiłem zamiennik (koszt 250zł + dużo własnej roboty) Na stronie klubowej szukaj artykułu Mariana_K dotyczący wymiany silniczka i opis krok po kroku jak rozebrać samochód żeby niczego nie uszkodzić.

Jeśli chodzi o webasto to tak jak pisałem, sam nic nie zdziałasz, jeśli chcesz mieć sprawne webasto to zbieraj kasę na nowe lub nowy sterownik, ale do serwisu webasto i tak warto pojechać, będziesz wiedział co i jak.
W przypadku wentylatora koszty zbijesz i to znacznie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] wentylator
phuss Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Lip 15, 2015 16:20
sash997
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] WENTYLATOR
jarztom Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Kwi 19, 2013 23:45
apples
Brak nowych postów [R75] Wentylator
albionix Rover serii 75, MG ZT 18 Czw Kwi 29, 2010 09:04
kacper
Brak nowych postów [r75] wentylator
sn333k Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Sty 15, 2013 02:51
zetkaii
Brak nowych postów [R75] Wentylator
kerbi Rover serii 75, MG ZT 52 Pią Lip 06, 2012 09:59
olekkelo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink